Αντιμέτωπος με μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα δυσκολιών, οι οποίες οφείλονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και επηρεάζουν την κατανόηση, την οργάνωση, την επεξεργασία, την κατάκτηση και τη χρήση πληροφοριών παρά το γεγονός ότι η νοημοσύνη είναι συνήθως εντός φυσιολογικών ορίων. Εξαιτίας αυτού επηρεάζεται σημαντικά κάθε διαδικασία μάθησης και κυρίως η ομιλία, η ανάγνωση, η γραφή, τα μαθηματικά.

Οι αναφορές στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι ενήλικες στη μάθηση εμφανίζονται από την αρχαία Ελλάδα (Μann, 1979). Όμως μόλις τον Απρίλιο του 1963 εμφανίζεται για πρώτη φορά ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες», από τον ψυχολόγο και ειδικό παιδαγωγό Samuel Kirk.

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες τις Ειδικές  και τις  Γενικές (ή Γενικευμένες)   Μαθησιακές Δυσκολίες.

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

 Το νοητικό δυναμικό των παιδιών που τις εκδηλώνουν ανήκει στο μέσο και ανώτερο φυσιολογικό επίπεδο και διακρίνονται σε τρία είδη:                       1.Δυσλεξία       2.Δυσγραφία/Δυσορθογραφία  και           3. Δυσαριθμησία.

 Γενικές (ή Γενικευμένες) Μαθησιακές Δυσκολίες

Σ΄αυτές ανήκουν μαθητές με νοητικές και συναισθηματικές δυσκολίες που παρεμποδίζουν την έκφραση των μαθησιακών ικανοτήτων. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δηλαδή εκδηλώνονται ως δευτερογενές σύμπτωμα.

Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες  μπορούν όχι μόνο να μάθουν, αλλά και να προχωρήσουν σε ακαδημαϊκές σπουδές. Μοναδική προϋπόθεση είναι να εκπαιδευθούν με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, ώστε να ξεπεραστούν τα  προβλήματα που αντιμετωπίζουν

                          Κασαπίδου Ελένη Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης