Σιγκαπούρη και μαθητές

Σύμφωνα με την κατάταξη της PISA του ΟΟΣΑ για χρόνια τώρα, έχει αναγνωριστεί ότι  η Σιγκαπούρη κατέχει ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο. Η εκπαιδευτική επιτυχία της Σιγκαπούρης, που κέρδισε την ανεξαρτησία της από τη Μαλαισία μόλις το 1965, έχει ευρέως αποδοθεί σε τρεις παράγοντες: τα προγράμματα σπουδών (ύλη μαθημάτων), την παιδαγωγική και η άρτια κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Η Σιγκαπούρη ξεκίνησε μία σειρά μεταρρυθμίσεων, με την υιοθέτηση ενός νέου εκπαιδευτικού οράματος, «Σκεπτόμενα Σχολεία, Εκμάθηση Έθνους», η οποία τόνισε την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και τη διά βίου μάθηση.

Ωστόσο παράλληλα με την επιτυχημένη εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων, η Σιγκαπούρη έχει επίσης επωφεληθεί από την επένδυση στην ανάπτυξη επαρκώς καταρτισμένων εκπαιδευτικών. Αυτό έχει επιτευχθεί με την επιλογή των εκπαιδευτικών από το τρίτο καλύτερο Λύκειο της χώρας και στη συνέχεια με την παροχή εντατικής εκπαίδευσης στο Εθνικό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης (ΝΙΕ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι  οι δάσκαλοι και οι καθηγητές στην Σιγκαπούρη  είναι οι πιο καλοπληρωμένοι στον κόσμο.

Οι Δραστηριότητες Διδασκαλίας (CCA) είναι υποχρεωτικές στο δευτεροβάθμιο επίπεδο, όπου όλοι οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν σε τουλάχιστον μία βασική δραστηριότητα και η συμμετοχή βαθμολογείται μαζί με άλλα επιτεύγματα καθ “όλη τη διάρκεια των τεσσάρων ετών σε ένα σύστημα βαθμολόγησης που ονομάζεται LEAPS («Leadership , Εμπλουτισμός, Επίτευγμα, Συμμετοχή, υπηρεσία «). Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που προσφέρονται στο δευτεροβάθμιο επίπεδο και κάθε φοιτητής κρίνεται βασισμένος σε αυτές τις περιοχές. Διαγωνίσματα  οργανώνονται τακτικά.

Το Ειδικό Σχέδιο Βοήθειας είναι ένα ειδικό πρόγραμμα στη Σιγκαπούρη που εισήχθη το 1979, το οποίο απευθύνεται σε ακαδημαϊκά δυνατούς μαθητές  που υπερέχουν τόσο στη μητρική τους όσο και στην αγγλική γλώσσα. Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι η διατήρηση των σχολείων με έντονο πολιτισμικό υπόβαθρο και η δημιουργία διαπολιτισμικού περιβάλλοντος, ώστε οι ικανές μαθητές να μπορούν να διαπρέψουν τόσο στα αγγλικά όσο και στα κινέζικα [ Το ειδικό πρόγραμμα διεξήχθη σε καθορισμένα ιδρύματα που προσφέρουν Αγγλικά και Κινέζικα σε επίπεδο πρώτης γλώσσας. Εννέα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υιοθέτησαν το πρόγραμμα, το οποίο θεωρείται συντριπτικά επιτυχημένο, ενώ πέντε από τα καθορισμένα σχολεία ακολουθούσαν σταθερά τις δέκα πρώτες θέσεις στην κατάταξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη δεκαετία του 1990.

Μετά την ολοκλήρωση της 4ης ή 5ετούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μαθητές θα συμμετάσχουν στο ετήσιο σύστημα GCE  ‘O’ Level της Συγκαπούρης, τα αποτελέσματα των οποίων καθορίζουν ποια προ-πανεπιστημιακά ή μεταδευτεροβάθμια ιδρύματα μπορούν να υποβάλουν αίτηση.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης