Γράφει η Γλυκερία Ραμοπούλου…
Στο σχολείο μας, στις 20/11 κατά την διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος, στο τμήμα Β1 της Β’ Λυκείου πραγματοποιήθηκε μια κοινή ώρα διδασκαλίας από εκπαιδευτικούς δύο διαφορετικών ειδικοτήτων, της Φιλοσοφίας και των Μαθηματικών. Πιο συγκεκριμένα, στην ώρα της κυρίας Μπάμπα, φιλολόγου του σχολείου μας, που διδάσκει το μάθημα της φιλοσοφίας ,συμμετείχε και η μαθηματικός και διευθύντρια του σχολείου μας, κυρία Κουνή για να παρουσιάσουν από κοινού μια συγκεκριμένη διδακτική ενότητα, προσεγγίζοντάς την η καθεμία από τη δική της πλευρά.
Ειδικότερα, το μάθημα βασίστηκε πάνω στην σχέση της φιλοσοφίας με την γεωμετρία. Η διδακτική ενότητα αφορούσε στην αλληγορία «του Σπηλαίου» του Πλάτωνα στην οποία παρουσιάζονται οι επιπτώσεις της παιδείας και της έλλειψής της στη φύση του ανθρώπου. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες και η κάθε ομάδα να παρουσιάσει την απάντησή της σε συγκεκριμένο ερώτημα το οποίο τέθηκε από την κυρία Μπάμπα και αφορούσε στην «αλληγορία του Πλάτωνα». Στη συνέχεια τέθηκε το ερώτημα το οποίο συνέδεε τη φιλοσοφία με τη γεωμετρία. Η κυρία Κουνή ρώτησε την κάθε ομάδα ξεχωριστά για ποιο λόγο ο Πλάτωνας στο εξωτερικό της σχολής φιλοσοφίας του ίδιου, ανέγραφε την φράση « Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω». Η κάθε ομάδα έδωσε την δική της ερμηνεία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και αυτό ήταν που προσέλκυσε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών. Τέλος, οι καθηγήτριες μάς ανέλυσαν την αλληλένδετη σχέση της φιλοσοφίας με την γεωμετρία και μας ζήτησαν να παρουσιάσουμε την αλληγορία του Σπηλαίου του Πλάτωνα σε μορφή τέχνης, ως ένα κόμικ , ως μια ζωγραφιά ή με οποιαδήποτε άλλη μορφή.
Συνοψίζοντας, η συγκεκριμένη συνδιδασκαλία αποτέλεσε για εμάς μια θετική εμπειρία κατάκτησης της γνώσης με ένα διαφορετικό και διασκεδαστικό τρόπο. Πιστεύω πως τέτοιες δράσεις είναι απαραίτητες να πραγματοποιούνται καθώς μόνο έτσι γίνεται αντιληπτή η σημασία των μαθημάτων που διδασκόμαστε στο σχολείο και της γνώσης που αποκτούμε από αυτά.
