Πέντε ευκαιρίες για βελτίωση στον τρόπο λειτουργίας, ενός οργανισμού εκπαίδευσης.
Πέντε ευκαιρίες για βελτίωση στον τρόπο λειτουργίας, ενός οργανισμού εκπαίδευσης.
Μερικούς από τους τομείς βελτίωσης, της λειτουργίας ενός εκπαιδευτικού οργανισμού είναι.
Α). Ψηφιακή οργάνωση του εκπαιδευτικού οργανισμού, κατάργηση όσο γίνεται της γραφικής δουλειάς, ηλεκτρονική οργάνωση όλων εργασιών και αρχείων που αφορούν την σχολική μονάδα. Διεκπεραίωση όλων των γραφικών εργασιών , μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ταχύτατη σύνδεση στο διαδίκτυο. Δημιουργία ηλεκτρονικής υπογραφής. Επίσης, η εξοικείωση των ανωτέρω στελεχών αλλά και των εκπαιδευτικών, στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, των συστημάτων διαχείρισης δεδομένων και συστημάτων υποβοήθησης και λήψης αποφάσεων στη διοίκηση της εκπαίδευσης, αποτελεί προϋπόθεση για την εύρυθμη και σύγχρονη λειτουργία, των εκπαιδευτικών μονάδων.
Β). Δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας σε ποικίλους τομείς της εκπαιδευτικής πράξης, όπως (παιδαγωγικά, διδακτικά, σύγχρονες τεχνολογίες , συμπερίληψη κ. λ .π. ). Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, μπορεί να γίνει από αρμόδιους εξωτερικούς φορείς, όπως πανεπιστήμια, δημόσιοι οργανισμοί αλλά και με την σύμπραξη, από ιδιωτικούς φορείς. Η επιμόρφωση αυτή θα μπορούσε να γίνει το καλοκαίρι, όπου κλείνει η σχολική μονάδα, την περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Μπορεί εξάλλου να γίνει και εσωτερική, ενδοσχολική επιμόρφωση μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου, αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών, διαφορετικών σχολείων.
γ).Έμφαση σε διαδικασία και περιεχόμενο, της εκπαιδευτικής πράξης, με μεθόδους διδασκαλίας, που προάγουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, στους μαθητές. Στρατηγική ομαδοσυνεργατικής και μαθητοκεντρικής διδασκαλίας, αντεστραμμένη τάξη, μάθηση με υπολογιστές, ομάδες εργασίας, σχέδια εργασίας κ.λ.π. . Με αξιοποίηση όλων των μέσων της σύγχρονης τεχνολογίας και πρόσληψη γνώσης , από περισσότερων της μιας πηγών π .χ ( πολλαπλά βιβλία , πηγές στο διαδίκτυο κ.λ.π. ). Ενεργητικές, βιωματικές τεχνικές μάθησης, ώστε να μαθαίνουν οι μαθητές, με ευχαρίστηση, ενδιαφέρον να ενισχύεται η περιέργεια τους, να οικοδομούν μόνοι τους την γνώση, έχοντας σαν καθοδηγητή, συμπαραστάτη τον εκπαιδευτικό.
Η βελτιστοποίηση στη διδασκαλία, σύμφωνα με τους μελετητές της Παιδαγωγικής και της διδακτικής, επιτυγχάνεται με τη χρήση των τεχνολογικά πλέον, προηγμένων εποπτικών μέσων διδασκαλίας. Τα ψηφιακά εποπτικά μέσα, δημιουργούν στους μαθητές τα κατάλληλα κίνητρα για δραστηριοποίηση και ενεργή συμμετοχή την ώρα του μαθήματος, τους αφυπνίζουν, ενισχύοντας παράλληλα τις προσπάθειές τους για οικοδόμηση της γνώσης.
δ). Αυτό που θα αναβαθμίσει την σχολική μονάδα είναι η αύξηση της δημιουργικότητας, της ομαδικότητας, της συμμετοχικότητας, της ατομικής πρωτοβουλίας από πλευράς εκπαιδευτικών και μαθητών. Ανιδιοτελής εκπαιδευτικοί μέσα στα σχολεία, με την έννοια των ανθρώπων που έχουν διάθεση να προσφέρουν αναβαθμισμένο έργο, στο κοινωνικό σύνολο και στο σχολείο. Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θεωρούν το επάγγελμα τους λειτούργημα και την δουλειά τους μοναδική.
Ε).Ψυχοκοινωνική στήριξη μαθητών και οικογενειών, δια μέσου του σχολείου, από όλους τους ειδικούς επιστήμονες, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ένα ενιαίο κέντρο σε κάθε πρωτεύουσα περιφερειακής ενότητας. Ειδικό ψυχολόγο σε κάθε σχολείο, ειδικευμένο στα προβλήματα την σχολικής πραγματικότητας, σχολές γονέων.
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.


