Αξιολόγηση του προγράμματος υιοθέτησης των Αρχών του Καταστατικού Χάρτη της Γης(2)

P1060408

Αξιολόγηση του προγράμματος υιοθέτησης των Αρχών του Καταστατικού Χάρτη της Γης

*Η αξιολόγηση έγινε δύο χρόνια μετά το πέρας του προγράμματος υιοθέτησης*

Μάιος 2018

Τάξεις : Γ΄ (σχολικό έτος 2014-2015) και Δ΄ (σχολικό έτος  2015-2016)

Συμπλήρωση ερωτηματολόγιου – Ερωτήσεις ανοικτού τύπου

Μαθητές:11

Αγόρια:6

Κορίτρια:5

1η ερώτηση:

Τι πιστεύεις ότι είναι οι Αρχές του Καταστατικού Χάρτη της Γης;

-           Δεν ξέρω.

-           Πολλοί άνθρωποι σκέφτηκαν για το καλύτερο μέλλον του πλανήτη και πρέπει όλοι να συμφωνήσουν για το τι θα κάνουν.

-           Πρέπει να έχουμε σεβασμό, να μην έχουμε πόλεμο. ‘Ολα έχουν σχέση μεταξύ τους.

-           Πιστεύω ότι είναι κάποιοι κανόνες για να γίνει καλύτερος ο κόσμος μας.

-           Είναι κάτι που μας μαθαίνει τι είναι το περιβάλλον.

-           Οι άνθρωποι μαζεύτηκαν και είπαν τι χρειάζεται για να υπάρχει δικαιοσύνη στον κόσμο.

-           Είναι η πρωτοβουλία της πόλης για το τι θα φτιάξουν και τι θα κάνουν.

-           Ο Καταστατικός Χάρτης της Γης είναι η πρωτοβουλία κρατών, πανεπιστημίων , διαφόρων σχολείων  που συμφωνούν σε κάποια πράγματα  για να γίνει καλύτερη η γη μας, δηλαδή να έχουμε ισότητα.

-           Ο Καταστατικός Χάρτης είναι η συμφωνία των κρατών για τους εξής κανόνες: να ζούμε δίκαια, να προσέχουμε το περιβάλλον μας, να ζούμε ειρηνικά και άλλα.

-           Οι Αρχές του Καταστατικού Χάρτη της Γης πιστεύω είναι η πρωτοβουλία κάποιων λαών και ανθρώπων για να συμφωνήσουν σε μερικά πράγματα για το πώς να μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο.

-           Πιστεύω ότι είναι κάποιοι κανόνες για να ζούμε όλοι αρμονικά και ειρηνικά.

-           Δεν είμαι σίγουρος.

 

2η ερώτηση:

Νομίζεις πως η υιοθέτηση των Αρχών του ΚΧΓ μπορεί να ωφελήσει τον κόσμο μας; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.

-           Σίγουρα θα τον ωφελήσει γιατί θα μάθει πολλά μέσα από αυτόν.

-           Ναι, γιατί είναι σωστή.

-           Ναι, γιατί κάποιοι δεν θα πετάνε σκουπίδια κ.ά.

-           Ναι, γιατί έτσι ο κόσμος μας θα είναι πιο καλός.

-           Είναι καλό να συμφωνήσουμε στον Καταστατικό Χάρτη για να προσπαθήσουμε να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος.

-           Ναι, γιατί θα υπάρχουν περισσότερα νοσοκομεία, γήπεδα κ.ά.

-           Ναι, διότι αν λέμε ό,τι πράγμα μπορεί να κάνει τον κόσμο καλύτερο και όλοι συμφωνούν, τότε η Γη θα γίνει ένας καλύτερος,  πιο όμορφος πλανήτης.

-           Ναι, γιατί ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος και πιο ενδιαφέρον.

-           Ναι, επειδή αν τηρούμε όλοι τους κανόνες του Καταστατικού Χάρτη της Γης, ο κόσμος μας θα είναι καλύτερος και θα έχουμε όλοι ίσα δικαιώματα.

-           Ναι, γιατί έτσι θα υπάρχει αρμονία  και δικαιοσύνη στον κόσμο.

-           Ναι, γιατί μιλάει για πράγματα όπως η ειρήνη.

3η ερώτηση

Τι θα μπορούσες να κάνεις για να βοηθήσεις τον κόσμο να γίνει πιο δίκαιος;

-           Να σεβόμαστε τους συνανθρώπους μας.

-           Θα έβαζα καλύτερους νόμους.

-           Θα έκανα αυτά που μου έλεγαν.

-           Να μην ξεχωρίζω τον ένα από τον άλλο, να υπάρχει ισότητα στα φύλα κ.ά.

-           Να τους μάθω τον ΚΧΓ.

-           Να ακολουθήσουμε τον ΚΓΧ. Δηλαδή όλοι οι άνθρωποι να είναι ίσοι, να μην σκοτώνουμε τα ζώα παράνομα κ.ά.

-           Όλοι οι υπάλληλοι να έπαιρναν τα ίδια λεφτά, να μπορούν όλοι οι άνθρωποι από όλες τις χώρες να πηγαίνουν σε όποια χώρα θέλουν.

-           Να «πολεμώ» για τα παιδιά που είναι φτωχά, δεν πηγαίνουν σχολείο και ζουν στους δρόμους. Να τους δώσω ένα ωραίο σπίτι που έχει απ’ όλα, να τους βοηθήσω.

-           Θα μπορούσα να ζωγραφίσω κάτι (σε σχέση με την δικαιοσύνη), να το βάλω στο ίντερνετ και να κάνω μια ομάδα που θα αγωνίζεται για την πιο δίκαιη ζωή.

-           Θα μπορούσα να ενημερώσω τους συγγενείς και φίλους μου για το πώς θα μπορούσε ο κόσμος να ήταν καλύτερος, να μην διακρίνω κάποιον από το φύλο , τη θρησκεία και την καταγωγή του.

-           Να ενημερώσω τους ανθρώπους.

-           Να γίνω πρόεδρος και να βάλω δικαιότερους κανόνες.

 

4η ερώτηση

Τι θα μπορούσες να κάνεις για να βοηθήσεις να υπάρχει παντού στον κόσμο ειρήνη;

-           Θα έκανα διαφήμιση στον κόσμο για τον ΚΧΓ.

-           Θα τους έδειχνα τις Αρχές του ΚΧΓ.

-           Να περάσω μερικά μηνύματα μέσα από πορείες, από το ίντερνετ.

-           Να συνεργαστούμε όλοι για να κάνουμε τον ΚΓΧ.

-           Να ακολουθήσουμε τον ΚΓΧ και να πούμε ότι θέλουμε ειρήνη και όχι πόλεμο.

-           Να μην γίνονται πόλεμοι.

-           Πιστεύω πως θα μπορούσα να ενημερώσω τους συγγενείς και τους φίλους μου. Να ενημερώσω τους ανθρώπους.

-           Να κάνω εκδηλώσεις για την ειρήνη.

5η ερώτηση:

Πιστεύεις ότι είναι απαραίτητο να συνεργάζονται οι άνθρωποι μεταξύ τους για να βελτιώσουν τον κόσμο μας; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.

-           Ναι διότι αν είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι, μπορούμε να πετύχουμε τα πάντα.

-           Ναι, γιατί αν ένας άνθρωπος προστατεύει τον πλανήτη κι όλοι οι άλλοι δεν τον προστατεύουν, έτσι ο κόσμος θα καταστραφεί.

-           Ναι, γιατί τότε όλοι θα είμαστε ειρηνικοί με τους άλλους.

-           Ναι, γιατί κανένας δεν είναι τέλειος.

-           Ναι, γιατί έτσι προετοιμαζόμαστε για έναν καλύτερο κόσμο.

-           Ναι, γιατί αν είμαστε λίγοι δεν θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε σωστά τον κόσμο.

-           Ναι, γιατί αν δεν συνεργαζόμαστε ο καθένας θα έκανε ότι ήθελε.

-           Ναι, διότι έτσι, όχι μόνο θα κάνουμε δουλειά όλοι μαζί σαν μια μεγάλη ομάδα, αλλά και θα δημιουργήσουμε τη Γη μας, έναν όμορφο πλανήτη.

-           Ναι, διότι μες την ομαδική δουλειά καταφέρνουμε να κάνουμε πράγματα απίστευτα.

-           Ναι, διότι, όταν συνεργάζονται πολλοί άνθρωποι μαζί, επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα.

-           Ναι, γιατί θα βελτιωθούν οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.

-           Ναι, επειδή δεν μπορεί να τα καταφέρει κάποιος μόνος του.

6η ερώτηση:

Ποιο θεωρείς ότι είναι το πιο σημαντικό πράγμα  που πρέπει να αλλάξεις στον κόσμο και τι θα κρατούσες ίδιο; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.

-           Θα άφηνα ίδια τη φύση και την πανίδα του κόσμου και θα άλλαζα τις συνήθειες του κόσμου μας.

-           Θα κρατούσα ίδια τα περιβαλλοντικά πράγματα και θα άλλαζα τις πόλεις.

-           Θα άλλαζα τον πόλεμο και θα κρατούσα την ειρήνη.

-           Την τρύπα του όζοντος και να κρατήσω την ισότητα σε όλους τους ανθρώπους.

-           Τα εργοστάσια να κλείσουν όλα και όλο το πράσινο να είναι περισσότερο.

-           Θα άλλαζα τον πολιτισμό των ανθρώπων και θα κρατούσα ίδιο ότι οι άνθρωποι να έχουν διαφορετικό χαρακτήρα.

-           Να μην υπάρχουν αμάξια, μηχανές κ.ά. και να μην αλλάξουν τα σπίτια.

-           Πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξω την πρασινάδα της Γης, να έχει ο πλανήτης μας πιο καθαρό αέρα. Αυτό.

-           Ο πόλεμος θα ήθελα να αλλάξει και να επικρατεί ειρήνη παντού.

-           Το πιο σημαντικό πράγμα που θα ήθελα να αλλάξω είναι να μην υπάρχει πουθενά πόλεμος, να μην πετάνε οι άνθρωποι σκουπίδια στον δρόμο και στη θάλασσα και γενικά στη φύση και να μην υπάρχει διαφορετικότητα ανάμεσα στα δύο φύλα σε κάποιες χώρες.

-           Το πιο σημαντικό πράγμα που θα άλλαζα στον κόσμο είναι ο ρατσισμός. Ίδια θα κρατούσα τη διάθεση κάποιων ανθρώπων για να βοηθήσουν.

-           Να μην γινόταν καταστροφή στα δάση και υπερθέρμανση στον πλανήτη. Τα άλλα θα τα άφηνα ίδια.

 

7η ερώτηση:

Νομίζεις ότι είναι σημαντικό όλοι οι άνθρωποι να προσπαθούν να τηρούν κάποιες αρχές για να είναι ο κόσμος μας καλύτερος; Δικαιολόγησε την απάντησή σου

-           Φυσικά, γιατί ο κόσμος μας θα εξαφανιστεί.

-           Ναι, θα πρέπει να τις τηρούν γιατί έτσι ο κόσμος μας θα είναι πιο δίκαιος, καλός και ωραίος.

-           Ναι, γιατί ο κόσμος μας θα είναι καλύτερος.

-           Ναι, γιατί δεν μπορούμε να ζούμε σε βουνά από σκουπίδια, να έχει όλο το χρόνο 20C*  κ.ά.

-           Ναι.

-           Είναι σημαντικό, γιατί έτσι θα βοηθήσουμε να γίνει καλύτερος ο κόσμος.

-           Ναι, γιατί αλλιώς θα έκαναν ότι ήθελαν.

-           Ναι, έτσι πολλοί άλλοι άνθρωποι θα ξέρουν ότι ο πλανήτης Γη δεν είναι σε καλή κατάσταση και θα προσπαθούν να κάνουν κάτι γι’ αυτό.

-           Ναι, γιατί με τους κανόνες υπάρχει μια αρμονία και δικαιοσύνη.

-           Ναι, γιατί έτσι ο κόσμος θα ήταν πιο δίκαιος και καλύτερος.

-           Ναι.

-           Ναι, γιατί μόνος κάποιος δεν μπορεί να κάνει κάτι.

 

8η ερώτηση

Νομίζεις ότι είναι σημαντικό να μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο για τέτοιες πρωτοβουλίες, όπως του Καταστατικού Χάρτη της Γης; Δικαιολόγησε την απάντησή σου.

-           Ναι, γιατί έτσι θα μάθαιναν να προσέχουν το περιβάλλον.

-           Πολύ σημαντικό είναι γιατί έτσι οι άνθρωποι θα μάθουν πάρα πολλά για τον κόσμο.

-           Ναι, γιατί αυτά που μαθαίνουν, θα τα μάθουν στους μεγάλους.

-           Ναι, γιατί πρέπει να γίνουν ενημερωμένοι άνθρωποι.

-           Ναι, γιατί αυτά είναι το μέλλον μας.

-           Ναι, γιατί έτσι τα παιδιά ενημερώνονται και μπορεί να βοηθήσουν τον κόσμο να γίνει καλύτερος.

-           Όχι, γιατί δεν είναι απαραίτητο.

-           Ναι, όπως είπα και στην προηγούμενη  ερώτηση, τα παιδιά θα ενημερωθούν για την «όχι πολύ καλή» κατάσταση της Γης μας.

-           Ναι, γιατί όλα τα παιδιά για να μάθουν κάτι, πρέπει να το μάθουν από μικρά παιδιά για να το κρατήσουν στο μυαλό τους.

-           Ναι, γιατί αν ενημερώνονται τα παιδιά από μικρά, θα τους μείνουν στο μυαλό τους, θα τα τηρούν και θα ενημερώσουν κι άλλους ανθρώπους.

-           Ναι, γιατί έτσι οι μαθητές θα μαθαίνουν πώς να συνεισφέρουν στον κόσμο.

-           Ναι, για να αποκτήσουν παιδεία σε αυτόν τον τομέα.

 

9η ερώτηση

Θα ήθελες μεγαλώνοντας να συνεχίσεις να υιοθετείς Αρχές , όπως αυτές του Καταστατικού Χάρτη της Γης;

-           Ναι.

-           Σίγουρα, γιατί έτσι η ζωή θα κυλήσει ομαλά.

-           Ναι.

-           Ναι, γιατί όσο ζει ο άνθρωπος, μαθαίνει.

-           Ναι.

-           Δεν ξέρω, θα δείξει στην πορεία.

-           Όχι, γιατί θέλω να κάνω άλλα πράγματα.

-           Δεν ξέρω, όμως αυτό θα ήταν πολύ ενδιαφέρον.

-           Ναι, άμα είχα χρόνο, συν ότι μπορεί ως τότε ο κόσμος να είναι πιο δίκαιος.

-           Ναι.

-           Ναι.

-           Ναι.

 

10η ερώτηση

Θα ήθελες να μιλήσεις και σε άλλους για τις Αρχές του Καταστατικού Χάρτη της Γης; Γιατί;

-           Ναι, γιατί είναι σημαντικό να τον ξέρουν πολλοί άνθρωποι.

-           Γιατί θα πρέπει να μάθει ο κόσμος για τον ΚΧΓ.

-           Ναι, γιατί θα μάθουν κι άλλοι αυτά που μαθαίνω.

-           Ναι, για να είναι και οι άλλοι ενημερωμένοι.

-           Ναι, γιατί έτσι θα μαθαίνουν τι έχουμε κάνει.

-           Θα ήθελα, γιατί όταν θα το ακούσουν και οι άλλοι άνθρωποι μπορεί να ακολουθήσουν τον ΚΧΓ.

-           Όχι, γιατί είναι βαρετό.

-           Ναι, για να τους κάνω να καταλάβουν πως η γη χρειάζεται τη βοήθειά μας.

-           Θα ήθελα, για να επικρατήσει ειρήνη σε όλο τον κόσμο.

-           Ναι, για να τους ενημερώσω πώς θα ήταν ο κόσμος πιο δίκαιος.

-           Ναι, για να συνεισφέρουν κι αυτοί για να ‘χουμε έναν καλύτερο κόσμο.

-           Ναι, για να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος.

 

Αφήνουμε σε εσάς τα συμπεράσματα.

Έκανε αυτό το πρόγραμμα υιοθέτησης πιο υπεύθυνους/ες  τους/τις μαθητές/τριες,  πιο ευαισθητοποιημένους/ες  σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, με διάθεση για ενεργό συμμετοχή;

Μπορεί οι  όποιες διαφοροποιήσεις στη σκέψη και στάση τους να έχει διάρκεια στο μέλλον;

Μπορεί η πιθανή ευαισθητοποίηση να επηρεάσει ευνοϊκά  και  άλλους;

 

«… Πιστεύω σ΄έναν κόσμο που δεν υπάρχει. Μα πιστεύοντάς τον, τον δημιουργώ. Ανύπαρκτο λέμε ό,τι δεν πεθυμήσαμε αρκετά…»  Νίκος Καζαντζάκης

Σχολιάστε

Top