ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΥΣΤΗΧΗΜΑΤΑ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΥΣΤΗΧΗΜΑΤΑ 

Για τα αεροπορικά δυστυχήματα, σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις, βασικό αίτιο είναι το λάθος πιλότου (pilot error) στο 50% του συνόλου.Κακή ορατότητα λόγω καιρού, λάθος στην πλοήγηση ή λάθος πιλότου.

Η σχέση μεταξύ του πιλότου και του αεροσκάφους έχει αλλάξει, με την εμπλοκή του υπολογιστή να έχει αυξηθεί, όπως και ο αριθμός των αισθητήρων. «Οι καταστροφικές αποτυχίες δεν συμβαίνουν πλέον τόσο συχνά, αλλά όταν συμβαίνουν είναι πιο καταστροφικές. Αν κάτι πήγαινε στραβά τη δεκαετία του 1970, υπήρχε ελπίδα να καταφέρεις να προσγειωθείς» Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση δεν θα έπρεπε να παραβλέπεται ότι οι πτήσεις γίνονται όλο και πιο ασφαλείς.

Πτήση 522 της Helios Airways

 

Η Πτήση 522 (HCY 522) των Κυπριακών αερογραμμών Helios Airways ήταν ένα Boeing 737-315 που συνετρίβη στις 14 Αυγούστου 2005 στις 12:04 ώρα Ελλάδας σε λοφώδη περιοχή πλησίον του Γραμματικού Αττικής. Συνολικά οι 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους.

Το αεροσκάφος αναχώρησε εκείνο το πρωί στις 09:07 ώρα Ελλάδας από την Λάρνακα της Κύπρου με προορισμό την Πράγα της Τσεχίας, με ενδιάμεση στάση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα.

ΑΜΕΛΙΑ ΕΡΧΑΡΤ

Η Αμέλια Έρχαρτ εξαφανίστηκε πάνω από τον κεντρικό Ειρηνικό ωκεανό, κοντά στη νήσο Χάουλαντ, κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς της να κάνει τον γύρο της Γης, το 1937. Η ζωή της, η σταδιοδρομία και η εξαφάνισή της συνεχίζουν όμως μέχρι σήμερα να προσελκύουν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης.

Στις 2 Ιουλίου 1937 η Έρχαρτ και ο Νόοναν απογειώθηκαν με το βαριά φορτωμένο Electra από το Λάε. Ο σχεδιαζόμενος προορισμός τους ήταν η νήσος Χάουλαντ. Η τελευταία γνωστή αναφορά θέσης τους έγινε κοντά στις νήσους Νουμουμάνου (Nukumanu Islands), μετά από περίπου 800 μίλια (1.300 χλμ) πτήσης. Η άκατος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής Itasca βρισκόταν στη νήσο Χάουλαντ με αποστολή να επικοινωνεί με το Electra της Έρχαρτ και να τους καθοδηγήσει στο νησί, μόλις θα έφθαναν στην περιοχή.

Μέσω μία σειράς παρανοήσεων ή λαθών (οι λεπτομέρειες παραμένουν ακόμη και σήμερα αδιευκρίνιστες) η τελική προσέγγιση με χρήση ραδιοναυτιλίας στη νήσο Χάουλαντ ήταν ανεπιτυχής.

Πως έγινε η θρυλική προσυδάτωση του Airbus στον ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης….

15 Ιανουαρίου 2009, Νέα Υόρκη. Το Airbus A-320-214 αναγκάστηκε να κάνει προσυδάτωση στον ποταμό Hudson, λίγα μόλις λεπτά από την απογείωσή του, από το αεροδρόμιο La Guardia. Οι 155 επιβαίνοντες και το  5μελές πλήρωμα σώθηκαν. Ο πιλότος Chesley ‘’Sully’’ Sullenberger και ο A’ Αξιωματικός θεωρήθηκαν ήρωες. Το γεγονός πέρασε στην ιστορία ως «το θαύμα του Hudson» (Miracle on the Hudson). Το αεροπλάνο τύπου Airbus των Αμερικανικών Αερογραμμών θα πραγματοποιούσε την πτήση 1549, δηλαδή το δρομολόγιο Νέα Υόρκη-  Βόρεια Καρολίνα. Όλα ξεκίνησαν καλά. Το αεροσκάφος υποβλήθηκε σε έλεγχο χωρίς να παρουσιαστεί κάποιο μηχανικό πρόβλημα, ή βλάβη. Ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για απογείωση από το διάδρομο 4. Το Airbus άρχισε να παίρνει ύψος. Έφτασε στα 700 πόδια, ενώ η πορεία του ήταν ανοδική….

«Χτυπηθήκαμε με πουλιά. Χάσαμε και τις 2 μηχανές. Επιστρέφουμε στο La Guardia». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Sully….

Top