
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
της Χαράς Ποταμιάνου (Β3)
Σημαντικά είναι τα βήματα που γίνονται στον τομέα της επιχειρηματικότητας τα τελευταία χρόνια. Ο κόσμος συμφιλιώνεται ολοένα και περισσότερο με αυτό το κομμάτι και υπάρχει εμφανής αύξηση των επιχειρήσεων. Πολλοί είναι οι νέοι που θέλουν να καταρτιστούν σε αυτό το πεδίο διαλέγοντας τις αντίστοιχες σπουδές ή συνδυάζοντας τις ήδη υπάρχουσες σπουδές τους με κάποιο σεμινάριο ή μεταπτυχιακό σε μάρκετινγκ, οικονομικά και δημόσιες σχέσεις, αποβλέποντας στην δημιουργία μιας δικιάς τους επιχείρησης.
Με αφορμή αυτή την πραγματικότητα και βλέποντας την όρεξη και την επιθυμία των μαθητών για βιωματική και πρακτική εκμάθηση, τα σχολεία με την βοήθεια των εκπαιδευτικών αναζητούν διαγωνισμούς, ημερίδες και προγράμματα που θα φανούν χρήσιμα στα παιδιά τόσο την δεδομένη στιγμή όσο και στο μέλλον.
Ένας τέτοιος διαγωνισμός είναι και το «YOUNG BUSINESS TALENTS». Πρόκειται για ένα δωρεάν πρόγραμμα, που δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της πρακτικής άσκησης. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν να οργανώσουν μια εικονική επιχείρηση. Λαμβάνουν ένα σενάριο και συγκεκριμένες συμβουλές και μέσω του Επιχειρηματικού Προσομοιωτή καλούνται να πάρουν όλα τα είδη των αποφάσεων για την επιχείρησή τους για έντεκα εικονικά έτη. Τα παιδιά πειραματίζονται στην ανάλυση, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και τον έλεγχο μιας εταιρίας. Αυτό συμβαίνει διαδικτυακά με ανταγωνιστές ομάδες άλλων σχολείων. Σκοπός της δράσης είναι η παράδοση επιχειρηματικών πλάνων (business plan) που στοχεύουν στη μέγιστη δυνατή συγκέντρωση βαθμών. Οι ομάδες – επιχειρήσεις οι οποίες θα συγκεντρώσουν τους περισσότερους βαθμούς προκρίνονται στις επόμενες φάσεις.
Ο διαγωνισμός δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να πειραματιστούν σε ένα ρεαλιστικό περιβάλλον, σε βάθος και εύρος, αφού ασχολούνται με αποφάσεις που αφορούν την παραγωγή των προϊόντων, το ανθρώπινο δυναμικό μέχρι και το μάρκετινγκ μιας εταιρίας. Μέσω αυτής της εμπειρίας οι έφηβοι μαθαίνουν να συνεργάζονται και να λειτουργούν ομαδικά, αλλά και να μπορούν να διαχειριστούν θετικές και αρνητικές στιγμές χωρίς να σκέφτονται με έπαρση ή απαισιοδοξία. Το σημαντικότερο είναι ότι μπορούν να αναπτύξουν τις επαγγελματικές τους ικανότητες και δεξιότητες λαμβάνοντας δίπλωμα πιστοποίησης, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο βιογραφικό τους βοηθώντας τους μετέπειτα στην επαγγελματική τους κατάρτιση.
Η συμμετοχή του σχολείου μας στο διαγωνισμό έγινε με πέντε ομάδες (BEYOUTEEN, DEVINEBEAUTY, MADEINCHINA, THECREATORS, CELINE), από τις οποίες οι τέσσερεις έφτασαν μέχρι και την φάση των ημιτελικών, ενώ η μία κατάφερε να προκριθεί στον εθνικό τελικό (BEYOUTEEN), όπου θα συναντήσει εβδομήντα πέντε ομάδες από όλη την Ελλάδα. Παρόλα αυτά, όλες οι ομάδες μπορούν να θεωρηθούν αδιαμφισβήτητα νικήτριες, μιας και όλη η διαδρομή ήταν ένας ευχάριστος τρόπος εκμάθησης που μας έδωσε εφόδια για το μέλλον!
Μπορούμε, λοιπόν, κλείνοντας να συμπεράνουμε ότι τέτοια προγράμματα είναι μόνο ωφέλιμα για εμάς τους μαθητές και οι καθηγητές θα πρέπει να τα προτιμούν. Άλλωστε η σωστή επαγγελματική κατάρτιση των νέων είναι πολύ χρήσιμη για το μέλλον τους και σ’ αυτό μπορεί να συμβάλλει υπεύθυνα το σχολείο.
Για την πιο δημιουργική περίοδο της ζωή σου, εύχομαι τα καλύτερα!
Συγχαρητήρια για το νέο σας ξεκίνημα!