ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΟΜΙΛΟ

Δημοσιογραφικός Όμιλος 1ου ΓΕΛ Κατερίνης

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

Παπά Ειρήνη, ΠΕ02

Θεοδωροπούλου Παναγιώτα, ΠΕ02

 

Η θεματική του ομίλου

Τα θέματα του ομίλου αντλούνται από την επικαιρότητα και με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών. Συνδέονται με τις γνωστικές περιοχές της Νεοελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής και της Ιστορίας.

Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι

  • Η γνωριμία των μαθητών/τριών με τον Τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό και η εξοικείωσή τους με ποικίλα είδη δημοσιογραφικού λόγου.
  • Η ανάληψη ρόλων και καθηκόντων (αρθρογράφοι-συντάκτες, ρεπόρτερ, λογοτέχνες, κριτικοί βιβλίων και έργων τέχνης, επιμελητές κειμένων, φωτογράφοι, δημιουργοί εικαστικών έργων, ψηφιακών δημιουργιών και παιχνιδιών, μέλη συντακτικής ομάδας)
  • Η ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών/μαθητριών.
  • Η αξιοποίηση των διαφορετικών κλίσεων και των δημιουργικών και εκφραστικών ικανοτήτων των παιδιών, η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του ερευνητικού πνεύματος.
  • Η χρήση των Νέων Τεχνολογιών για τη σύνταξη άρθρων, τη λήψη συνεντεύξεων και φωτογραφιών, τη μορφοποίηση της εφημερίδας.
  • Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με τη διάχυση των δράσεων του ομίλου.
  • Ενασχόληση σε βάθος με μία συγκεκριμένη θεματολογία ανάλογα με τα πεδία ενδιαφέροντος του κάθε μαθητή (π.χ. κοινωνικά, αθλητικά, οικονομία, πολιτική, πολιτισμός, τέχνη, ειδήσεις, κτλ).
  • Εύρεση, συλλογή, οργάνωση και ταξινόμηση πληροφορίας υλικού επάνω σε ένα επιλεγμένο θέμα.

 

Το αναλυτικό πρόγραμμα με το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

  • Διαμόρφωση ομάδων και ανάληψη ρόλων (αρχισυντάκτη, συντάκτη, φωτογράφου, επιμελητής κειμένων, δημοσιογράφοι για συνεντεύξεις κλπ).
  • Δημιουργία λογότυπου της σχολικής εφημερίδας
  • Δημιουργία ομάδας συλλογής υλικού κι ανάθεση εργασιών

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

  • Σχεδιασμός της εφημερίδας, θεματολογία από την επικαιρότητα

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Συζήτηση των άρθρων που έχουν επιλεγεί και επιμέλεια του υλικού για να λάβει την τελική μορφή.
  • Τελικός σχεδιασμός και υλοποίηση της ηλεκτρονικής εφημερίδας.

ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ

  • Ανάρτηση των άρθρων και όλου του επιλεγμένου υλικού.
  • Τελική μορφή της ηλεκτρονικής εφημερίδας. Διάχυση της δράσης.
  • Ερωτηματολόγια αυτό-αξιολόγησης της δράσης του ομίλου.
  • Σύνταξη της έκθεσης της πορείας του Ομίλου.

 

Προτεινόμενο υλικό

  • Άρθρα επικαιρότητας από τον έγκριτο εβδομαδιαίο τύπο, διαδίκτυο και βιβλιοθήκες.
  • Πολυτροπικά κείμενα (στοχοθεσία, ανάλυση πολυτροπικών κειμένων, εφαρμογή κανόνων στη σύνταξη ρεπορτάζ, άρθρων, χρονικών κλπ, σύνταξη-παραγωγή πολυτροπικών κειμένων, φωτογραφία-φωτορεπορτάζ).

 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

  • Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στη σχολική ζωή, η ενασχόλησή τους και η ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα και αξίες ζωής.
  • Συγγραφή διαφορετικών τύπων άρθρων (συνεντεύξεις, νέα, ρεπορτάζ, φωτογραφικό ρεπορτάζ, διαφήμιση, έρευνα, δοκίμιο, κριτική, ανακοίνωση κτλ).
  • Η ενασχόληση με τη σύνταξη διαφορετικών κειμένων (πολυτροπικά κείμενα) μελετώντας λεξιλόγιο σχετικό με συγκεκριμένη θεματολογία.
  • Εξοικείωση με την δημοσιογραφική εμπειρία: δικαιώματα και αρμοδιότητες των δημοσιογράφων, σεβασμός πνευματικών δικαιωμάτων.
  • Χρήση και εξοικείωση με ψηφιακό υλικό και πολυμέσα.

 

Τα παραδοτέα

  • Ηλεκτρονική εφημερίδα.
  • Έκθεση της πορείας της δράσης του ομίλου.
  • Στο τέλος της χρονιάς, θα δοθούν ερωτηματολόγια στους μαθητές/τριες του ομίλου προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για το αποτέλεσμα της δράσης στους ίδιους και στους συμμαθητές/τριες τους.

Συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες, συγγραφείς

Διδακτικές επισκέψεις – Δράσεις – Επικοινωνία με ειδικούς στον τομέα της δημοσιογραφίας – Συνεργασία με φορείς.

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης