“Όχι για δόξα, κύρος ή θέση” Μια συνέντευξη με τον κο Αθανασάκη

Πριν από λίγο καιρό επισκέφτηκε το σχολείο μας  ο πρώην διευθυντής και αγαπημένος σε όλους τους συναδέλφους του, κ. Αντώνης Αθανασάκης.  Μας δόθηκε η ευκαιρία να του κάνουμε κάποιες ερωτήσεις και μας πει για το όραμά του ως διευθυντής.

Athanasakis

“Γιατί αποφασίσατε να αναλάβετε το ρόλο του διευθυντή;”

 

Στην ερώτηση αυτή ο κος Αθανασάκης μας απάντησε ότι δεν στόχευε στη δόξα, στο κύρος ή στην “θέση”.  Αντίθετα μας είπε πως είχε ένα όραμα για το σχολείο, το οποίο εν τέλει έγινε πραγματικότητα.

 

“Μπορείτε να μας περιγράψετε αυτό το όραμα;”

 

Καθώς περιέγραψε το σχολείο της παιδικής του ηλικίας ως σχολική φυλακή, μας είπε πως ήθελε να δημιουργήσει ένα σχολείο αντίθετο από το δικό του, ένα σχολείο ελκυστικό στα παιδιά.  Οραματιζόταν το σχολείο να είναι ένας οικείος χώρος για τα παιδιά, ένας χώρος που θα τον ένιωθαν σα το δεύτερό τους σπίτι.  Σκόπευε να δώσει στους μαθητές περισσότερα δικαιώματα και να τους κάνει να νιώθουν ότι φοιτούν σε ένα δημοκρατικό σχολείο.  Ήθελε να δώσει στα παιδιά την ευκαιρία να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις, να δράσουν σα σύνολο και να έρθουν αντιμέτωποι με τις θετικές και τις αρνητικές συνέπειες των αποφάσεών τους.

 

“Τί είναι για εσάς η εκπαίδευση;”

 

Όταν ρωτήσαμε τον κο Αθανασάκη τι σημαίνει “εκπαίδευση” για τον ίδιο είπε χαρακτηριστικά ότι: “Η εκπαίδευση είναι κάτι ευρύτερο.  Συνέχισε λέγοντας ότι η εκπαίδευση δεν συνδέεται απαραίτητα με το μάθημα που γίνεται μέσα στην τάξη.    Αναλυτικότερα τα παιδιά έχουν πλήθος άλλων ενδιαφερόντων εκτός από τα “βασικά” μαθήματα.

 

Πώς προωθήσατε εσείς την ενασχόληση των μαθητών με άλλα αντικείμενα;

Απάντησε πως προσπάθησε να δώσει ερεθίσματα μέσω της διοργάνωση εξωσχολικών ομάδων.  Καθηγητές του σχολείου μας ή από άλλα σχολεία της πόλης μας, ήταν πρόθυμοι να δημιουργήσουν τους δικούς τους ομίλους και να προωθήσουν το αντικείμενό τους.  Στόχος του ήταν οι μαθητές να βρουν άλλου δρόμους και να αποκτήσουν καινούργια ενδιαφέροντα.  Για παράδειγμα το “Schoolspace” που λάμβανε χώρα κάθε Σάββατο στο σχολείο μας με υπεύθυνο καθηγητή τον κο Καγιά.  Σ΄αυτή την ομάδα παιδιά όλων των ηλικιών και ανεξαρτήτως σχολείου που φοιτούσαν, μάθαιναν να προγραμματίζουν με Python διάφορες συσκευές.

 

Ποιά ήταν τα αποτελέσματα της δημιουργίας αυτών των ομίλων;

 

Με αυτόν τον τρόπο το σχολείο άνοιξε προς την κοινωνία, μέσω εκθέσεων και παρουσιάσεων.  Ταυτόχρονα ο διευθυντής μας κατάφερε σε συνεργασία με τους αγαπημένους μας καθηγητές να φέρει την κοινωνία μέσα στο σχολείο.  Ακόμη μέσω των ομίλων τα παιδιά εντάχθηκαν  πιο ομαλά στη σχολική κοινότητα και διευκολύνθηκε η κοινωνικοποίησή τους.  Τέλος ο κος Αθανασάκης ήθελε οι μαθητές να βρουν  τα ταλέντα τους και να τα ακολουθήσουν στο μέλλον.

 

Μπορείτε να μας μιλήσετε για τη δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου;

 

Τελειώνοντας τη συνέντευξη, μας μίλησε για τη δημιουργία της δημοσιογραφικής ομάδας του Γυμνασίου μας.  Μας είπε πως ήταν η πρώτη παγκρήτια εφημερίδα και ονομάστηκε “Μαθητική Ηχώ”.  Αργότερα η εφημερίδα απέκτησε ηλεκτρονική μορφή και έγινε δίγλωσση.

Θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε πολύ για το χρόνο που διέθεσε γι΄αυτή τη συνέντευξη.

Πάντοτε είναι χαρά μας να συζητάμε μαζί του.

 

Μαρίλια Καντεράκη

Μαριάννα Δοϊτσίδου

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης