Τα προβλήματα της Τηλεκπαίδευσης

Γράφουν οι: Βασίλης Φρατζέσκος, Συριανού Μαρία, Άντι Πούλαϊ, Σιδερής Δημήτρης, Γιώργος Ορφανός

 

αρχείο λήψης

 

Η τηλεκπαίδευση μπορεί να έχει κάποια θετικά όπως ότι αντικαθιστά κατά κάποιο τρόπο τα δια ζώσης μαθήματα παρόλο που κάποιοι μαθητές-φοιτητές το αμφισβητούν αυτό. Επίσης κάποιοι μαθητές-φοιτητές μας λένε για τα αρνητικά της τηλεκπαίδευσης στις παρακάτω παραγράφους.

Χειρότερους επιστήμονες “παράγει” η τηλεκπαίδευση σε σχέση με την δια ζώσης διδασκαλία, ενώ οι απαιτήσεις των καθηγητών στην εξ αποστάσεως εξεταστική θα πρέπει να είναι λιγότερες, σε σύγκριση με την “κλασική” εξεταστική στο αμφιθέατρο.

Μάλιστα, η διεξαγωγή εξετάσεων μέσω τηλεκπαίδευσης έχει πολλές πιθανότητες να είναι διαβλητή. Ειδικότερα, το 94% των ερωτώμενων φοιτητών δηλώνει πως παρακολούθησε on-Line μαθήματα εν μέσω της καραντίνας.

Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ήταν η κακή σύνδεση στο διαδίκτυο με ποσοστό 68% και έπεται με 38% η κακή οργάνωση των καθηγητών, με 28% η μη διάθεση των απαραίτητων τεχνικών υποδομών και κάτι άλλο με 10%.

Η τηλεκπαίδευση συμβάλλει στο να μην χρειάζονται μετακινήσεις αναφέρει το 88%, ενώ το 35% σημειώνει πως με την εξ αποστάσεως διδασκαλία έχει περισσότερο χρόνο να ασχοληθεί με την Σχολή του και το 29% ότι με την τηλεκπαίδευση η πλειοψηφία των φοιτητών έχει πρόσβαση σε αυτή.

Οι καθηγητές είναι πολύ/αρκετά εξοικειωμένοι με το σύστημα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε ποσοστό 63% και μόλις το 37% αυτών είναι λίγο\καθόλου εξοικειωμένοι. Όσον αφορά στο μέλλον σχεδόν οι μισοί από τους φοιτητές (49%) δηλώνουν ότι χρειάζεται ένας συνδυασμός τηλεκπαίδευσης και δια ζώσης εκπαίδευσης, αλλά την ίδια στιγμή το 47% εκτιμά ότι με την εξάλειψη της νόσου η εκπαίδευση θα πρέπει να επιστρέψει στα προηγούμενα δεδομένα.

Πάντως η τηλεκπαίδευση έχει και τα αρνητικά της στοιχεία: το 85% υποστηρίζει ότι υπάρχουν πρακτικά μαθήματα ή εργαστήρια, τα οποία δεν μπορούν να υποστηριχθούν εξ αποστάσεως. Παράλληλα, το 75% δηλώνει ότι με την τηλεκπαίδευση αισθάνεται αποκομμένο από το αίσθημα της κοινωνικής συναναστροφής, της συλλογικότητας και της συνεργασίας.

Αναφορικά με το ζήτημα των εξετάσεων εξ αποστάσεως, το 67% χαρακτηρίζει την συγκεκριμένη διαδικασία ως διαβλητή και το 33% αδιάβλητη.

Στο πλαίσιο αυτό, το 55% εκτιμά ότι χρειάζεται να είναι λιγότερες οι απαιτήσεις των καθηγητών στην εξ αποστάσεως εξεταστική, ενώ το 34% αναφέρει ότι θα πρέπει να είναι ίδιες και το 11% περισσότερες.

Εντυπωσιακό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο σε ποσοστό 54% οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι τα μοντέλα της τηλεκπαίδευσης θα δημιουργήσουν χειρότερους επιστήμονες από το προηγούμενο σύστημα, έναντι του 32% που απαντά πως θα προκύψουν το ίδιο καλοί επιστήμονες, όπως και με το προηγούμενο σύστημα.

Συμπερασματικά από την έρευνα προκύπτει ότι σε μεγάλο βαθμό οι φοιτητές θεωρούν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη.

Με λίγα λόγια η τηλεκπαίδευση μπορεί να έχει και θετικά και αρνητικά αλλά εξαρτάται και από το πάση ώρα θα διαβάσεις για ένα μάθημα αλλά και το αν θα το παρακολουθήσεις αρκετή ώρα αυτό το μάθημα  από τα εξ αποστάσεως μαθήματα.

Δείτε για περισσοτερες πληροφορίες, το παρακάτω link:



Λήψη αρχείου

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης