VIDEO GAMES – ΘΕΤΙΚΑ ΚΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

ΘΕΤΙΚΑ ΤΩΝ VIDEOGAMES

Τα βιντεοπαιχνίδια είναι διασκεδαστικά και αναπτύσσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
• Βοηθούν τα παιδιά να εξοικειωθούν με την τεχνολογία.
• Αυξάνουν την αυτοπεποίθησή τους, καθώς τους δίνουν τη δυνατότητα του ελέγχου.
• Μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εκπαιδευτικά εργαλεία, αφού το παιδί μέσω κάποιων παιχνιδιών μπορεί να εμπεδώσει σχολικές γνώσεις και να εμπλουτίσει τις γενικές του γνώσεις.
• Συμβάλουν στην ανάπτυξη και στη βελτίωση κάποιων γνωστικών δεξιοτήτων όπως είναι η προσοχή, η παρατηρητικότητα, η απομνημόνευση, ο οπτικοκινητικός συντονισμός, η δεξιοτεχνία και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
• Μπορούν να αποτελέσουν μέσο κοινωνικοποίησης, αφού το παιδί καλεί τους φίλους του να παίξουν μαζί του, συζητάει τις επιδόσεις του με αυτούς και ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικά με το παιχνίδι.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΩΝ VIDEOGAMES
Με την υπερβολική έκθεση σε βίαια ηλεκτρονικά παιχνίδια αυξάνεται ο κίνδυνος επιθετικής συμπεριφοράς του παιδιού. Επίσης, αυξάνονται οι πιθανότητες σταδιακής απευαισθητοποίησής του μπροστά σε βίαιες εικόνες. Η απευαισθητοποίηση αυτή μπορεί να οδηγήσει είτε σε έλλειψη αντίδρασης μπροστά σε βίαιες σκηνές στον πραγματικό κόσμο είτε στη χειρότερη περίπτωση στη διενέργεια μιας βίαιης πράξης με λιγότερους ενδοιασμούς. Ο κίνδυνος μάλιστα να συμβεί αυτό αυξάνεται, αν το παιδί είναι ήδη εσωστρεφές ή μεγαλώνει σε βίαιο περιβάλλον.
• Η συνεχής ενασχόληση του παιδιού με κάποιο βιντεοπαιχνίδι μπορεί να οδηγήσει σε εσωστρέφεια και κοινωνική απομόνωση.
¨• Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια όπως και η τηλεόραση αποτελούν το δεύτερο παράγοντα πρόκλησης παχυσαρκίας μετά την κατανάλωση πρόχειρου φαγητού.
• Υπάρχει και η περίπτωση εθισμού στη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Ο εθισμός αυτός είναι πιθανό να οδηγήσει σε διαταραχές ύπνου, πτώση σχολικής επίδοσης, επιθετικότητα, άγχος, κατάθλιψη, παραμέληση προσωπικής υγιεινής και φυσικής άσκησης, μείωση κοινωνικών συναναστροφών, περιορισμένη επικοινωνία με γονείς/φίλους κλπ. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια εντάσσεται πλέον στις ψυχικές διαταραχές, πρόκειται λοιπόν για την λεγόμενη Διαταραχή Διαδικτυακού Παιχνιδιού (Internet Gaming Disorder).

ΡΕΝΙΣ Α. – ΡΑΦΑΗΛ Κ. - ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΜΠ.

ΠΗΓΕΣ:XBOX ΓΙΑ ΤΟ MINECRAFT, KindsToPros για το roblox

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης