To 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης γράφει τη δική του ιστορία στο Erasmus+

Το σχολείο μας στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας 2023-1-EL01-KA121-SCH-000146694 πραγματοποίησε το 2024 δύο κινητικότητες:

1η κινητικότητα:

Θέμα: Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Μαθησιακή Διαδικασία

Δραστηριότητα: μαθητική κινητικότητα (student mobility)

Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 20-24 Μαΐου 2024, Aveiro, Πορτογαλία

Μέλος Κοινοπραξίας: 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Συμμετέχοντες: Ευαγγελία Τριανταφύλλου: υπεύθυνη προώθησης Erasmus ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας, υπεύθυνη διαχείρισης Διαπίστευσης ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας

Στεργιανή Κουρκούτα, Υποδιευθύντρια 4ου Γυμνασίου Κοζάνης, εκπαιδευτικός ΠΕ02

Ματίνα Ζορμπά, εκπαιδευτικός ΠΕ02 στο 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης

9 μαθητές/μαθήτριες από το 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης

«Στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας της ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας, επισκεφτήκαμε το σχολείο Agrupamento de Escolas Jose Estevao στην πόλη Aveiro της Πορτογαλίας. Πρόκειται για ένα συγκρότημα σχολείων που περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με 3000 μαθητικό δυναμικό και 300 εκπαιδευτικούς.

Αναλυτικά, το πρόγραμμα της μαθητικής κινητικότητας περιελάμβανε τις παρακάτω δραστηριότητες:

1η μέρα (20/5): Η Διευθύντρια και δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου Agrupamento de Escolas Jose Estevao υποδέχτηκαν και ξενάγησαν τους μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου στους χώρους του σχολείου, όπως στα εργαστήρια φυσικής, χημείας, βιολογίας, στο μουσείο φυσικής ιστορίας που διαθέτει, στην αίθουσα του μέλλοντος όπως την αποκαλούν, στις αθλητικές εγκαταστάσεις του σχολικού συγκροτήματος, σε αίθουσες διδασκαλίας, στη βιβλιοθήκη όπου και πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, στο γραφείο των καθηγητών, στον προαύλειο χώρο αλλά και στην τραπεζαρία, όπου οι μαθητές/τριες τρώνε το μεσημεριανό τους. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης έκαναν παρουσίαση της Ελλάδας, της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας και τέλος του σχολείου τους την οποία παρακολούθησαν κάποια τμήματα μαθητών/τριών. Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ των μαθητών/τριών των δύο χωρών που αφορούσαν την ιστορία και τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών.

2η μέρα (21/5): Οι μαθητές/τριες αφού χωρίστηκαν σε ομάδες παρακολούθησαν μαθήματα σε τμήματα αγγλικών, καλλιτεχνικών, βιολογίας, κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, καθώς και ξυλουργικής. Τους δόθηκε η δυνατότητα να δουν πώς γίνεται η διδασκαλία στην Πορτογαλία, να ανταλλάξουν απόψεις με τους μαθητές/τριες του Αβέιρο και να γνωριστούν καλύτερα.

3η μέρα (22/5): Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε δραστηριότητες κωπηλασίας και ιστιοπλοΐας από υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του σχολείου του Αβέιρο.

4η μέρα (23/5): Πήραν μέρος στο Hackathon, έναν διαγωνισμό ρομποτικής που διεξάγεται κάθε χρόνο στο σχολείο του Αβέιρο αυτή την περίοδο. Οι μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και διαγωνίστηκαν με τις υπόλοιπες ομάδες των μαθητών/τριών του Αβέιρο και κατάφεραν δύο από τις ελληνικές ομάδες να διακριθούν και να βραβευτούν.

5η μέρα (24/5): Η τελευταία ημέρα των σχολικών μαθημάτων για τους μαθητές/τριες της Πορτογαλίας περιελάμβανε πολλές αθλητικές, καλλιτεχνικές και περιβαλλοντικές δραστηριότητες στις οποίες ενεπλάκησαν και οι Έλληνες μαθητές/τριες. Οι δραστηριότητες διήρκεσαν όλη την ημέρα από τις 10: 00 π. μ. έως τις 20:00 μ.μ.

«Ήταν μια μοναδική εμπειρία και για τους μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου και για τις εκπαιδευτικούς! Οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν από την υποδοχή, την ξενάγηση, τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του σχολείου, από την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές/τριές τους στο Αβέιρο που είχε σαν αποτέλεσμα την επαφή με ένα άλλο Ευρωπαϊκό σχολείο, το εκπαιδευτικό σύστημα και την κουλτούρα της Πορτογαλίας και τη δημιουργία φιλικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών των δύο χωρών. Η εμπειρία αυτή, όμως, ήταν μοναδική και για μας, τις εκπαιδευτικούς, καθώς μας έκανε πλουσιότερες σε γνώσεις, αλλά και συνέβαλε θετικά στην ανατροφοδότησή μας μέσα από την επικοινωνία μας με μαθητές και συναδέλφους! Είχαμε τη ευκαιρία και τη δυνατότητα μέσα από την καθημερινή επαφή να ανταλλάξουμε απόψεις, να παρακολουθήσουμε μεθόδους διδασκαλίας που εφαρμόζονται στην Πορτογαλία και να κάνουμε συγκρίσεις με τη χώρα μας!»

Ευχαριστούμε θερμά την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας και την Ευαγγελία Τριανταφύλλου, υπεύθυνη προώθησης Erasmus στην ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας, καθώς η συμβολή της και η παρουσία της στη μαθητική κινητικότητα στο Αβέιρο υπήρξε πολύτιμη! Ευελπιστούμε σε ανάλογες μελλοντικές συμμετοχές και συνεργασίες!»

 μαθητική κινητικότητα (Αβέιρο, Πορτογαλία)

μαθητική κινητικότητα (Αβέιρο, Πορτογαλία)

2η κινητικότητα:

Συμμετοχή του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης και της Διευθύντριας του σχολείου, Κρανιώτη Άννας στο Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας 2023-1-EL01-KA121-SCH-000146694 με Θέμα: Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Μαθησιακή Διαδικασία που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

Δραστηριότητα: Courses and Training

Τίτλος επιμόρφωσης: Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking

Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 5 – 10 Αυγούστου 2024, Βαρκελώνη, Ισπανία

Μέλη Κοινοπραξίας: 1ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας, 5ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, 4ο Γυμνάσιο Κοζάνης, 12ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, 2ο ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας, 1ο Δημοτικό Σχολείο Άργους Ορεστικού

Συμμετέχοντες: Δέσποινα Παπαδοπούλου, αναπληρώτρια Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, Ασπασία Ξεσφίγγη, Μαθηματικός, Υποδιευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας, Βασιλική Μούρτζιου, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, Άννα Κρανιώτη, Φιλόλογος, Διευθύντρια του 4ου Γυμνάσιου Κοζάνης, Ευστάθιος Θεοφυλακτίδης, Δάσκαλος, Διευθυντής του 12ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας, Κυριακή Παυλίδου, εκπαιδευτικός Νοσηλευτικής, Υποδιευθύντρια 2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας, Βασιλική Κιόρα, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας.

«Το περιεχόμενο της κατάρτισης αφορούσε την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη σχολική τάξη με κριτική σκέψη. Το πρόγραμμα έλαβε χώρα στο Europass Teacher Academy της Βαρκελώνης με συμμετοχή εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων από Ελλάδα, Κύπρο, Λιθουανία, Τσεχία και Ουγγαρία. Μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και συζητήσεις είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και να αναπτύξουμε, αξιοποιώντας τα, σχέδια μαθημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, συζητήσαμε για τη σημασία της καλλιέργειας των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, ώστε οι μαθητές μας να είναι ικανοί να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του μέλλοντος και για τον ρόλο που παίζει η τεχνητή νοημοσύνη στην καλλιέργεια αυτή. Ήρθαμε σε επαφή με το curipod, μια διαδικτυακή πλατφόρμα δημιουργίας διαδραστικών μαθημάτων με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Τονίσαμε τη σημασία εξατομίκευσης του chatbot που χρησιμοποιούμε και του πόσο η προσαρμογή του στα δεδομένα μας μπορεί να βοηθήσει τις διδακτικές μας ανάγκες. Δημιουργήσαμε βίντεο αξιοποιώντας το lumen5, μια πλατφόρμα δημιουργίας βίντεο που υποστηρίζεται από AI και μπορεί να δώσει στους χρήστες ένα εντυπωσιακό περιεχόμενο μέσα σε λίγο χρόνο. Εντοπίσαμε το κατά πόσο μια περιεκτική και συγκεκριμένη προτροπή μπορεί να εξασφαλίσει ένα καταλληλότερο για εμάς αποτέλεσμα. Αξιοποιήσαμε τα suno και conker για τη σύνθεση ενός τραγουδιού κι έπειτα τη δημιουργία κουίζ γύρω από το θέμα που επιλέξαμε. Χρησιμοποιήσαμε τις παραπάνω πλατφόρμες καθώς και το padlet AI recipes για να δημιουργήσουμε σχέδια μαθήματος με θέμα της επιλογής μας.Η κατάρτιση πλαισιώθηκε από δραστηριότητες, οι οποίες έφεραν σε επαφή τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες με σημεία πολιτισμικού, φυσικού και οικονομικού ενδιαφέροντος της Βαρκελώνης, όπως το Εθνικό Μουσείο Καταλανικής Τέχνης, το Μουσείο Επιστημών και την περιοχή Gracia που χαρακτηρίζεται από αυθεντική καταλανική κουλτούρα. Μέσα από τη δικτύωση μας με συναδέρφους άλλων ευρωπαϊκών χωρών ελπίζουμε σε μελλοντικές συνεργασίες των σχολείων μας».

Βαρκελώνη

Βαρκελώνη

Η ιστορία του Erasmus+ για το 4ο Γυμνάσιο έχει συνέχεια …

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης