ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΑΠΟ: ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - Ιουν• 06•16

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Κ.ΜΑΡΙΑ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ (ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ)

Βρεθήκαμε σε μια μοναδική συνάντηση με τη δασκάλα ειδικής αγωγής, την κ. Μαρία Σπηλιοπούλου που εργάζεται στο ειδικό δημοτικό σχολείο Αιγάλεω. Η συζήτηση μαζί της ήταν μια αξέχαστη  εμπειρία . Η αγάπη και  το ενδιαφέρον της για  τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι εμφανής. Είναι ένας ευαίσθητος άνθρωπος που  καθημερινά δίνει έναν μεγάλο αγώνα για την εκπαίδευση  των παιδιών με κινητικά προβλήματα, μια Ελληνίδα που πρέπει να γίνει το παράδειγμα για κάθε εκπαιδευτικό.

 

Γιατί αποφασίσατε να ειδικευτείτε στην ειδική αγωγή;

Η ειδική αγωγή είναι ένας ευαίσθητος χώρος, στον οποίο μπορεί κάποιος να προσφέρει πολλά σε άτομα που έχουν πάρα πολλές  ανάγκες. Πραγματικά η ικανοποίηση του δασκάλου είναι πολύ μεγάλη όταν οι μαθητές του πετυχαίνουν κάποιους στόχους, παρόλο που μπορεί η πορεία για την κατάκτησή τους να είναι δύσκολη και μακρόχρονη.

Ποια προβλήματα έχουν τα παιδιά στο σχολείο που υπηρετείτε;  

Τα παιδιά που φοιτούν σε αυτό το σχολείο πάσχουν κυρίως από εγκεφαλική παράλυση, αλλά και άλλες συναφείς νόσους. Έχουν κινητικά προβλήματα και κάποια δεν μπορούν να επικοινωνήσουν λεκτικά.

Θεωρείτε ότι τα παιδιά αυτά πρέπει να ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους σε ειδικά  σχολεία ή να ενταχθούν στα κανονικά σχολεία;

Κατά πλειοψηφία αυτά τα παιδιά δεν είναι εύκολο να ενταχθούν στα κανονικά σχολεία, στη γενική αγωγή, κυρίως όσα πάσχουν από εγκεφαλική παράλυση και είναι βαριά περιστατικά. Πολλά από αυτά όμως, αν λάβουν συγκεκριμένη εκπαίδευση και κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μπορούν να παρακολουθήσουν το  πρόγραμμα της ειδικής αγωγής.

Ποιο είναι το πρόγραμμα του σχολείου;

Ο δάσκαλος ο οποίος υπηρετεί σε αυτό το σχολείο διδάσκει Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη και Αισθητική αγωγή, όμως όλα αυτά είναι προσαρμοσμένα στις δυνατότητες των παιδιών. Μπορούμε να δουλέψουμε προμαθηματικές  έννοιες καθώς και την κοινωνική τους προσαρμογή, ώστε να μπορούν να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους. Ωστόσο, πέρα από το πρόγραμμα που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί, υπάρχουν και κάποιες άλλες  ειδικότητες που είναι απαραίτητες στο σχολείο μας. Συγκεκριμένα πρέπει να έχουμε φυσικοθεραπευτή και λογοθεραπευτή.

Το σχολείο βοηθά τα παιδιά να αυτονομηθούν;

Βασικό  και πρωταρχικό  μέλημα της εκπαίδευσής τους είναι η κατάκτηση της αυτονομίας. Αρχικά πρέπει να διδαχθούν βασικές δεξιότητες όπως για παράδειγμα  το ντύσιμο ή το πλύσιμο των χεριών. Αυτό τελικά δεν είναι εφικτό για όλα τα παιδιά.

Έχουν αυτά τα παιδιά επίγνωση της ιδιαιτερότητάς τους ; Αν ναι, πως το αντιμετωπίζουν ;

Τα περισσότερα από αυτά, επειδή είναι βαριές περιπτώσεις, δεν είναι σε θέση να το αντιληφτούν. Γι’ αυτό άλλωστε στο σχολείο ένας από τους τομείς που δουλεύουμε, είναι η συναισθηματική οργάνωση. Όσα είναι σε καλύτερη κατάσταση αντιλαμβάνονται περισσότερα πράγματα και αποδέχονται την ιδιαιτερότητά τους .

Έχουν δεχθεί οποιαδήποτε μορφή βίας;

Στο χώρο του σχολείου δεν έχουν δεχθεί κι απ’ όσο γνωρίζουμε στο οικογενειακό τους περιβάλλον δεν έχει υπάρξει περιστατικό βίας. Εάν βρίσκονταν στον ίδιο χώρο με παιδιά που δεν έχουν ειδικές ανάγκες, ίσως να δέχονταν.

Τα παιδιά έχουν αρνητική στάση απέναντι στο σχολείο  και στην εκπαιδευτική διαδικασία;

 Όχι, αντίθετα χαίρονται πάρα πολύ κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και δείγμα της χαράς τους είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα από αυτά στεναχωριούνται ιδιαίτερα, όταν πρόκειται  να μείνουν μακριά από το σχολείο κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Πως μετακινούνται τα παιδιά από και προς στο σχολείο;

Η μεταφορά των παιδιών γίνεται με λεωφορεία μισθωμένα από την Περιφέρεια. Μέσα σε κάθε λεωφορείο υπάρχει μια συνοδός και τα δρομολόγια είναι συγκεκριμένα και καθημερινά.

 Ποιά προβλήματα αντιμετωπίζει το σχολείο;

Το κτίριο είναι μια καινούρια κατασκευή , ωστόσο υπάρχει πρόβλημα  χώρου εξαιτίας του ότι συστεγάζονται σε αυτό τέσσερα σχολεία. Το κτίριο ήταν αρχικά κατασκευασμένο για δύο σχολεία. Υπάρχει λοιπόν έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας και αιθουσών ειδικοτήτων. Επίσης είναι μικρός ο χώρος που τα παιδιά μαζεύονται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

 

    

 

 

Σχολιάστε

Top