Διαδίκτυο και online παιγνίδια

ΑΠΟ: ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - Μάι• 06•16

Διαδίκτυο και online παιγνίδια

Διαδίκτυο και online παιγνίδια

Μελέτη της ενασχόλησης με το Διαδίκτυο και τα online παιγνίδια

στον πληθυσμό των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Πετρούπολης

 

Για να μελετήσουμε την επίδραση του Διαδικτύου στους μαθητές τους σχολείου μας, το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου εκπονήθηκε από την εκπαιδευτικό κα Σουφλέρη Βασιλική μία μελέτη, η οποία αφορούσε στον εθισμό από το Διαδίκτυο  και τα online παιχνίδια, μέσω ερωτηματολογίων. Η έρευνα έγινε στα πλαίσια του σεμιναρίου για τον Εθισμό στο Διαδίκτυο που οργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής στο Διαδίκτυο υπό την αιγίδα της  Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Σύμφωνα με την εισήγηση του κ. Κωνσταντίνου Σιώμου, ο οποίος είναι Δρ. Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων  «O Εθισμός στο Διαδίκτυο είναι ένας ευρύς όρος, ο οποίος καλύπτει ένα φάσμα συμπεριφορών και προβλημάτων ελέγχου των παρορμήσεων, σχετιζόμενες με τη χρήση του διαδικτύου. Το κοινό στοιχείο είναι ότι η συμπεριφορά του ατόμου διαταράσσει τη καθημερινότητα του και είναι ένας ψυχοπιεστικός παράγοντας για το περιβάλλον του. Μπορούμε να πούμε με απλά λόγια ότι αναφέρεται στη περίπτωση όπου το διαδίκτυο αποκτά μεγαλύτερη σημασία και προτεραιότητα στη ζωή μας από τους φίλους, την οικογένεια και την εργασία μας, κυριαρχεί στη καθημερινότητα μας και είναι ένα στοιχείο της που δεν θέλουμε να αποχωριστούμε».

Τα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν και συμπληρώθηκαν  από τους μαθητές κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας. Η επεξεργασία τους έγινε με τη βοήθεια των λογιστικών φύλλων Microsoftexcel.

Από τις απαντήσεις των μαθητών (ηλικίας 12-15 ετών) διαπιστώθηκε ότι:

  1. Οι περισσότεροι έχουν μία φυσιολογική σχέση με το Διαδίκτυο, είτε λόγω του νεαρού της ηλικίας, είτε λόγω ελέγχου από τους γονείς τους.
  2. Υπάρχουν, ωστόσο, μικρά, αλλά αξιόλογα ποσοστά μαθητών που έχουν αναπτύξει μία μορφή εξάρτησης από αυτό,  είτε γιατί αισθάνονται μόνοι αρκετές φορές, είτε επειδή τους φαντάζει σαν ένας συναρπαστικός κόσμος.
  3. Αρκετοί μαθητές έχουν δεχθεί παράπονα από το οικογενειακό και το φιλικό τους περιβάλλον σχετικά με τις ώρες που περνούν στο Διαδίκτυο , και ορισμένοι έχουν αναγκαστεί να πουν  περισσότερες  από μία φορά ψέματα για να καλυφθούν.
  4. Υπάρχουν μαθητές που από αυτή ήδη την ηλικία ΔΕΝ μπορούν να ελέγξουν  το χρόνο κατά τον οποίο είναι συνδεδεμένοι  και λιγοστοί έχουν διακινδυνεύσει να χαλάσουν μία φιλική σχέση εξαιτίας της ενασχόλησής τους με το Διαδίκτυο.
  5. Ορισμένοι έχουν παραμελήσει άλλες δραστηριότητές τους  (π.χ. Μπάσκετ, Ποδήλατο, Μουσική κλπ) εξαιτίας της ενασχόλησής τους με τα online ηλεκτρονικά παιχνίδια.
  6. Ένα μικρό ποσοστό  αισθάνεται ότι πρέπει να παίζει πιο πολύ για να είναι ευχαριστημένο.
  7. Για τις περιπτώσεις όπου διαφαίνεται επερχόμενος ή ήδη υπάρχων εθισμός, απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση και αξιολόγηση, κυρίως με τη βοήθεια ειδικών.
  8. Για όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να ληφθεί  επίσης υπόψη το κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο των οικογενειών  των μαθητών , το οποίο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διάπλαση του χαρακτήρα των μαθητών και των στάσεών τους.
  9. Τέλος, θα πρέπει να τονιστεί ότι η έρευνα στην περιοχή έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα ήταν πολύ χρήσιμο στο μέλλον να γίνει σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής για να εξαχθούν ακόμη πιο ασφαλή συμπεράσματα.

 

 

Σχολιάστε

Top