ΤΑ Μ.Μ.Ε ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ

ΑΠΟ: ΤΣΟΥΚΝΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - Μάι• 18•19

 

 

 

 

H ανάπτυξη της τεχνολογίας είναι μια πρόκληση για να τον μέσο άνθρωπο , αφού έχει επηρεάσει με πολλούς τρόπους την καθημερινότητά του. Ιδιαίτερα έχει επηρεαστεί ο τομέας της επικοινωνίας και της ενημέρωσης. Σήμερα, αν θέλουμε να ενημερωθούμε, δεν έχουμε παρά να ανοίξουμε την τηλεόραση. Αν θέλουμε να επικοινωνήσουμε με τους φίλους μας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή μας. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται  η συμμετοχή μας στην κοινωνική και πολιτική ζωή, μιας και είμαστε πλήρως ενημερωμένοι για τις εξελίξεις. Πολλές φορές η ενημέρωση ξεπερνά τα συνηθισμένα της πεδία, που αφορούν στα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα, και αποκτά χαρακτήρα  επιστημονικό και μορφωτικό.

 

 

 

 

 

Για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού τα ΜΜΕ αποτελούν τη βασική μορφωτική πηγή μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση, ενώ παράλληλα θα ήταν αδύνατο να στερούνται ψυχαγωγικού χαρακτήρα, αφού στοχεύουν στον ελεύθερο χρόνο. Έτσι συντρίβουν την ανθρώπινη μοναξιά, ενώ παράλληλα μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά και στην ποιοτική άνοδο της πολιτιστικής στάθμης ενός λαού, παρουσιάζοντας  λογοτεχνία, θέατρο ή μουσική και δίνοντας ερεθίσματα για βαθύτερη επαφή με την τέχνη. Αν σκεφτούμε ότι ο σύγχρονος πολιτισμός δε θα μπορούσε να υπάρξει στην ποικιλομορφία του χωρίς αυτά, τότε καταλαβαίνουμε την τεράστια δύναμή τους και την κυρίαρχη θέση τους στη ζωή μας.

Ωστόσο, η επιρροή των ΜΜΕ στην καθημερινότητά μας έχει και τις δυσάρεστες πλευρές της. Για παράδειγμα, λειτουργούν ανταγωνιστικά προς άλλες μορφές ψυχαγωγίας, επικοινωνίας κι ενημέρωσης, όπως το θέατρο, ο κινηματογράφος και η ζωντανή ανθρώπινη παρουσία, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον μας.  Σε ό,τι αφορά την ενημέρωσή μας, πολλές φορές,αντί να μας ενημερώνουν,μας παραπληροφορούν.

 

 

 

 

Η παραπληροφόρηση των ΜΜΕ

 

Το φαινόμενο της παραπληροφόρησης, ιδιαίτερα έντονο στην εποχή μας, πηγάζει από την ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου να εξυπηρετεί  το συμφέρον του με κάθε τρόπο. Για την  ανάπτυξη των ΜΜΕ είναι αναγκαία τεράστια χρηματικά ποσά . Επειδή όμως αυτά τα ποσά τα διαθέτουν μονάχα οι οικονομικά ισχυροί, τελικά αυτοί ελέγχουν τα προγράμματα της ενημέρωσης. Φυσικό επακόλουθο είναι το περιεχόμενο των ειδήσεων να προβάλλει τον τρόπο ζωής  και τις αξίες τους. . Έτσι, οι ισχυροί άνθρωποι, που εξουσιάζουν τον πλανήτη, χρησιμοποιούν τη δύναμη που ασκούν τα ΜΜΕ, για να κατευθύνουν τη σκέψη και τη στάση των απλών ανθρώπων, με σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους .

Ανεξάρτητα όμως από αυτά τα συμφέροντα, δεν πρέπει να αγνοήσουμε το γεγονός ότι τα μέσα πληροφόρησης αποτελούν ανεξάρτητους οργανισμούς, που υπόκεινται στον σκληρό ανταγωνισμό. Επιδιώκοντας τη μεγάλη ακροαματικότητα που θα τους εξασφαλίσει την επιβίωση, ξεπέφτουν στο λαϊκισμό, σε στοιχεία που γίνονται αποδεκτά από τον απλό άνθρωπο. Μέσα από τον σκληρό ανταγωνισμό και το κυνήγι του ποιος θ” αποκαλύψει πρώτος την είδηση, είναι απολύτως φυσικό να συμβαίνουν λάθη από έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης, με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην πληροφορούνται σωστά.

Τα ΜΜΕ επιχειρούν την καθήλωση των πολιτών. Η φτηνή συναισθηματολογία λειτουργεί παθητικά για τον δέκτη, ενώ ο εθισμός που δημιουργείται από την επανάληψη των ίδιων μηνυμάτων κάνει τον δέκτη μαγεμένο δέσμιο της πληροφόρησης.

Έτσι ο άνθρωπος αρκείται στην ευκολία,  αρνείται να αναζητήσει εναλλακτικές πηγές πληροφόρησης, με αποτέλεσμα να γίνεται ένα άτομο χωρίς γνώμη, αξίες και ιδεολογικό προσανατολισμό.

 

ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ ΜΙΣΑΗΛΙΔΗ Β΄3

     download (16)

Σχολιάστε

Top