Συνέντευξη στο Διευθυντή του σχολείου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

Κύριε Σκαλτσά, θα θέλαμε ως διευθυντής του σχολείου μας να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις και να λύσετε τις απορίες, όχι μόνο τις δικές μας, αλλά και όλων των μαθητών του σχολείου μας. Αρχικά να σας ευχαριστήσουμε για την αποδοχή στην πρόταση που σας κάναμε να σας πάρουμε συνέντευξη.

 

1.Ποιός είναι ο ρόλος του διευθυντή ; Πιστεύετε ότι είναι ο ηγέτης της σχολικής μονάδας ;  

 

Ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας ασκεί παιδαγωγικό και διοικητικό ρόλο. Έχει την πλήρη ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Τα καθήκοντα του είναι πολλά. Ορισμένα από αυτά είναι ο συντονισμός της σχολικής ζωής, η εποπτεία της λειτουργίας του σχολείου, η τήρηση των νόμων που αφορούν την εκπαίδευση, καθώς και του καθημερινού προγράμματος.  Φροντίζει για το σχεδιασμό, την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου, την προώθηση εφαρμογής καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων, την καλύτερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την εφαρμογή των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων και του συμβουλίου σχολικής κοινότητας.

2. Για ποιους λόγους αποφασίσατε να γίνετε Διευθυντής και τι προσόντα πρέπει να έχετε;  

 

            Οι λόγοι είναι πολλοί. Ο κυριότερος είναι η έντονη μέσα μου ανάγκη της προσφοράς. Πίστευα πως από μια ηγετική θέση, όπως αυτή του διευθυντή μπορεί κάποιος να επηρεάσει τα εκπαιδευτικά πράγματα κυρίως στην καλύτερη και ποιοτικότερη οργάνωση της σχολικής μονάδας. Πέρα από τα κτητικά προσόντα που διαθέτουν όλοι οι συνάδελφοι πρέπει να υπάρχει η θέληση να υπηρετήσει στην εκπαίδευση από την συγκριμένη θέση, να έχει το μεράκι και από την άλλη πλευρά και μέσα από την συσσωρευμένη εκπαιδευτική εμπειρία πρέπει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το δυναμικό της σχολικής μονάδας

 

3.Ποια πιστεύετε είναι η κατάλληλη ποινή για ένα μαθητή που δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες του σχολείου; 

 

 Έχω τη γνώμη πως οι ποινές θα έπρεπε να απουσιάζουν πλήρως από τη σχολική ζωή. Δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για να κάνεις έναν μαθητή να σέβεται τους κανόνες του σχολείου. Ο καλύτερος τρόπος είναι να δείξει ο εκπαιδευτικός στο μαθητή αγάπη, έμπρακτο ενδιαφέρον και προπαντός να του διδάξει με το παράδειγμα. Όταν όμως ένας μαθητής δεν συμμορφώνεται και η συμπεριφορά του διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την αρμονική συνύπαρξη με τους άλλους, καλό είναι να επιλύονται τέτοιου είδους ζητήματα με διάλογο και συνεργασία .Αυτό προϋποθέτει την αποδοχή κοινών κανόνων συμπεριφοράς απ όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

 

 

4.Ποιοί είναι οι στόχοι σας για το σχολείο;       

 

Επειδή η παιδεία είναι ένα αγαθό που πρέπει να προσφέρεται δωρεάν σε όλους ανεξαιρέτως, πρώτο και κυριότερο στόχο θεωρώ την καλλιέργεια ήθους και δημοκρατικών αξιών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως είναι ο σεβασμός και η αποδοχή του άλλου, του διαφορετικού. Εξίσου σημαντικό στόχο, σε εκπαιδευτικό επίπεδο, θεωρώ την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και την επίτευξη υψηλού επιπέδου επίδοσης και καλής συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο. Πρωτίστως επιδιώκω να δημιουργήσω, με τη βοήθεια των συναδέλφων μου, το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον όπου ο κάθε μαθητής και μαθήτρια θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους

 

 

5.Πως θα μπορούσε το σχολείο να γίνει πιο ελκυστικό για τους μαθητές; 

 

 Η χρήση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων δράσεων θα βοηθούσε σημαντικά στην ενεργητική μάθηση των μαθητών, η οποία είναι η πλέον σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδος. Καθώς και η ανακαίνιση χώρων.

 

 

6.Τι θα θέλατε να θυμούνται οι μαθητές από εσάς μετά την αποφοίτηση τους από το σχολείο 

 

Με τους μαθητές μου πιστεύω πως οικοδομήσαμε σταδιακά μια σχέση εμπιστοσύνης. Θα ήθελα να έχουν ως ανάμνηση το ειλικρινές ενδιαφέρον μου για τον καθένα προσωπικά. Να θυμούνται πως υπήρχε από τη μεριά μου μου συνέπεια λόγων και έργων. Και όσους από αυτούς είχα τη χαρά να διδάξω να θυμούνται πως τους έμαθα να αναζητούν την αλήθεια με οποιοδήποτε κόστος.

ΑΝΕΣΤΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Α3

 

 

 

ΠΗΓΕΣ :

Ηλεκτρονικά σχολικά περιοδικά και εφημερίδες

https://schoolpress.sch.gr/

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης