ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΗΒΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ/25-4-2016

The Teacher ...

Αγαπητοί συνεργάτες, συνάδελφοι και φίλοι,

Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε, στα πλαίσια του φεστιβάλ εφηβικού θεάτρου 2016 , οργανώνεται στις 21 Απριλίου, στις 430μμ, στην Μικρή Σκηνή της Στέγης,  ημερίδα για το εφηβικό θέατρο, με συμμετοχή και ξένων προσκεκλημένων ομιλητών. Μετά τις ομιλίες έχει προγρμματιστεί ένα ανοιχτό φόρουμ ερωτήσεων και απαντήσεων προκειμένου να διευκολυνθεί ο διάλογος συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνών με τους ομιλητές μας. Σας προσκαλούμε να προετοιμάστε για να υποβάλλετε ερωτήσεις διάρκειας 2 λεπτών σε αυτό το τμήμα της ημερίδας, και να μας τις στείλετε στην διεύθυνση grasshopperyouth@gmail.com, (με σημείωση για Σοφία Βγενοπούλου/φόρουμ ημερίδας) , έτσι ώστε να οργανωθεί ο χρόνος ανάλογα, και να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή εμπλοκή και συμμετοχή για το κοινό. Θα ακολουθήσει ελεύθερη συζήτηση. Παρακάτω σας στέλνουμε σύντομες αναφορές στους ομιλητές και τις παρουσιάσεις τους. Για το ακριβές πρόγραμμα φεστιβάλ και ημερίδας ενημερωθείτε στο sgt.gr

Μυρτώ Λάβδα,                                                        Σοφία Βγενοπούλου

Στέγη Γραμμάτων και τεχνών                            για την grasshopper youth

Του Ιδρύματος Ωνάση

 

Rosamunde Hutt: υπήρξε επικεφαλής τριών μεγάλων πολιτιστικών οργανισμών, Hijinx Theatre 1990-1993; Theatre Centre, 1993 -2007; Unicorn,  2007-2011. Γράφει και σκηνοθετεί η ίδια για το εφηβικό θέατρο τα τελευταία 30 χρόνια. Στηρίζει σταθερά μέσα από τον ρόλο της ως καλλιτεχνική υπεύθυνη των παραπάνω οργανισμών νέους συγγραφείς και  σκηνοθέτες να εμπλακούν και να εργαστούν για το εφηβικό θέατρο.

 ROBERT LANDY: Ph.D., RDT-BCT, LCAT, είναι καθηγητής στο τμήμα Educational Theatre and Applied Psychology, και διευθυντής στο πρόγραμμα Drama Therapy στο New York University. Βασισμένος  στο τελευταίο βιβλίο του , «Integrating the aesthetic, therapeutic and social-cultural values in creating a theatre for change», θα μιλήσει για το πώς η αισθητική και καλλιτεχνική επεξεργασία και η θεατρική διαδικασία στην δουλειά ομάδων σαν την  Grasshopper-youth, με τα στοιχεία που συνδυάζει,  μπορεί να επιδράσει σε κοινό και καλλιτέχνες.

Phil Clark:  γράφει και σκηνοθετεί για το εφηβικό θεάτρο με πάθος τα τελευταία 40 χρόνια, εστιάζοντας πάντα στο να το καταστήσει ενδιαφέρον, προσβάσιμο και αναγκαίο στους νέους ανθρώπους. Η ομιλία του έχει τίτλο ¨Θέατρο για νέους και θέατρο από νέους,μια ζωτικής σημασίας διαφοροποίηση, αλλά και μια αναγκαία συνεργασία».

 

VOLKER LUDWIG: ίδρυσε το 1969 το θέατρο GRIPS στο Βερολίνο, το πρώτο θέατρο για παιδιά και νέους στην Γερμανία και ήταν καλλιτεχνκός διευθυντής του για 43 χρόνια. Έχει γράψει πάνω από 30 θεατρικά έργα τα οποία έχουν παιχτεί σε 50 χώρες σε όλο τον κόσμο. Θα μιλήσει για το ξεκίνημα του θεάτρου GRIPS, και την επιρροή που είχε παγκοσμίως, και θα εστιάσει στα προβλήματα του πολύ ιδιαίτερου εφηβικού κοινού.

 

Δημήτρης Καραντζάς: Το «εφηβικο θεατρο» ως Θέατρο κι οχι ως τυποποιημένο προϊόν

Ο Δημητρης Καραντζας γεννηθηκε το 1987. Σπουδασε στη δραματική σχολή του Εμπρος και στο τμημα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημιου Αθηνων. Εχει συνεργαστει με  τη Στεγη Γραμματων και Τεχνων, το Εθνικο Θεατρο, το Φεστιβαλ Αθηνων και Επιδαυρου, το θεατρο Αμορε, το θεατρο Τεχνης, το Θεατρο Πορτα, το θεατρο Ροές, το Θεατρο της Οδου Κυκλαδων.κ.α. Παραστασεις τους έχουν συμμετάσχει στο 68ο Φεστιβαλ της Αβινιον και στο Proximo Futuro-Gulbenkian Foundation στην Λισαβωνα. Για το εφηβικό θεατρο εχει συνεργαστει ως βοηθος σκηνοθέτη στα εργα Chatroom του Εντα Ουολς και Dna του Ντενις Κελι (και τα δυο σε σκηνοθεσια Σοφιας Βγενοπουλου) και ως σκηνοθετης στην Ελενη του Ευριπιδη( Εθνικο Θεατρο- εφηβικη σκηνή) και στα Κυματα της Βιρτζινια Γουλφ ( Στεγη Γραμματων και Τεχνων).

Σοφία Βγενοπούλου:  2008-2016:  κατακτήσεις και προκλήσεις στο εφηβικό θέατρο»

Μια σύντομη ανασκόπηση των τελευταίων χρόνων δουλειάς  στο εφηβικό θέατρο, εστιάζοντας στα ερωτήματα που αναδύονται όσον αφορά στην εξέλιξή του στην ελληνική πραγματικότητα, και στο πώς μέσα σε αυτήν μπορεί να διαμορφωθεί και να συντηρηθεί ένα εφηβικό θέατρο που αφορά, ενδυναμώνει και ευαισθητοποιεί τους νέους ανθρώπους και την κοινωνια που παραλαμβάνουν.

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Top