ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

IMG_0370

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος:  2016/17.                                                                                                ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ    : 6ο Γελ Ν.Ιωνίας                                                                                              

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΣΣΕΥΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΙΛΟΥΝ ΤΑ ΧΕΙΛΗ;»

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΑΚΩΝΑ 11 2 ΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

   

 

     

 

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (Μέχρι 250 λέξεις):
Σκοπός της έρευνας είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την αξία των λέξεων που εκφέρουμε  και πόσο αυτές μας επηρεάζουν στην καθημερινότητα μας , είτε σαν δέκτες είτε σαν πομποί αυτών.

Η συμπεριφορά μας (για την ερευνά μας, η λεκτική), είναι αποτέλεσμα κληρονομικό; Μαθαίνεται και γαλουχείται από την οικογένεια και το κοινωνικό περιβάλλον; Έχει να κάνει με  το χαρακτήρα του άτομου;

Οι «καλές  λέξεις»,  βοηθούν τις σχέσεις μας, ή είναι απλώς ένα τυπικό προσόν για κάποιες επίσημες ώρες  και κάτι παλαιομοδίτικο και ξεπερασμένο που δεν έχει πια θέση στις διαπροσωπικές μας σχέσεις;

Οι «κακές λέξεις», αντίστοιχα, βοηθούν ή βλάπτουν, είναι της μόδας ή χρησιμοποιούνται γιατί υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι;

Υπάρχει Λεκτική βία κι αν ναι, πώς την αναγνωρίζουμε και πώς την αντιμετωπίζουμε; Υπάρχουν θύτες και θύματα;

 

 

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λπ., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Η προτεινόμενη εργασία επιλέχθηκε γιατί θεωρώ πως έχει μεγάλο μαθητικό και καθηγητικό ενδιαφέρον, μιας κι όλοι ζούμε σε μια εποχή έντονης λεκτικής ασχήμιας, δυστυχώς ακόμα και μες τα σχολεία μας.

 Όλοι είμαστε καθημερινά μάρτυρες των κλασικών βωμολοχιών που πια φαντάζουν τόσο κοινότυπες και συνηθισμένες σε βαθμό που κάποια παιδιά, διαμαρτύρονται άμα τους κάνεις παρατήρηση και απαντούν « δεν είπα τίποτα κακό..».

Η κριτική και αυτοκριτική προσέγγιση των μαθητών που θα πάρουν μέρος στην έρευνα είναι ένα βασικό ζητούμενο στην όλη διαδικασία.

Μέσα από την επεξεργασία θεμάτων που άπτονται των διαπροσωπικών σχέσεων(ανθρώπινα δικαιώματα, είδη βίας, ηθική νοημοσύνη, κλπ) προσεγγίζονται οι διδακτικοί στόχοι του πεδίου Αγωγής Υγείας

Τα σχετιζόμενα μαθήματα είναι η Πολιτική παιδεία(βιβλιοΑ’ λυκείου), η Γλώσσα και Λογοτεχνία(ετοιμολογία λέξεων και διάφορα σχετικά κείμενα),Αισθητική αγωγή(η ζωγραφική , και η μουσική των συναισθημάτων που αντανακλούν οι λέξεις),η Πληροφορική και τα μαθηματικά(στατιστικά αποτελέσματα έρευνας), η Θεατρολογία(δραματοποίηση).

Τα αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη συνοψίζονται στον πιο κάτω ορισμό:

Η έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης συμπεριλαμβάνει μια περιβαλλοντική και κοινωνικο-δημογραφική ανάπτυξη και προεκτάσεις που έχουν σχέση με την υγεία. Το περιεχόμενο του όρου, όπως το όρισε η Παγκόσμια Επιτροπή για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών ( WCED ) είναι: «η ανάπτυξη που ικανοποιεί τις ανάγκες του παρόντος, χωρίς να μειώνει τη δυνατότητα των επόμενων γενεών να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες». Ένας πιο περιεκτικός ορισμός θα μπορούσε να περιλαμβάνει δράσεις που κατευθύνονται προς την βελτίωση της ποιότητας ζωής στα πλαίσια του δυναμικού που προσφέρουν τα υπάρχοντα οικοσυστήματα. Δεν περιορίζεται σε περιβαλλοντικές συνιστώσες αλλά ενσωματώνει έννοιες, στρατηγικές και δράσεις που αφορούν την υγεία, την ποιότητα ζωής, την ισότητα, τόσο τη δια-φυλετική όσο και τη ενδο-φυλετική, κοινωνικές και ηθικές διαστάσεις που έχουν σχέση με την ανθρώπινη ευημερία.

Με δυο λόγια, η επικοινωνία είναι ένα από τα πιο σημαντικά δώρα του ανθρώπου σε όλους τους τομείς της ζωής του. Είναι πολύ σημαντικό να μάθουν τα παιδιά να το χρησιμοποιούν με σοφία ώστε να γίνεται ένας μοχλός ανάπτυξης μιας υγιούς κοινωνίας.

 Άλλα μαθητικά οφέλη θα είναι η ενασχόληση τους με λογοτεχνικά κείμενα και μελέτες πάνω στο θέμα μας, που παράλληλα με  τη δική τους έρευνα θα τους δώσει την ικανοποίηση να ψάξουν και να βρούν ως αντικειμενικοί ερευνητές πια.

Η γνώση του πώς διεξάγεται μια έρευνα και πώς βγαίνουν τα τελικά συμπεράσματα(στατιστική ανάλυση, χρήση pc κλπ),είναι ένα ακόμα από τα οφέλη.

 

 

 

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΟΥΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ (μέχρι 200 λέξεις)

Πηγές αναζήτησης των δεδομένων θα είναι σχολικά και εξωσχολικά βιβλία το διαδίκτυο, ο τύπος και οι προσωπικές μαρτυρίες.

 

Μέθοδος: Τέσσερις ομάδες επεξεργασίας ερευνητικών ερωτημάτων .Κάποια από αυτά θα είναι κοινά και κάποια όχι. Σε τακτά χρονικά διαστήματα θα συζητούνται στην ολομέλεια ζητήματα όπως  διαμόρφωση, η πορεία της ,τα προβλήματα αλλά και τα αποτελέσματα έρευνας.

Θα χρησιμοποιηθούν βιωματικές τεχνικές ενίσχυσης της εμπιστοσύνης της ομάδας.

Θα διαμορφωθεί χρονοδιάγραμμα για κάθε ομάδα και καθορισμός των επιμέρους σημείων που έχει αναλάβει να ερευνήσει και παράξει.

Τέλος κάθε ομάδα θα συγκεντρώσει το υλικό της για τη σύνθεση της τελικής εργασίας η οποία θα παρουσιαστεί στο σχολείο.

Ερευνητικά εργαλεία συλλογής δεδομένων:

- Κατάρτιση ερωτηματολογίου (με τα παιδιά)

-Συνέντευξη

-Παρατήρηση

 

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΧΝHΜΑΤΟΣ (μέχρι 200 λέξεις)

Να δουν τα παιδιά με μια κριτική ματιά τα λόγια που λεν μα και που ακούν.

Να μπορέσουν να λειτουργήσουν ως ομάδα  και να παράγουν κάτι που θα ικανοποιήσει όλους τους.

Να μάθουν να μη δέχονται «ασχολίαστα» και «παθητικά» συμπεριφορές που βλάπτουν τους ίδιους και τους συνανθρώπους τους.

Να αποφασίσουν αν τελικά όντως από το περίσσευμα της καρδιάς μιλά το στόμα κι αν είναι ο καθένας υπεύθυνος για τη συμπεριφορά του.

Οι τρόποι παρουσίασης:

-Θα διεξαχθεί έρευνα και θα παρουσιαστεί σε Power point

-Μετά από συνεννόηση με τα παιδιά θα αποφασιστεί με τι τρόπο θα παρουσιαστούν τα τελικά συμπεράσματα(δραματοποίηση, τραγούδια ,κα)

 

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

Γραφική ύλη,

Φωτοτυπίες,

Pc/projector,

Πρόσκληση ειδικού: ψυχολόγου

 

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ματσαγγούρας Ηλίας (2003), «Η Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση«,   εκδ.Γρηγόρη,

Αθανασίου Κυριάκος (2007), «Αγωγή Υγείας», Εκδ. Γρηγόρη Πριόβολου Ελένη(2013)«Μαζί» Εκδότης: Καλέντης

Beverly Angel(2008) “Γυναίκα και συναισθηματική κακοποίηση: το τέλος του εφιάλτη” Εκδόσεις Φυτράκη ΑΕ

Servere Sal(2000)«Πώς να συμπεριφέρεστε σωστά», εκδ Πατάκη

 

Ρέα Ελευθερία Καρκαβάτσου ,«Καλοί τρόποι για μικρού κυρίους και μικρές κυρίες» ,εκδ.Ψυχογιός

 

Ζ. ΣΧΟΛΙΑ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

 

 

 

Σχολιάστε

Top