ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2016-2017

10250915_619108121517434_1313685597_n

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος:  2016/17.                                                                                                ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ    : 6ο Γελ Ν.Ιωνίας                                                                                              

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ»

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗ ΕΛΕΝΗ

0402

1

ΟΧΙ

ΟΧΙ

   

 

     

 

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (Μέχρι 250 λέξεις):

 

  • · Να γνωρίσουν οι μαθητές τα τεχνολογικά επιτεύγματα που οδήγησαν στην ανακάλυψη του κινηματογράφου.
  • · Να παρακολουθήσουν οι μαθητές την εξελικτική πορεία δημιουργίας κινηματογραφικών ταινιών στην Ελλάδα και τον κόσμο.

 · Εστιάζοντας στη σύγχρονη πραγματικότητα, να διερευνήσουν τη στάση και τις προτιμήσεις των εφήβων σε σχέση με τις κινηματογραφικές ταινίες και τους λόγους για τους οποίους κάποιες ταινίες γίνονται πιο εύκολα προσιτές στο ευρύ κοινό ενώ άλλες όχι. · Nα αναζητήσουν πληροφορίες για κινηματογραφικά φεστιβάλ και βραβεία που απονέμονται στις καλύτερες ταινίες

  • · Να γνωρίσουν τους κινηματογράφους της περιοχής που κατοικούν.

 

 

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λπ., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Ο κινηματογράφος, η τέχνη της εικόνας, είναι ίσως η πιο γρήγορα εξελισσόμενη και η πιο προσιτή μορφή τέχνης στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερα στους εφήβους που αναζητούν πάντα το νεωτεριστικό, το διαφορετικό, αυτό που θα διεγείρει τη φαντασία τους. Σε μια εποχή όπου η εικόνα είναι παντοδύναμη, ο κινηματογράφος έχει τη δύναμη να σαγηνεύσει τους εφήβους και να αποτελέσει συνδετικό κρίκο με τον έξω κόσμο . Χάρη στην τεχνολογία (της τηλεόρασης και του διαδικτύου, του οποίου οι έφηβοι είναι από τους πιο δυναμικούς χρήστες), οι κινηματογραφικές ταινίες εισβάλλουν σε κάθε σπίτι και αποτελούν σημείο ενδιαφέροντος για τους περισσότερους μαθητές και τις οικογένειές τους. Επομένως είναι αναμενόμενο να υπάρχει ενδιαφέρον από τους μαθητές για εμβάθυνση στο χώρο της βιομηχανίας του κινηματογράφου και του ελληνικού και διεθνούς «star system”.

 

 

 

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΟΥΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ (μέχρι 200 λέξεις)

Σε πρώτη φάση θα γίνει διερεύνηση του θέματος σε επίπεδο τάξης για να καθοριστούν οι διαστάσεις του θέματος προς διερεύνηση που ενδιαφέρουν τους μαθητές. Στη συνέχεια, θα ομαδοποιηθούν τα δεδομένα για να γίνει χωρισμός του θέματος σε υποθέματα και να αποδοθούν αυτά στις τέσσερις ομάδες των μαθητών που θα προκύψουν. Έπειτα οι ομάδες των μαθητών θα καθορίσουν τους στόχους και τους τρόπους έρευνας που ταιριάζουν στο υποθέμα τους. Ενδεικτικά, θα χρησιμοποιηθεί το εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου για αναζήτηση βιβλιογραφικών πηγών και οπτικοακουστικού υλικού από το διαδίκτυο, καθώς επίσης και σχετικά βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη. Επίσης θα γίνουν συνεντεύξεις με ανθρώπους που σχετίζονται με τον κινηματογράφο τους οποίους μπορούν να προσεγγίσουν οι μαθητές (ιδιοκτήτη κινηματογράφου της περιοχής, σκηνογράφο-ενδυματολόγο) καθώς και δημιουργία ερωτηματολογίων για τη διερεύνηση προτιμήσεων και στάσεων των εφήβων σε σχέση με τον κινηματογράφο.

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΧΝHΜΑΤΟΣ (μέχρι 200 λέξεις)

 

  • · Να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορική πορεία δημιουργίας κινηματογραφικών ταινιών
  • · Να ανακαλύψουν γιατί οι αμερικανικές ταινίες είναι τόσο διαδεδομένες
  • · Να συστηματοποιήσουν τις υπάρχουσες γνώσεις τους γύρω από την «χρυσή» εποχή του ελληνικού κινηματογράφου
  • · Να διαπιστώσουν την επίδραση όλων των παραπάνω στους κινηματογράφους της περιοχής τους
  • · Να παρουσιάσουν τα ευρήματά τους στην ημερίδα παρουσίασης των εργασιών στο σχολείο, ενδεχομένως σε μορφή ντοκιμαντέρ που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι οι μαθητές, αν αυτό καταστεί τεχνικά εφικτό

 

Ε. ΠΟΡΟΙ-ΥΛΙΚΑ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

 

  • · Κασετόφωνο / βιντεοκάμερα για συνεντεύξεις από ιδιοκτήτη / -ες κινηματογράφων
  • ·Φωτογραφίες / Αποσπάσματα από κινηματογραφικές ταινίες που υπάρχουν στο     διαδίκτυο
  • · Βιντεοκάμερα για τη δημιουργία βίντεο από τους μαθητές στο οποίο θα παρουσιάζουν την εργασία τους

 

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • · Αναστασιάδου, Ιωάννα. «Διεθνές Φεστιβάλ Καννών: ένας πολυετής θεσμός πάνω στη μεγάλη οθόνη»..

 · Βότσου, Έφη «Φεστιβάλ των Καννών … We like it». .

  • · Thompson Kristin, David Bordwell (2011). Ιστορία του Κινηματογράφου. Εκδόσεις Πατάκη.
  • · http://www.ekdd.gr/ekdda/files/ergasies_esdd/18/5/1131.pdf.

 

 

 

 

Ζ. ΣΧΟΛΙΑ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

 

Σχολιάστε

Top