TO 6o ΓΕΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠ.Π.Ε.Θ.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ – Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ – ΣΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΕΛ/ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2016 – 2017
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ:
«ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ–ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ»
Α.Π. : 4341/230/13.10.2016
Προθεσμία Υποβολής Ταχυδρομικών Αιτήσεων : 4/11/2016 [2]
ΤΟ IΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), ΝΠΙΔ που εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ν. 4115/2013), αποτελεί τον υπεύθυνο φορέα υλοποίησης της Πράξης «ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ» ΑΠ6 & ΑΠ8, με MIS 5000790, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 9018/11-07-2016 απόφαση Ένταξης της Πράξης «ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ» από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο.
Αντικείμενο της πράξης είναι η πιλοτική εφαρμογή μιας εκσυγχρονισμένης και πρωτοποριακής μορφής της παραδοσιακής εκπαιδευτικής τηλεόρασης, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει πρότυπο και οδηγό για την εισαγωγή στην εκπαίδευση νέων σύγχρονων και δημιουργικών τρόπων διδασκαλίας. Σκοπός είναι η παραγωγή και τηλεοπτική μετάδοση εκπαιδευτικού υλικού με δημιουργούς και πρωταγωνιστές τους μαθητές, με όχημα σύγχρονες και μη παραδοσιακές μορφές έκφρασης, όπως ο κινηματογράφος, τα οπτικοακουστικά έργα και τα ψηφιακά περιβάλλοντα.
Συγκεκριμένα η Πράξη περιλαμβάνει ένα εβδομαδιαίο τηλεοπτικό πρόγραμμα αποτελούμενο από 18 ωριαία τηλεοπτικά επεισόδια.
Σε κάθε ένα από τα 18 επεισόδια:
-θα εξετάζεται ένα γνωστικό αντικείμενο, (δηλαδή θα εξεταστούν συνολικά 18 γνωστικά αντικείμενα), το οποίο θα εισάγεται κάθε φορά από έναν έγκριτο πανεπιστημιακό.
-θα συμμετέχουν και θα παρίστανται 2 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, (δηλαδή συνολικά 36 σχολεία θα λάβουν μέρος στις εκπομπές), τα οποία θα προετοιμάζουν και θα παρουσιάζουν από μία εργασία για το συγκεκριμένο θέμα. Η εργασία του κάθε σχολείου θα έχει τη μορφή μιας ταινίας μικρού μήκους με υπόθεση, διάρκειας πέντε (5 ) έως επτά (7) λεπτών.
Έτσι στο πλαίσιο της εκπομπής θα παραχθούν και θα παρουσιαστούν 36 μικρού μήκους ταινίες -μια (1) από κάθε σχολείο- σε σχέση με τα 18 γνωστικά αντικείμενα. Με τη βοήθεια ενός Επιστημονικού Συμβούλου και ενός επαγγελματία σκηνοθέτη και με τα απαραίτητα τεχνικά μέσα οι ίδιοι οι μαθητές γράφουν, σκηνοθετούν, παίζουν τους ρόλους, φτιάχνουν τα σκηνικά και τα κουστούμια και γυρίζουν μέσα σε δύο Σαββατοκύριακα μια ταινία.
Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του έργου είναι:
-η εκπαίδευση, επιμόρφωση και κοινωνικοποίηση των νέων
-η αξιοποίηση νέων μαθησιακών διαδικασιών στον τρόπο προσέγγισης και πρόσληψης της γνώσης .Ο συνδυασμός παροχής γνώσης, εθελοντικής συμμετοχής και άμιλλας στην κατεύθυνση της πρωτογενούς δημιουργίας και έκφρασης
-η χρήση -με πειραματικό τρόπο -νέων διδακτικών μεθόδων
-Η προαγωγή της ομαδικής εργασίας και συνεργασίας στην αναζήτηση της γνώσης
Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου της πράξης ορίζεται έως 30-11-2017 και αυτή του οικονομικού αντικειμένου έως 31-12-2017.
Το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. με την υπ’ αριθμ. 4341/230/13.10.2016 Απόφαση του Δ.Σ., απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε όλα τα σχολεία Β/θμιας εκπαίδευσης των Περιφερειών Αττικής – Κ Μακεδονίας – Στ. Ελλάδας και Πελ/σου για τη συμμετοχή τους στην υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος. Η διαδικασία επιλογής των 36 σχολείων θα γίνει από Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης και βάση ποσόστωσης, η οποία έχει προσδιοριστεί στο εγκεκριμένο Τεχνικό Δελτίο της Πράξης, σύμφωνα με την κατανομή του προϋπολογισμού στις αντίστοιχες Περιφέρειες. Πιο συγκεκριμένα: Περιφέρεια Αττικής(24 σχολεία), Κ. Μακεδονίας(8), Στ. Ελλάδας(2) και Πελ/σου(2).
Η θεματολογία των εκπομπών θα είναι:
1.Η Ευρώπη σήμερα
2.Το πολιτικό μας σύστημα-Θεσμοί
3.Ανθρώπινα δικαιώματα (μετανάστευση – πρόσφυγες).Σεβασμός στη διαφορετικότητα.
4.Βιολογία (ο ανθρώπινος οργανισμός, διατροφή)
5.Θετικά και αρνητικά της Τεχνολογίας
6.Περιβάλλον κι επιστήμη (κλιματικές αλλαγές)
7. Αθλητισμός (ντόπινγκ, κ.α.)
8.Σχολικός εκφοβισμός και δημιουργία ομάδων
9.Κινητά τηλέφωνα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης
10.Μουσική
11. Η Γλώσσα μας
12. Επαγγελματικός προσανατολισμός
13.Η χρήση των φαρμάκων στην καθημερινότητά μας
14.Street art
15.Εγκλήματα πολέμου
16. Brain drain
17.Βιβλίο
18. Οι σχέσεις των δυο φύλων [4]
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Η διαδικασία επιλογής των 36 σχολείων καθώς και οι φάσεις ανάπτυξης του έργου θα υλοποιηθούν και θα ολοκληρωθούν σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρούσα.
Βασικά Στάδια Ανάπτυξης του Έργου:
Στάδιο 1ο : Συμπληρώνεται και υπογράφεται η αίτηση με τα κριτήρια συμμετοχής (τα οποία επισυνάπτονται στο τελευταίο μέρος της ανακοίνωσης) από τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Επισυνάπτεται επίσης, το αντίγραφο του Πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με την επιθυμία ένταξης του πιλοτικού προγράμματος στο πρόγραμμα του σχολείου (www.inedivim.gr/viomatiki-ekp-tileorasi ) και στέλνεται ταχυδρομικά στο Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ στην ταχυδρομική διεύθυνση, όπως αναγράφεται στη σελ. 5.
Στάδιο 2ο : Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, που ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ, επιλέγει (στη βάση της αξιολόγησης των πληρουμένων κριτηρίων) τα 36 σχολεία και ανακοινώνει το θέμα που αντιστοιχεί να προετοιμάσει κάθε σχολείο και να δημιουργήσει μια ταινία μικρού μήκους.
Στάδιο 3ο : Ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ ο πίνακας κατάταξης των 36 σχολείων και των θεμάτων που θα επεξεργαστούν (βλέπε θεματολογία πιλοτικού προγράμματος). Ακολουθεί διάστημα υποβολής ενστάσεων (βλέπε σχετικά, σελ. 6).
Στάδιο 4ο : Τα επιλεγμένα σχολεία εντάσσουν το πιλοτικό πρόγραμμα στο ετήσιο πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων του σχολείου. Οι ομάδες εργασίας των επιλεγόμενων σχολείων υλοποιούν το πολιτιστικό πρόγραμμα σε συνεργασία και υποστήριξη της ομάδας Έργου του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παράλληλα ανατρέχουν σε ποικίλες πηγές, μέρος των οποίων αποτελεί και το πλούσιο αρχειακό υλικό της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης και της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης. Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ παρέχει βιωματικά σεμινάρια στο χώρο του σχολείου τους, κατόπιν σχετικής άδειας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, από επιμορφωτές (βλέπε ανακοινώσεις του προγράμματος).
Στάδιο 5ο : Οι μαθητές μοιράζονται ρόλους παραγωγής (δραματουργίας, συγγραφής σεναρίου, σκηνοθεσίας, μοντάζ, μουσικής, σκηνικών, κ.λ.π.) και δημιουργούν ταινίες μικρού μήκους (5-7 λεπτών). Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, γίνεται παράλληλη καταγραφή –backstage- στιγμιότυπων. Τόσο η δημιουργία της ταινίας των μαθητών όσο και η καταγραφή χαρακτηριστικών στιγμών, γίνεται με την υποστήριξη κινηματογραφικού συνεργείου, στο χώρο κάθε σχολείου.
Στάδιο 6ο : Τα σχολεία που έχουν την ίδια θεματική ενότητα συμμετέχουν σε τηλεοπτική εκπομπή της δημόσιας τηλεόρασης. Συνολικά θα δημιουργηθούν 18 εκπομπές, μία για κάθε θεματικό πεδίο. Σε κάθε εκπομπή έγκριτος πανεπιστημιακός Καθηγητής θα αναλύει τη συγκεκριμένη θεματική ενότητα.
Στο τέλος κάθε εκπομπής, η οποία θα είναι διαδραστική, τα σχολεία θα επιβραβευτούν από Κριτική Επιτροπή, αλλά και από τους τηλεθεατές, οι οποίοι θα εκφράζουν τη γνώμη τους, επιβραβεύοντας τις προσπάθειες των δυο σχολείων.
Πίνακας κριτηρίων μοριοδότησης:
1. Τεκμηριωμένη αιτιολόγηση συμμετοχής: 20 2. Παραγωγή από μαθητές εκπαιδευτικού βίντεο ή συναφούς υλικού με χρήση οπτικοακουστικών μέσων. – Ύπαρξη κινηματογραφικής ομάδας στο σχολείο: 20 3. Πιστοποιημένη συμμετοχή του σχολείου σε ανάλογες εκπαιδευτικές δράσεις (καινοτόμα προγράμματα και συμμετοχές σε διαγωνισμούς που αφορούν καλλιτεχνικές δραστηριότητες): 20 4. Εμπειρία υπεύθυνου/ης καθηγητή/τριας της ομάδας στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και σε πολιτιστικά προγράμματα: 20 5. Εξοικείωση των μαθητών της ομάδας εργασίας με τις Τέχνες και γνώση μουσικών οργάνων: 20
|
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.