Στον ενδοσχολικό διαγωνισμό συγγραφής πρωτότυπου κειμένου στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής στην γ τάξη, ζητήθηκε από τους μαθητές να παραγάγουν ,ατομικά η ομαδικά , ένα κείμενο με θέμα :φορείς κοινωνικοποίησης /μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
To progect πραγματοποιήθηκε υπο την καθοδήγηση και εποπτεία της καθηγήτριας κοινωνιολογίας κ. Δάφτσιου
Oι μαθήτριες Καλαμάρα Βασιλική και Καραμαυροδή Παναγιώτα του τμήματος γ3 απέσπασαν την 1η διάκριση.
ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Σήμερα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Είναι εργαλεία τεχνολογίας, τα οποία περιλαμβάνουν ήχο, κείμενο, βίντεο, εικόνες, podcasts και άλλες επικοινωνίες πολυμέσων. Τα πιο δημοφιλή είναι το Instagram, Facebook , Twitter και YouTube. Διευκολύνουν την επικοινωνία των ανθρώπων, και τη διάδοση ιδεών και πληροφοριών, ψυχαγωγούν και πολλά ακόμη.
Δεν ξεχνάμε το γεγονός πως τα μέσα αυτά διαθέτουν μια πληθώρα θετικών δυνατοτήτων. Πρώτα πρώτα οφείλουμε να αναφέρουμε πως η επικοινωνία είναι άμεση και έγκαιρη. Οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνήσουν με όλο τον κόσμο, οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν. Επιπρόσθετα προωθούν το δημοκρατικό διάλογο και την πολυφωνία, διευκολύνοντας έτσι την ελεύθερη έκφραση των ιδεών. Είναι αναμφισβήτητο πως ψυχαγωγούν, αφού στηρίζουν και διαφημίζουν την τέχνη προβάλλοντας θεατρικά έργα, κινηματογραφικές ταινίες, εκδηλώσεις και πολλά ακόμη.
Συντελούν, ακόμη, στην ανανέωση των πολιτιστικών προτύπων και στο ξεπέρασμα απαρχαιωμένων αντιλήψεων και στερεοτύπων. Τέλος, προάγουν τον πολιτισμό, ενημερώνοντας σε θέματα επιστημονικά, καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά.
Όμως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αποτελούν πανάκεια, ενέχουν και πολλούς κινδύνους, στους οποίους οφείλουμε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Περιηγούμενος τους διαδικτυακούς τόπους ο χρήστης μπορεί να αναζητεί και να βρίσκει εύκολα σωρεία πληροφοριών. Αλλά, όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές, οι πληροφορίες αυτές δεν είναι πάντοτε << έγκυρες>> πηγές. Πολύ δε περισσότερο δεν είναι αξιόπιστες, αν οι πηγές από τις οποίες προέρχονται είναι ανεύθυνες και ανεξέλεγκτες. Γι” αυτό, λοιπόν, ο κίνδυνος ανυπόστατων ειδήσεων, φημών, ο κίνδυνος παραπληροφόρησης και χειραγώγησης του δέκτη των πληροφοριών είναι μεγαλύτερος.
Γι΄αυτό χρειάζεται και να επιλέγουμε προσεκτικά τον πομπό στον οποίο εμπιστευόμαστε την ενημέρωσή μας και να αξιολογούμε κριτικά τις πληροφορίες που δεχόμαστε. Επιπρόσθετα είναι φανερό ότι οι πολίτες που δεν έχουν πρόσβαση στον κόσμο της πληροφορίας και της γνώσης βρίσκονται σε μειονεκτική θέση. Τέλος, ένας αξιοσημείωτος κίνδυνος που ελλοχεύει είναι ο εθισμός. Τα άτομα εξαντλούν πολλές ώρες του ελεύθερου τους χρόνου με ηλεκτρονικές συσκευές. Έτσι, λοιπόν, αποσυνδέονται από την πραγματικότητα, εμφανίζουν τάσεις κατάθλιψης, παρουσιάζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και άγχος, ενώ ακόμη η υπερβολική τους χρήση πλήττει τις ανθρώπινες σχέσεις τους.Ολοκληρώνοντας την αναφορά μας συμπεραίνουμε πως τόσο τα αρνητικά όσο και τα θετικά της χρήσης των μέσων είναι άξια σκέψης και περισυλλογής. Βέβαια, εξαρτάται από εμάς πως θα χρησιμοποιήσουμε αυτά τα σημαντικά «εργαλεία», ώστε να αποτελέσουν μέσα βελτίωσης και προόδου. καλλ Τα κυριότερα εφόδια για να αντιμετωπίσουμε ή ακόμη να αποφύγουμε τυχόν κινδύνους είναι αναμφίβολα η εκπαίδευση, η παιδεία και η καλλιέργεια, οι οποίες θα μας ωθήσουν σε άλλους τρόπους εκτόνωσης, όπως στο διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων, παρακολούθηση θεατρικών έργων, στον αθλητισμό και σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα που θα μας βελτιώσει ως ανθρώπους.
ΚΑΛΑΜΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΚΑΡΑΜΑΥΡΟΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Γ΄3
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ