ΚΩΦΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΩΦΑΛΑΛΟΣ

  • Τι σημαίνει να είσαι κωφός;

Το να είσαι κωφός δεν είναι κάτι εύκολο, διότι σου λείπει μία από τις πέντε αισθήσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είμαστε εξωγήινοι απλά έχουμε μια δυσκολία με την ακοή. Εγώ προσωπικά το έχω αποδεχθεί και πιστεύω πως αυτό πρέπει να κάνουμε όλοι.

  • Πήγες σε κάποιο ειδικό σχολείο;

Όχι, πήγα σε κανονικό δημόσιο σχολείο, γιατί τα σχολεία κωφών έχουν ένα πολύ χαμηλό επίπεδο το οποίο δεν θα με βοηθούσε καθόλου στο μέλλον.

  • Είχες δυσκολίες να ανταποκριθείς στα μαθήματα;

Εννοείται πως υπήρξαν κάποιες δυσκολίες, περισσότερο στην παράδοση των μαθημάτων γιατί πολλές φορές το ακουστικό έκανε διάφορους ήχους, έκλεινε και οι καθηγητές δεν μου έδιναν και πολύ σημασία. Παρ΄ όλα αυτά κατάφερα να είμαι μια μαθήτρια του 19-20 και είμαι πραγματικά πολύ υπερήφανη που τα κατάφερα!

  • Ποια ήταν η αντιμετώπιση που είχες από τους συμμαθητές και καθηγητές σου;

Στα πρώτα μου χρόνια στο δημοτικό τα παιδιά με βλέπαν σαν κάτι διαφορετικό, διότι μου ήταν αρκετά δύσκολο να συμμετέχω σε όλα τα παιχνίδια που έπειζαν τα παιδιά τότε. Στο γυμνάσιο τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα και στο λύκειο, που τα παιδιά ωριμάζουν, είχα την αντιμετώπιση που ποτέ δεν είχα. Ήμουν και εγώ ένα παιδί όπως όλα τα άλλα! Σχετικά με τους καθηγητές κάποιοι με στήριξαν πάρα πολύ καθόλη τη διάρκεια ενώ άλλοι απλά με θεώρησαν δυσκολία και βάρος γι΄αυτό και αδιαφόρησαν.

  • Πώς βλέπεις το μέλλον σου;

Πιστεύω πάντα στο καλύτερο και έχω πείσμα να πετυχαίνω τους στόχους μου. Τώρα έχω περάσει στο Πολυτεχνείο και είμαι σίγουρη πως μπορώ να τα καταφέρω όπως όλοι οι άλλοι.

  • Πώς πρέπει οι πολίτες να αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες;

Πιστεύω πως πρέπει να τους αντιμετωπίζουν κανονικά, γιατί έτσι αισθάνονται κι εκείνοι καλύτερα. Πρέπει να τους ενθαρρύνουμε και να τους κάνουμε να νιώθουν ΙΣΟΙ.

Της Μαριάννας Μαυρογένη