Εφαρμογή Ηλεκτρονικού Εμπορίου σε Επιχειρήσεις

Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο

 Το «Ηλεκτρονικό Εμπόριο περιλαμβάνει την αγορά και την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του Διαδικτύου. Είναι ένα υποσύνολο της στρατηγικής «Ηλεκτρονικού Επιχειρείν» μιας επιχείρησης και συχνά χρησιμοποιείται με σκοπό να προσθέσει ροές εισοδήματος.

Πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι το Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι απλώς να διαθέτει μια επιχείρηση ένα δικτυακό τόπο. Αλλά το Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, όπως η ηλεκτρονική τραπεζική, η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών από ηλεκτρονικά καταστήματα και εμπορικά κέντρα, η αγορά μετοχών, η εύρεση επαγγέλματος, η διεξαγωγή μιας δημοπρασίας, και η ηλεκτρονική συνεργασία σε έργα έρευνας και ανάπτυξης.ecommerceStore2

Υπάρχουν τέσσερις γενικοί τύποι προϊόντων που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο:

 1. Αγαθά: πρόκειται για φυσικά αντικείμενα, που έχουν παραχθεί σύμφωνα με κάποιες προδιαγραφές, που συνήθως τις ορίζει ο κατασκευαστής τους.

2. Εργασίες: σε αυτή την κατηγορία υπάγονται εργασίες ανάπτυξης ή κατασκευής αγαθών σύμφωνα με προδιαγραφές που υπαγορεύει ο πελάτης.

3. Υπηρεσίες: η διάθεση και πώληση υπηρεσιών είναι συνήθως διαδικασίες αλληλοεξαρτώμενες.

4. Άυλα αγαθά: εδώ περιλαμβάνονται προϊόντα των οποίων η αξία δεν συνδέεται άμεσα με το κόστος παραγωγής τους, αλλά με το περιεχόμενο και τη χρήση τους.

 Γιατί το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημειώσει εκρηκτική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία;

Καθώς το Διαδίκτυο καθίσταται ριζωμένο στην καθημερινή μας ζωή, η αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να αυξάνεται και οι επιχειρήσεις το εκμεταλλεύονται.

ecommerce1Key

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 πολλοί άνθρωποι ήταν δύσπιστοι σχετικά με την παράδοση των στοιχείων της κάρτας τους σε έναν διαδικτυακό λιανοπωλητή. Αλλά, διάφορες τεχνολογίες και πρακτικές όπως τα Πιστοποιητικά SSL, η κρυπτογράφηση και τα αξιόπιστα συστήματα εξωτερικών πληρωμών (π.χ.  Paypal,  Worldpay, Skrill) έχουν συμβάλει στη βελτίωση της εμπιστοσύνης των ανθρώπων στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Τα  πλεονεκτήματα  του ηλεκτρονικού εμπορίου

ecommercePCs2

1. Μείωση του λειτουργικού κόστους:  Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να λειτουργήσει χρειάζεται πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό. Ενοίκιο, λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, μισθοδοσία προσωπικού, κόστος συστημάτων ασφάλειας, αποτελούν διαχρονικά σημαντικές επιβαρύνσεις για την λειτουργία μιας επιχείρησης.

 2. Καλύτερη διαχείριση αποθεμάτων & διευκόλυνση προγραμματισμού: Η διατήρηση αποθεμάτων είναι ένα θέμα για όλες τις επιχειρήσεις καθώς απαιτεί την δέσμευση ενός κεφαλαίου.

3. Διεύρυνση της πελατειακής βάσης: Σε ένα δικτυακό κατάστημα δυνητικά μπορούν να έχουν πρόσβαση πελάτες από όλα τα σημεία του πλανήτη.

4. Μειωμένο κόστος marketing: Οι συμβατικοί τρόποι προώθησης ενός προϊόντος είναι συνήθως πιο ακριβοί σε σχέση με τους ηλεκτρονικούς. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα λειτουργεί και αυτοτελώς ως μέσο διαφήμισης.

5. Αποτελεσματικότερο marketing: Το marketing με την χρήση των δικτυακών εργαλείων μπορεί εκτός από φτηνότερο να είναι και αποτελεσματικότερο, με αποτελέσματα απόλυτα μετρήσιμα.

Μειονεκτήματα ηλεκτρονικού εμπορίου

ecommercePCs2

1. Οι καταναλωτές ακόμα δεν εμπιστεύονται για τις συναλλαγές τους το ∆ιαδίκτυο και κυρίως διστάζουν να αποστείλουν τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας µέσω αυτού.

 2. Μερικά είδη επιχειρήσεων όπως για παράδειγμα εταιρίες µε είδη ρούχων, ευαίσθητων τροφίμων, κοσμημάτων είναι σχεδόν αδύνατον, προς το παρόν τουλάχιστον, να ελεγχθούν επαρκώς για την ποιότητα που προσφέρουν, από μία απομακρυσμένη τοποθεσία , αν και υπάρχουν εξαιρέσεις.

 3. Είναι ελάχιστα τα ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν µμεγάλα σε όγκο και βαριά προϊόντα, που η μεταφορά τους κοστίζει πολύ.

 4. Το κόστος για τη δημιουργία ενός απλού ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να μεταβληθεί δραματικά, καθώς προστίθενται καθημερινά νέες τεχνολογίες που βοηθούν στην υλοποίηση του.

 5. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να επενδύει ένα µμεγάλο χρηματικό ποσό κάθε χρόνο για τη συντήρηση και βελτιστοποίηση του ηλεκτρονικού της καταστήματος.

 6. Ενέχει δυσκολία ενσωμάτωσης των ήδη υπαρχόντων βάσεων δεδομένων που χρησιμοποιούν για τις παραδοσιακές εμπορικές τους συναλλαγές, µε λογισμικό που θα επιτρέπει την ενοποίηση µε το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.

Η ασθένεια Covid-19 επιταχύνει την ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου

ecommerceCovid

 Το 2020 είναι η χρονιά που ανέτρεψε όλες τις προβλέψεις για την ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Παρόλες τις χαμηλές μας ταχύτητες σαν χώρα στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ειδικά στις μικρές επιχειρήσεις, ζούμε τους τελευταίους 12 μήνες αλλαγές και ποσοστά ανάπτυξης στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου που σε άλλες συνθήκες μπορεί να μας είχαν πάρει και 5-10 χρόνια για να συμβούν. Η “ξέφρενη κούρσα” του Covid έβγαλε βέβαια ταυτόχρονα στην επιφάνεια στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και πολλές δυσλειτουργίες, προβλήματα (τεράστια στο last mile), ελλείψεις και συνεχείς προκλήσεις με τα αλλεπάλληλα νέα μοντέλα “Click Away”, “Click in Shop” κλπ.

ecommerce3

Αναμφίβολα, η κρίση που προκλήθηκε από την παγκόσμια πανδημία (COVID-19) δημιούργησε ένα εξαιρετικά δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Σ’ ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι προφανές ότι οι καταναλωτές που απομονώνονται στα σπίτια τους θα περάσουν περισσότερο χρόνο «ψάχνοντας» και ψωνίζοντας online (eshops, marketplaces κλπ.). Αυτό που μένει να δούμε όμως είναι αν αυτή η τάση θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα τους καταναλωτές και δεν θα αποτελέσει μια σύντομη παρένθεση.

Σύνοψη:

ecommerceCovid2

Κατά την δική μας άποψη, σήμερα το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Η αποδοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να αυξάνεται και οι επιχειρήσεις το εκμεταλλεύονται. Στην αρχή του ηλεκτρονικού εμπορίου μεγάλο μέρος ανθρώπων δεν πίστευε ότι το ηλεκτρονικό  εμπόριο θα μπορούσε να βρει έδαφος και να ευδοκιμήσει στο σύγχρονο επιχειρηματικό τοπίο.

Εντούτοις, από την εμπειρία μας μπορούμε να πούμε ότι τελικά το κοινό εμπιστεύεται πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο. Επιπροσθέτως, η εμφάνιση και η εξάπλωση της νόσου COVID-19, μέσω κυρίως των μέτρων που ελήφθησαν παγκοσμίως για την αντιμετώπιση της όπως ο εγκλεισμός, η κοινωνική αποστασιοποίηση, η αποφυγή συνωστισμού και συγχρωτισμού των ανθρώπων, συνέτεινε στην άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μπορούμε να πούμε ότι οι συνθήκες στις οποίες ζούμε έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό τα εμπορικά καταστήματα που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικά εμπόριο και έχουν αλλάξει κατά πολύ τις ζωές των ανθρώπων.

Σύνδεσμοι για περισσότερες πληροφορίες

 https://tinyurl.com/suup86 (wikipedia)

https://synergic.gr/el/ilektroniko-emporio-ecommerce-b2b-b2c

Συντάκτες:

Παπαοικονόμου Άγγελος

Πατσιούρα Δήμητρα

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης