Το Μετρό Θεσσαλονίκης

images1

Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα υπόγειο αστικό σύστημα μεταφοράς σταθερής τροχιάς στη Θεσσαλονίκη. Είναι το πρώτο αυτόνομο σύστημα μετρό στην Ελλάδα. Η κατασκευή του ξεκίνησε στα τέλη του 2006 ενώ ολοκληρώθηκε 30 Νοεμβρίου του 2024. Το έργο παρουσίασε εκτεταμένες καθυστερήσεις λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας την δεκαετία του 2000, λόγω χρεοκοπίας δύο διαδοχικών εταιρειών κατασκευής του έργου, λόγω της πανδημίας covid 2019 αλλά και λόγω των διαρκών αλλαγών στο σχεδιασμό του έργου. Αυτές οι αλλαγές κρίθηκαν αναγκαίες εξαιτίας αρχαιολογικών ανασκαφών στο υπέδαφος κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου. Συγκεκριμένα έως και τα εγκαίνια ανακαλύφθηκαν πάνω από 300  χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα!

images3

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα αστικής μεταφοράς και αποτελείται από τη Γραμμή 1, η οποία εκτείνεται σε 9,6 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 13 σταθμούς, συνδέοντας τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τη Νέα Ελβετία. Η Γραμμή 2 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2025, προσθέτοντας 4,8 χιλιόμετρα και 5 επιπλέον σταθμούς στο δίκτυο. Η επέκταση της Γραμμής 2 προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» βρίσκεται υπό μελέτη, με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης στο αεροδρόμιο μέσω ενός shuttle bus 10 λεπτών από τον τερματικό σταθμό «Μίκρα». 

future_metro_thessalonikis_map-e1716286916241

Το σύστημα διαθέτει 18 πλήρως αυτοματοποιημένους, κλιματιζόμενους συρμούς, καθένας με τέσσερα οχήματα, οι οποίοι λειτουργούν χωρίς οδηγό. Η εμπορική ταχύτητα των συρμών είναι 30 χλμ/ώρα, με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ/ώρα. Η χρονοαπόσταση μεταξύ των δρομολογίων, βάσει σχεδιασμού, είναι 90 δευτερόλεπτα, ενώ σε πρώτη φάση λειτουργίας είναι 3,5 λεπτά.

Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών τόκων. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 254.000 επιβάτες, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και στην ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών της πόλης.

Μαριλένα Κουκλάρα & Γεωργία Κακαβιά

https://www.thessmetro.gr

https://el.wikipedia.org/wiki/Μετρό_Θεσσαλονίκης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης