Ο κος Τσιουφλιάς Αθανάσιος, υποδιευθυντής του σχολείου μας, με τις νέες κρίσεις τοποθετήθηκε Διευθυντής σε κοντινό Γυμνάσιο. Οι μαθήτριες της Γ” τάξης Τζένη και Θεοδώρα και η μαθήτρια της Β” τάξης Ελευθερία, του πήραν συνέντευξη.
1. Πόσα χρόνια είστε σε αυτό το σχολείο καθηγητής και υποδιευθυντής;
Σε αυτό το σχολείο είμαι καθηγητής 9 χρόνια και υποδιευθυντής 6 χρόνια.
2. Πως νοιώθετε που μετά από τόσα χρόνια φεύγετε από το σχολείο;
Είμαι εκπαιδευτικός από το 2014 και είναι η πρώτη φορά που έχω δεθεί τόσο με το σχολείο, τα παιδιά και τους συναδέλφους. Γίνεται μια μετάβαση από ένα σχολείο που ο χώρος του μου είναι πολύ οικείος και νοιώθω σαν το σπίτι μου. Πηγαίνω σε ένα μέρος άγνωστο. Η αλλαγή του εργασιακού περιβάλλοντος με κάνει να νιώθω σαν μαθητής που πηγαίνει σε άλλο σχολείο και μου είναι αρκετά δύσκολο.
3. Τι θα ευχόσασταν για την νέα σχολική χρονιά στο νέο σχολείο σας;
Τα σχολεία είναι διαφορετικά περιβάλλοντα. Το πρώτο που έχεις στο μυαλό σου είναι η ασφάλεια των παιδιών είτε στον χώρο του σχολείου είτε όταν πάμε μια εκδρομή. Εύχομαι χαρά και υγεία.
4. Πιστεύετε πως θα σας βοηθήσει η εμπειρία που έχετε σαν καθηγητής και υποδιευθυντής να ανταπεξέλθετε καλύτερα ως διευθυντής;
Καταρχήν, σε σχέση με άλλους καθηγητές που έγιναν διευθυντές είναι σχετικά νωρίς να γίνω διευθυντής. Θεωρώ πως η εμπειρία που έχω είναι πάρα πολύ σημαντική. Γενικότερα, και παλαιότερα, μου άρεσε να εμπλέκομαι στις διοικητικές ανάγκες του εργασιακού μου χώρου. Κλήθηκα να αντιμετωπίσω πολλά περιστατικά σε όλα αυτά τα χρόνια τα οποία μου έμαθαν και μου έδωσαν να καταλάβω πολλά πράγματα γι’ αυτό και θεωρώ την εμπειρία μου πολύ σημαντική.
5. Θα αλλάζατε κάτι αν ήσασταν εκπαιδευτικός σε αυτό το σχολείο;
Πολλές φορές επιθυμείς να κάνεις αλλαγές στο σχολείο σου και έχεις την διάθεση ωστόσο μερικές φορές δεν έχεις τους πόρους να το κάνεις. Φυσικά αντιμετωπίζουμε προβλήματα μερικές φορές ωστόσο με την συζήτηση λύνονται. Επομένως δεν θα άλλαζα κάτι..
6. Τι θα συμβουλεύατε τους μαθητές σας;
Θα πρέπει σε ό,τι κάνουν, να βρίσκουν κάποιο ενδιαφέρον. Να κάνουν κάτι που τους ικανοποιεί και να μην το κάνουν ως αγγαρεία.
7. Μπορείτε να μας πείτε τρία πράγματα που χαρακτηρίζουν έναν καλό διευθυντή;
Ναι, μπορώ. Πρώτον, ένας καλός διευθυντής πρέπει να ακούει τους μαθητές του και τους καθηγητές του και να είναι ειλικρινής γιατί τα παιδιά εκτιμούν την ειλικρίνεια. Δεύτερον, ένας διευθυντής πρέπει να διεκπεραιώνει κάποιες εργασίες και όχι μόνο να αναθέτει. Και τελευταίο, πρέπει να διαβάζει και να ενημερώνεται για τις διατάξεις του σχολείου, έτσι ώστε ό,τι κάνει να τον βρίσκει σύμφωνο σε αυτές.
8. Ποια κατά την γνώμη σαν είναι τα χαρακτηριστικά ενός μη αποτελεσματικού διευθυντή;
Δεν υπάρχουν «χαρακτηριστικά» κακού διευθυντή. Κατά την άποψη μου ένας μη αποτελεσματικός διευθυντής είναι αυτός που δεν χρησιμοποιεί καλούς χειρισμούς απέναντι στους μαθητές και τους συναδέλφους.
9. Πιστεύετε πως ένας καλός διευθυντής πρέπει να είναι αυστηρός; Αν ναι, σε ποιες περιπτώσεις;
Το σχολείο αποτελείται από διαφορετικές κοινότητες. Ο διευθυντής πρέπει να χειριστεί σχέσεις καθηγητή με καθηγητή, μαθητή με μαθητή, καθηγητή με μαθητή, σχέσεις με γονείς. Ίσως κάποιες φορές χρειάζεται να γίνει πιο αυστηρός, αλλά η έννοια αυστηρός είναι σχετική. Ένας διευθυντής πρέπει να εμπνέει εμπιστοσύνη στους καθηγητές και στους μαθητές και να είναι ειλικρινής, επειδή τα παιδιά εκτιμούν την ειλικρίνεια. Για παράδειγμα μπορεί να χρειαστεί να τιμωρήσει έναν μαθητή, όμως το Υπουργείο Παιδείας ονομάζει την τιμωρία ως παιδαγωγικό μέτρο. Σίγουρα τότε μπορεί να τον πουν αυστηρό, αλλά είναι ο ρόλος του τέτοιος.
10. Πως νιώθετε που θα διδάσκετε τα Μαθηματικά πολύ λιγότερες ώρες απ’ότι τώρα;
Πάω σε ένα σχολείο πολύ μικρότερο από το δικό μας. Θα έχω μόνο δύο τμήματα και πιστεύω ότι αυτό είναι καλό. Θα έχω δηλαδή μια ισορροπία. Εμένα μου αρέσει η τάξη γι’αυτό και χαίρομαι που θα μπαίνω σε δύο τμήματα. Χαίρομαι όμως που θα μπορέσω να διατηρήσω μια ισορροπία.
11. Αν πριν από 5 χρόνια σας έλεγε κάποιος ότι σε 5 χρόνια θα γίνετε διευθυντής, ποια πιστεύετε ότι θα ήταν η αντίδραση σας;
Πάντα ασχολιόμουν με τις διοικητικές ενασχολήσεις του σχολείου, ωστόσο αν με ρωτάγατε πριν από 5 χρόνια θα έλεγα ότι είναι νωρίς, και πριν 1 χρόνο δεν το προέβλεπα. Πάντα ήθελα να γίνω διευθυντής, το είχα στο μυαλό μου αφού μου αρέσει να ασχολούμαι με την διοίκηση. Κάποια πράγματα στην ζωή είναι θέματα συγκυρίας.
12. Πως νιώθετε που θα αποχωριστείτε τους φίλους σας που έχετε αποκτήσει σε αυτό το σχολείο;
Η αλήθεια είναι ότι δε το έχω συνειδητοποιήσει ακόμα. Έχουν συμβεί όλα τόσο γρήγορα που σε αυτή την ερώτηση θα μπορέσω να σας απαντήσω όταν όντως συμβεί.
Του ευχόμαστε ολόψυχα καλή σταδιοδρομία στο νέο του σχολείο.