ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ -ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΤΟΥ Β3

Αξιοποιώντας οι μαθητές τις δραστηριότητες λόγου με θέμα <Αναζητώντας ένα σύγχρονο διαφορετικό σχολείο του μέλλοντος>καταθέτουν παρακάτω τα όνειρά τους για το σχολείο που θέλουν.

Αφού παράθεσαν τις προτάσεις τους με την τεχνική της ιδεοθύελλας συνέταξαν δικά τους άρθρα για το σχολείο του μέλλοντος.  Η δική μου διαπίστωση από την συγκεκριμένη  διδακτική προσέγγιση του μαθήματος είναι η συγκίνηση που αποκόμισα από τις ελπιδοφόρες , προβληματισμές  αλλά και  διεκδικητικές προτάσεις των μαθητών μου .



Λήψη αρχείου

Συντάκτρια η μαθήτρια της Β΄τάξης γυμνασίου Νιγρίτας , Στυπαγγίδου Γεωργία/Σχολικό  έτος :2020-21

    

Στις μέρες μας τα σχολεία δεν διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα για την σωστή εκπαίδευση των μαθητών,  όμως ευελπιστούμε σύντομα   να αλλάξουν τόσο σε θέματα οικοδομικά αλλά και σε θέματα του τρόπου μάθησης.

Αρχικά , όσον αφορά στις εγκαταστάσεις θα ήθελα στο σχολείο του μέλλοντος οι αίθουσες να είναι πιο ευρύχωρες και διαμορφωμένες για άτομα με κινητικά προβλήματα καθώς επίσης και τα εργαστήρια να είναι πιο εξοπλισμένα και με σύγχρονα μηχανήματα για την καλύτερη κατανόηση και ανάλυση του μαθήματος.

ΤΑΞΕΙΣ  ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Επιπλέον, στο σχολείο του μέλλοντος θα μπορούσαν να υπήρχαν  γήπεδα και πιο οργανωμένα γυμναστήρια για το μάθημα της γυμναστικής.

ΓΗΠΕΔΑ  ΤΕΡΕΝ

Ακόμη, θα μου άρεσε να υπήρχαν κάδοι σε κάθε γωνία του κτιρίου και περισσότερα παγκάκια στο εξωτερικό ή ακόμη και χώροι  εστίασης για τους μαθητές αλλά και για τους καθηγητές.

ΚΑΔΟΙ ΠΑΓΚΑΚΙΑ

Επίσης, όσον αφορά τον τρόπο εκπαίδευσης θεωρώ πως τα βιβλία στο μέλλον θα πρέπει να γίνουν πιο κατανοητά και με πιο ευνόητες  λέξεις καθώς επίσης και τα τμήματα να γίνουν πιο ολιγομελή  έτσι ώστε ο δάσκαλος να μπορεί να ανταποκρίνεται και να εστιάζει στις δυσκολίες κάθε μαθητή. Επιπλέον, το μάθημα θα πρέπει να γίνεται με τον διάλογο και τη  συνεργασία, με περισσότερο οπτικοακουστικό υλικό και ακολουθώντας τον μαθητοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας έτσι ώστε το μάθημα να γίνεται πιο ευχάριστο. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι συνοδοιπόροι στην μάθηση και να αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες και τις ικανότητες των παιδιών.

ΜΑΘΗΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ  ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ

Κάπως έτσι θα φανταζόμουν το σχολείο του μέλλοντος και ελπίζω μία μέρα όλα τα παραπάνω να πραγματοποιηθούν έτσι  ώστε τα παιδιά να βλέπουν το σχολείο ως κάτι ευχάριστο και όχι σαν μία δυσάρεστη υποχρέωση.

Συντάκτρια η μαθήτρια της Β΄τάξης γυμνασίου Νιγρίτας , Φραντζανά Ευαγγελία του Ιωάννη /Σχολικό  έτος :2020-21

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούνται αρκετά παράπονα από μαθητές για την λειτουργία του σημερινού σχολείου. Οι περισσότεροι εξέφρασαν την επιθυμία για πολλές αλλαγές τόσο στον τρόπο διδασκαλίας όσο και στις συνθήκες μάθησης. Φυσικά, όλοι μπορούν να φανταστούν το νέο σχολείο πολύ διαφορετικό, σε τέτοιο βαθμό που να μη μοιάζει καθόλου με το σχολείο των ημερών μας .

Αρχικά, το μελλοντικό αυτό σχολείο θα είναι καλύτερο όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικότερα, η ύλη των εξετάσεων θα είναι μικρότερη, πιο κατανοητή και βατή,  ώστε να απαλλαγούν οι μαθητές από το άγχος της κάλυψής της και φυσικά θα περιοριστούν οι εξετάσεις, με αποτέλεσμα οι μαθητές να προσανατολίζονται στη μόρφωση και όχι στη βαθμολογία. Τα βιβλία θα είναι καλογραμμένα και θα ανταποκρίνονται στα σύγχρονα δεδομένα, όχι όπως τα σημερινά τα οποία φαίνονται αναχρονιστικά, κακογραμμένα και δυσκολεύουν τους μαθητές να τα κατανοήσουν. Στο μέλλον θα έχει αλλάξει ο τρόπος μάθησης και θα είναι μαθητοκεντρικός και ο μαθητής θα αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και θα αναζητά μόνος του τη γνώση με βοηθό το δάσκαλο.

Επιπλέον, στο σχολείο του μέλλοντος ο μαθητής θα γίνεται αποδεκτός από όλους. Συγκεκριμένα, η προσωπικότητα και οι ανάγκες του μαθητή θα γίνονται κατανοητές και σεβαστές. Ο μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να εκφράσει ελεύθερα τις απόψεις του μέσω του διαλόγου χωρίς να κατακρίνεται και να φοβάται. Βέβαια, θα επιδιώκεται η ισότιμη συνεργασία μεταξύ των μαθητών αλλά και του δασκάλου, η οποία θα αποσκοπεί στην κοινωνικοποίηση του μαθητή, καθώς θα διδάσκεται τις υποχρεώσεις, τα δικαιώματά του αλλά και τον ορθό τρόπο συμπεριφοράς. Υπό αυτές τις συνθήκες θα περιοριστούν το «bullying», οι διακρίσεις και θα προσφέρονται ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.

Συμπερασματικά, το νέο αυτό σχολείο θα είναι σίγουρα ανώτερο από το σημερινό, καθώς θα προσφέρει καλύτερες συνθήκες μάθησης και ένα ασφαλές περιβάλλον για τον μαθητή. Όλοι ελπίζουν πως αυτό το σχολείο θα δημιουργηθεί σύντομα, για να ωφεληθούν όλοι οι νέοι.

Συντάκτης  ο μαθητής  της Β΄τάξης γυμνασίου Νιγρίτας,  Κωνσταντίνος-Θεολόγος  Σάγκοβιτς /Σχολικό  έτος :2020-21



Λήψη αρχείου

Συντάκτρια , η μαθήτρια της Β΄τάξης του γυμνασίου Νιγρίτας , Ιουλίττα Τριανταφύλλου , σχολικό έτος 2020-21

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης