Σεμινάριο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών με τίτλο » Η Υποκριτική στη Διδακτική Διαδικασία»

Την Τετάρτη 1/2/2023, στο Εργαστηριακό Κέντρο Ευκλείδη, ολοκληρώθηκε με επιτυχία το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Η Υποκριτική στη Διδακτική Διαδικασία» και επιμορφωτή τον συνάδελφο κ. Νεράντζη Γεώργιο (ΠΕ87.08). Το σεμινάριο είχε σκοπό να προσφέρει βιωματικά και πρακτικά (δια ζώσης) ιδέες και λύσεις από την θεωρία της υποκριτικής, που συνάδουν με τους διαφορετικούς ‘ρόλους’ που μπορεί να εκτελούν οι εκπαιδευτικοί.

ar05 eik02

Διοργανώθηκε από την ομάδα δράσης, με συντονίστρια την κα Μολασιώτη Στυλιανή, συνδιοργανωτή τον κ. Ασσιόγλου Ιωάννη και μέλη στην ομάδα: την κα Λυκούδη-ΝικολαΪδου Σοφία, τον κ. Καρακατσανίδη Δημήτριο και τον κ. Σιδηρόπουλο Κωνσταντίνο, στα πλαίσια του άξονα της Επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, με γενικότερο στόχο την ενδυνάμωση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών μέσα από την ενίσχυσή τους με νέες, μοντέρνες δεξιότητες ‘4cs’.

ar05 eik04

Βασικό ζήτημα για την ομάδα μετά από την έρευνα των δεδομένων ήταν ότι οι ηθοποιοί εκπαιδεύονται εκτεταμένα, σε εξειδικευμένα προγράμματα ή σε σχολές, για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες. Τι γίνεται με τους εκπαιδευτικούς όμως; Η υποκριτική περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα δεξιοτήτων, που ταιριάζουν με τη διδακτική πράξη, συμπεριλαμβανομένων της αρκετά ανεπτυγμένης φαντασίας, της συναισθηματικής ευχέρειας, της έκφρασης του σώματος, της καθαρότητας του λόγου και της δυνατότητας ερμηνείας του ρόλου. Η υποκριτική απαιτεί επίσης την ικανότητα του ‘ηθοποιού’ να χρησιμοποιεί διαλέκτους, τόνους, αυτοσχεδιασμό, παρατήρηση και εξομοίωση, να είναι εφευρετικός, καθώς και να διαχειρίζεται το άγχος, το θυμό και τους παλμούς της καρδιάς του. Επιπλέον, αναγνωρίστηκε ότι το εργασιακό στρες, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, είναι το δεύτερο σε συχνότητα πρόβλημα υγείας. Πρόκειται για ένα τόσο μαζικό φαινόμενο επαγγελματικής και κοινωνικής παθογένειας, που φαίνεται να επηρεάζει το ένα τρίτο των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναδύθηκε λοιπόν, η αναγκαιότητα της επιμορφωτικής δράσης, ώστε να προσφέρει τρόπους που θα βελτιώσουν το υπάρχον επίπεδο της επαγγελματικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών και θα προσεγγίσουν τη δυνατότητα διαχείρισής της υπό το πρίσμα μεταβλητών της Θετικής Ψυχολογίας, με βάση τους κανόνες της υποκριτικής.

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης