Το 38ο Γενικό Λύκειο Αθηνών, προσκάλεσε την Δρα Παναγιώτα Γκουντή, Σύμβουλο Εκπ/σης Αγγλικής ΠΕ06 Β΄ Αθήνας (2η θέση) και τον κο Σαμακουρή Σταμάτιο, Σύμβουλο Εκπαίδευσης Καλλιτεχνικών ΠΕ08 Α’ Αθήνας με αρμοδιότητες Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης στο 38ο ΓΕΛ, προκειμένου να πραγματοποιήσουν επιμορφωτική δράση με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μας μονάδας και του 24ου ΓΕΛ Αθηνών, με θέμα: «Διαχείρηση Σχολικής Τάξης», τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023 και ώρα 12.00 μ.μ.-14.00 μ.μ., στο χώρο του σχολείου, στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (ν.4823/2021, άρθρο 95).
Ο κος Σαμακουρής ανέλυσε το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου και η κα Γκουντή με βιωματικό τρόπο πρότεινε τεχνικές που οδηγούν στη:
- Βελτίωση της Πειθαρχίας: Οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν τεχνικές για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των πειθαρχικών προβλημάτων, μειώνοντας τις διακοπές και διατηρώντας την τάξη σε τάξη.
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Κομβικής Διαχείρισης: Οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν πώς να οργανώνουν το μάθημα, να θέτουν σαφείς κανόνες και προσδοκίες, και να δημιουργούν μια δομημένη ρουτίνα, διευκολύνοντας έτσι τη μαθησιακή διαδικασία.
- Ενίσχυση της Επικοινωνίας: Η επιμόρφωση βοηθά τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας που είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική αλληλεπίδραση με τους μαθητές, τους γονείς και τους συναδέλφους.
- Προαγωγή Θετικού Κλίματος: Οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν πώς να δημιουργούν ένα υποστηρικτικό και ενθαρρυντικό περιβάλλον που προάγει τη θετική συμπεριφορά και την αλληλοσεβασμό μεταξύ των μαθητών.
- Διαχείριση Πολυπολιτισμικών Τάξεων: Η επιμόρφωση περιλαμβάνει στρατηγικές για τη διαχείριση της ποικιλομορφίας στην τάξη, λαμβάνοντας υπόψη τις πολιτισμικές διαφορές και τις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
- Αντιμετώπιση Συναισθηματικών και Κοινωνικών Προκλήσεων: Οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν πώς να αναγνωρίζουν και να υποστηρίζουν μαθητές που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές ή κοινωνικές δυσκολίες, προωθώντας την ψυχική ευημερία τους.
- Βελτίωση Ακαδημαϊκών Αποτελεσμάτων: Ένα καλά διαχειριζόμενο μαθησιακό περιβάλλον επιτρέπει στους μαθητές να επικεντρωθούν καλύτερα στη μάθηση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις.
- Αντίσταση στο Στρες και την Επαγγελματική Εξουθένωση: Οι εκπαιδευτικοί αποκτούν στρατηγικές για τη διαχείριση του άγχους και την αποφυγή της επαγγελματικής εξουθένωσης, βελτιώνοντας την επαγγελματική τους ικανοποίηση και την μακροπρόθεσμη απόδοσή τους.
Μέσω της επιμόρφωσης στη διαχείριση σχολικής τάξης, οι εκπαιδευτικοί εξοπλίζονται με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να δημιουργήσουν ένα υποστηρικτικό και αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον, το οποίο ωφελεί τόσο τους ίδιους όσο και τους μαθητές τους.
