ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Στα πλαίσια προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας παιδιών και εφήβων, καθώς και στα πλαίσια της πράξης «Ενίσχυση και ενδυνάμωση της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών μέσω του θεσμού Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού», καθώς και λόγω της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής βίας και εκφοβισμού (06/03), πραγματοποιήθηκε η διεξαγωγή βιωματικής δράσης ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού εκφοβισμού: ηλεκτρονικός εκφοβισμός μέσα από την παράδοση της ενότητας του μαθήματος στην αγγλική γλώσσα στα τμήματα της Α’ (Α’ 1, Α’ 2) και της Β’ τάξης (Β’ 1) της σχολικής μονάδας του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Α’ Θεσσαλονίκης από την ψυχολόγο της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Αγγλικών κατά τη διάρκεια μίας διδακτικής ώρας.
Συγκεκριμένα, στις 05/03/2024 η ψυχολόγος της σχολικής μονάδας, κα. Καραούζα Μαρία, πρόβαλε στους μαθητές του σχολείου βιντεοσκοπημένο υλικό σχετικά με την ηλεκτρονική μορφή του σχολικού εκφοβισμού και στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και συμπλήρωσαν τη δραστηριότητα «Όλα στο διαδίκτυο» από το βιβλίο «Χατζηχρήστου, Γ. Χρυσή, 2011, Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο. Προγράμματα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας & της μάθησης στη σχολική κοινότητα., Τυπωθήτω- Γιώργος Δαρδάνος, Αθήνα 2011». Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας, κα. Δάμτση Ευθυμία παρέδωσε και ενέταξε στη δραστηριότητα ερωτήσεις από τη σχετική ενότητα του μαθήματος που αφορούσε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Στο τέλος, συζητήθηκαν με τους μαθητές τρόποι αντιμετώπισης και διαχείρισης της κατάστασης, οι μαθητές ανέφεραν τι ήθελαν να κρατήσουν από τη δράση, ενώ κατά τη διάρκεια σχετικής συζήτησης, που ακολούθησε είχαν την ευκαιρία να παραθέσουν τα προσωπικά τους βιώματα και τυχόν απορίες. Ακόμα, οι μαθητές δημιούργησαν τη δική τους αφίσα για τη σχολική μονάδα, στην οποία αποτύπωσαν τα προσωπικά τους μηνύματα σε διάφορες γλώσσες λόγω του διαφορετικού γλωσσικού και πολιτισμικού υπόβαθρου του καθενός.
Η συνεργατική δράση συνδιδασκαλίας θεωρείται ότι συμβάλλει στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτογνωσίας των μαθητών, στην ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και θετικού κλίματος επικοινωνίας, καθώς και στην ανάπτυξη εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας, που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος, του μαθησιακού κινήτρου και της εμπλοκής στη μαθησιακή διαδικασία.
Επιμέλεια: Δάμτση Ευθυμία και Καραούζα Μαρία

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης