Στην εφημερίδα «ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΝΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ» μίλησε ο μαθητής του τμήματος Γ1 Μιχαήλ Δρίζης. Ο Πρόεδρος του 15μελούς του Σχολείου μας μίλησε στον Κωνσταντίνο Δεπούντη για την περίοδο της καραντίνας και της τηλεκπαίδευσης, σύγκρινε τα δύο lockdown και εξέφρασε τη γνώμη του για τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης
- Μιχαήλ, πώς είναι η καθημερινότητά σου αυτόν τον καιρό;
- Είναι, νομίζω, μια ρουτίνα. Επαναλαμβάνεται συνεχώς και καθημερινά η ίδια ιστορία. Τα πρωινά μου παρακολουθώ τα μαθήματα στο Webex, μετά παίρνω το μεσημεριανό μου, ξεκουράζομαι, πάω για προπόνηση πόλο, γυρίζω απ’ την προπόνηση, διαβάζω και πάει λέγοντας. Με λίγα λόγια, σχολείο, φαΐ, γυμναστική, διάβασμα και ύπνος. Είναι αρκετά μονότονο να πω την αλήθεια. Αν δεν είχαμε καραντίνα θα έκανα πολλά περισσότερα!
- Νιώθεις πιο πιεσμένος τώρα με την τηλεκπαίδευση απ’ ότι πριν ή όχι;
- Δε νιώθω κάποια παραπάνω ή κάποια ιδιαίτερη πίεση. Νομίζω, όσο πιεσμένος ήμουνα με τα δια ζώσης μαθήματα έτσι είμαι και με τα εξ αποστάσεως. Δεν πιέζομαι ούτε περισσότερο ούτε λιγότερο! Προσπαθώ να είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου όσο προσπαθούσα και πριν το lockdown, οπότε δεν έχει αλλάξει κάτι για εμένα.
- Με την τηλεκπαίδευση τα πας καλά;
- Κακά τα ψέματα, η τηλεκπαίδευση δεν έχει αυτή τη ζωντάνια και τη διαδραστικότητα που έχουν τα «live» μαθήματα, αλλά εξακολουθούμε να μαθαίνουμε κανονικά και ορθά. Βέβαια, σε κάποια μαθήματα απέχει αρκετά η τηλεκπαίδευση από το κανονικό μάθημα, όπως π.χ. στην περίπτωση της Γυμναστικής, όπου δεν λειτουργούμε όπως λειτουργούσαμε στο μάθημα όταν ήμασταν στο Σχολείο.
- Τελικά, η τηλεκπαίδευση έχει περισσότερες θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις στον μαθητή;
- Νομίζω, όπως όλοι μας, η τηλεκπαίδευση έχει περισσότερα αρνητικά, τα όποια είναι τεράστια και μια αχανής μάζα πολύ μεγαλύτερη από τα θετικά της. Αποκόπτει την άμεση επαφή και επικοινωνία των μαθητών, οπότε δεν αλληλοεπιδράμε όπως αλληλοεπιδράμε στην τάξη και δεν υπάρχει αυτή η διαδραστικότητα. Επίσης, δε νιώθουμε το κλίμα του Σχολείου και είναι λες και κάνουμε κάτι άλλο-όχι μάθημα. Επίσης, υπάρχουν και τα περιστατικά με παιδιά να κοιμούνται, να έχουν θέματα σύνδεσης και να μην μπαίνουνε κανονικά στα webex rooms. Επομένως, ο καθηγητής δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο του τι γίνεται στο σπίτι κάθε μαθητή και μαθήτριας, οπότε είναι τεράστια μείον αυτά που ανέφερα!
- Τι θα ήθελες να αλλάξεις όσον αφορά τον τομέα της τηλεκπαίδευσης;
- Δε θα ήθελα να αλλάξω κάτι. Βασικά, δεν ξέρω αν μπορώ να σκεφτώ κάτι που θα βελτίωνε δραστικά την κατάσταση, καθώς τα προβλήματα που είπα νωρίτερα θα εξακολουθούσαν να υπάρχουν. Το μόνο που θα ήθελα θα ήταν να είχαμε λίγο περισσότερο χρόνο για διάλειμμα- έστω ένα 5λεπτο παραπάνω. Και να υπάρχει λίγο περισσότερη ησυχία, διότι πολλά παιδιά πετάγονται και μιλούν πάνω στον άλλον!
- Τι κάνεις τώρα στην καραντίνα που δεν μπορούσες να κάνεις πριν λόγω προγράμματος;
- Περνάω πολύ περισσότερο και ποιοτικότερο χρόνο με την οικογένειά μου και παίζω και λίγο περισσότερο ηλεκτρονικά…που λέει ο λόγος «λίγο».
- Κλείνω με την εξής ερώτηση: Ποιες διαφορές μπορείς να εντοπίσεις συγκρίνοντας αυτήν την καραντίνα με την προηγούμενη του περσινού Μάρτη;
- Τις πιο βασικές διαφορές τις βρίσκω στην τηλεκπαίδευση. Φέτος η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική και τηρούμε κανονικά το ωρολόγιο πρόγραμμα του Σχολείου- έχουμε 6ωρα, 7ωρα και ομίλους- ενώ, πέρυσι, η εξ αποστάσεως διδασκαλία ήτανε προαιρετική και κάναμε στη «χειρότερη των περιπτώσεων» 4ωρο και δεν υπήρχανε οι όμιλοι και τα προγράμματα. Τώρα, πιο γενικά, ο κόσμος νομίζω κυκλοφορεί τώρα περισσότερο παρά την περσινή άνοιξη. Παρότι έχουμε περισσότερα κρούσματα, κόβονται αυστηρότερα πρόστιμα και υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας από το απόγευμα, ο κόσμος τώρα κυκλοφορεί ανεξέλεγκτα μπορώ να πω!
Δεπούντης Κ. Γ1