1. Επισημάνετε τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων στο μαθητή.
Βοηθήστε τον μαθητή σας να αντιληφθεί τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων με βάση τις εκφράσεις προσώπου, τη στάση του σώματος και τη συμπεριφορά των ανθρώπων σε διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις. Για παράδειγμα, μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να το κάνετε αυτό είναι με τη χρήση εικόνων ή με το παιχνίδι ρόλων, ώστε να κατανοήσει και να κατονομάζει διαφορετικά συναισθήματα (π.χ. άνθρωπος λυπημένος, χαρούμενος, θυμωμένος κ. ά.).
2. Ζητήστε από τον μαθητή να φανταστεί τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων.
Βοηθήστε τον μαθητή να συνδεθεί με τα συναισθήματα των άλλων ανθρώπων κάνοντας το να φανταστεί πώς αισθάνονται άλλοι σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, ζητάτε από το μαθητή σας να σχολιάσει ένα μήνυμα που περιέχει δυσάρεστα νέα για ένα αγαπημένο του πρόσωπο. Πείτε του να φανταστεί πώς θα αισθανθεί το άτομο αυτό μετά την παραλαβή του μηνύματος.
3. Επαινέστε τον μαθητή σας για τις ευαίσθητες και ευγενικές του πράξεις.
Ένας από τους πιο απλούς τρόπους ώστε να ενισχύσουμε τη θετική συμπεριφορά είναι ο έπαινος της πράξης αμέσως μόλις συμβεί. Έτσι, όταν παρατηρήσουμε ότι οι μαθητές είναι ευγενικοί, θα πρέπει να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για αυτό. Για παράδειγμα: «Εκτιμώ ότι μόλις τώρα βοήθησες το συμμαθητή σου. Οι πράξεις δείχνουν ότι νοιάζεσαι για τους άλλους».
4. Πάντα να ρωτάτε «Πώς θα αισθανόσουν;»
Όταν προκύπτει μία ευκαιρία κάντε στο μαθητή αυτή την ερώτηση, χρησιμοποιώντας καταστάσεις από βιβλία, αγαπημένες τηλεοπτικές σειρές ή ταινίες αλλά και την καθημερινή ζωή στο σχολείο. Για παράδειγμα: «Μόλις κατέστρεψες την εργασία του συμμαθητή σου. Πώς νομίζεις ότι αισθάνεται; Πώς θα αισθανόσουν αν σου έκανε το ίδιο;»
Ουρανία Τσούτση, Middle Mountain College News, 4/12/2022