ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ
Το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Σάμου φέτος ξεκίνησε και Όμιλο Θεάτρου. Βασικός στόχος του ομίλου, πέραν της παραγωγής και παρουσίασης σύντομων θεατρικών παραστάσεων όπου τα παιδιά υποδύονται ρόλους σε έργα με ζητήματα που τα ενδιαφέρουν όπως η φιλία, προσωπικές συγκρούσεις, το άγχος, οι φυσικές καταστροφές κ.α., το σχολείο, έθεσε προτεραιότητα την ανάπτυξη και εξέλιξη βασικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, απαραίτητα εργαλεία να συνοδεύσουν τους μαθητές μας στην πορεία της ζωής τους και πέραν των μαθησιακών τους χρόνων.
Μέσα σε αυτές τις δεξιότητες όπως η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα, η καλύτερη επίγνωση των προσωπικών ικανοτήτων, η παρατήρηση, ο εποικοδομητικός διάλογος και η έκφραση μέσω λόγου και κίνησης μέγιστη προτεραιότητα δώσαμε στον σεβασμό, την αυτεπίγνωση, την ενσυναίσθηση, την προσωπική έκφραση και τη συνεργασία!
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε σχόλια των παιδιών και να δείτε στιγμιότυπα από τις αγαπημένες δραστηριότητες τους.
Ως υπεύθυνη του ομίλου, και καθηγήτρια του τμήματος Αγγλικών και με ελάχιστη εμπειρία στον Όμιλο Θεάτρου, θα ήθελα προσωπικά να ευχαριστήσω τον Κ. Μανδουραράκη, δάσκαλος ΠΕ70, από το Σύλλογο Θεάτρου Σάμου, την Κα Βαιλική Παπαδοπούλου (ΠΕ06), τον Κ. Σπυράκη, Υπεύθυνος Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ομηρούπολης, θεατρολόγος και σκηνοθέτης Βορείου Αιγαίου καθώς και τις συναδέλφους Ιωάννα Γιαννακού (καθηγήτρια Γαλλικών και ηθοποιός) και Ιωσηφίνα Τριανταφύλλου (Θεατρολόγος) για την ευχέρεια να παρακολουθήσω το εργαστήρι Θεάτρου, τις πληροφορίες για το στήσιμο του Ομίλου και την διεξαγωγή των μαθημάτων καθώς και το υλικό με τις επεξηγήσεις για τη σωστότερη χρήση του εντός των συναντήσεων του Ομίλου.
Τέλος να ευχαριστήσω τους νεαρούς μας ηθοποιούς οι οποίοι με την αμέριστη διάθεση, φαντασία και δημιουργικότητα με οδήγησαν να ακολουθήσω τις ανάγκες και επιθυμίες τους και να φτάσουμε στο σήμερα!
Αγαπημένες Δραστηριότητες Οκτώβρης-Νοέμβριος
Ανώνυμος
Το μάθημα που μου άρεσε περισσότερο στην ομάδα θεάτρου ήταν το μάθημα εμπιστοσύνης . Επίσης μου άρεσε το παιχνίδι που κάναμε μία δραστηριότητα και ταυτόχρονα παρουσιάζαμε τον συμπαίκτη
μας.
Όταν ήρθε η σειρά μου φοβόμουν λίγο αλλά μετά από μια-δυο στροφές που έκανα ένιωσα ασφάλεια και το απόλαυσα πάρα πολύ . Τις επόμενες μέρες αισθανόμουν πολύ πιο άνετα με όλους.
Κατάφερα να γνωρίσω καλύτερα ένα μέλος από τον όμιλο και να της πω αντίστοιχα πληροφορίες για εμένα ,όχι μόνο ένα άτομο, γνώρισα κι άλλους λίγο παραπάνω.
Ένιωσα πολύ ωραία που μοιραστήκαμε κάποια πράγματα για τον εαυτό μας.
Ανώνυμος
Στον όμιλο θεάτρου περνάμε πολύ ωραία και κάνουμε πολύ ωραία πράγματα και κάθε φορά κάτι διαφορετικό.
Ένα από αυτά που μου άρεσαν πάρα πολύ ήταν όταν περιγράφουμε ένας τον άλλον ενώ παράλληλα θες να με ένα ρόλο όπως αυτό, του κομμωτή, του γυμναστή και τα λοιπά. Επίσης μου άρεσε πάρα πολύ η άσκηση εμπιστοσύνης που κάναμε καθώς και οι χώροι και η αναπαράσταση μιας εικόνας από έναν πίνακα που μας έδωσε η κυρία Νίκη.
Δάφνη Γκίκα
Στο θέατρο από τα μαθήματα που έχουμε κάνει ξεχωριστά τρία μαθήματα που μου άρεσαν πάρα πολύ ήταν αρχικά τον Οκτώβριο που παίξαμε ένα παιχνίδι με επαγγέλματα όπου εγώ ήμουνα χορεύτρια μπαλέτου και στο ίδιο παιχνίδι (με τις δραστηριότητες που κάναμε) περιέγραφα τον Φώτη έναν φίλο μου.
Επίσης μου άρεσε το παιχνίδι με το χώρο και στο τελευταίο μάθημα του Οκτώβρη το παιχνίδι που μου άρεσε περισσότερο ήταν αυτό που παίζαμε διάφορες σκηνές μέσα στην οικογένεια. Εγώ έπαιζα το ρόλο μιας κοπέλας η οποία ήταν στεναχωρημένη επειδή δεν θα έκανε πιτζάμα πάρτι με τη φίλη της.
Μελίνα Κατέρη
Δεν υπάρχει κάποιο παιχνίδι το οποίο να είναι το αγαπημένο μου γιατί όσο κι αν έχουμε κάνει μέχρι τώρα είναι όλα ωραία και πολύ ενδιαφέροντα. Αλλά αν έπρεπε να επιλέξω αυτό που μου άρεσε υπερβολικά πολύ και ήταν το παιχνίδι στο οποίο ήμασταν χωρισμένοι σε ομάδες και κάναμε διάφορους άλλους απο μία εικόνα.
Ανώνυμος
Η αμήχανη στιγμή από το θέατρο μέχρι τώρα είναι αυτή που χορεύαμε τη φίλη μου τη Μυρτώ γιατί ήμουν έξω στην αυλή και ακούω μουσική. Μου αρέσει να χορεύω και να κινούμαι στο χώρο γενικότερα. Μία ακόμη στιγμή που απόλαυσα και δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι όταν είμαι πάνω στη σανίδα του σερφ και την ώρα που σε έφερα παρουσίασα τις πληροφορίες που μου είχε δώσει η Μυρτώ. Είχε πολύ γέλιο.
Σταυρούλα
Το Νοέμβριο στα πλαίσια ενός μαθήματος του ομίλου θεάτρου κάναμε μία δραστηριότητα που μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα. Αρχικά χωριστήκαμε σε ζευγάρια και στη συνέχεια για πέντε λεπτά περίπου συζητούσαμε και προσπαθούσαμε να αποσπάσουμε όσες περισσότερες πληροφορίες για τον εαυτό μας την προσωπικότητά μας και τα χόμπι του ζευγαριού μας. Αργότερα καθίσαμε σε ένα κύκλο ο οποίος ήταν εντελώς ασύμμετρος και είχε σχήμα αυγού, anyways!!!! Σηκωνόμαστε αν ένας-ένας και έπρεπε να προσποιηθούμε ότι ήμασταν το ζευγάρι μας και ταυτόχρονα να κάνουμε μία άλλη δραστηριότητα θ όπως ότι κάνουμε surf, γιόγκα, ότι μαγειρεύουμε, ότι είμαστε κομμωτές και κουρεύουμε κα. Γενικά από τη μία ήταν πολύ δύσκολο να θυμόμαστε όλες αυτές τις πληροφορίες αλλά από την άλλη ήταν πολύ διασκεδαστικό!
Μυρτώ
Το παιχνίδι γνωριμίας ήταν το πιο αγαπημένο μου στον όμιλο θεάτρου. Αφού του κάναμε ένα μεγάλο κύκλο στον οποίο ο καθένας με τη σειρά του έμπαινε μέσα έλεγε το όνομά του και ο επόμενος έλεγε το δικό του όνομα αφού πρώτα είχε πει του προηγούμενου Και ούτω καθεξής. Ο τελευταίος έπρεπε να θυμάται και τα 12 ονόματα ήταν πάρα πολύ δύσκολο….
Το παιχνίδι το επόμενο που μου άρεσε πολύ ήταν να πάμε περπατούσαμε μέσα στο χώρο της τάξης και ξαφνικά Η κυρία Νίκη μας έλεγε μία κατάσταση και εμείς έπρεπε να αντιδράσουμε ανάλογα. Αποθήκη που περπατούσαμε στη ζέστη αμμουδιά ξαφνικά άρχισε να ρίχνει βροντές και εμείς τα είχαμε να προστατευτούμε από το νερό ,η” εκεί που περπατούσαμε χαλαρά κι ανέμελα στην παραλιακή ξαφνικά έπρεπε να τρέξουμε για να προλάβουμε το λεωφορείο κτλ.
Το παιχνίδι εμπιστοσύνης μου άρεσε πάρα πολύ όπου ένα άτομο ηταν μέσα στη μέση, και όλοι οι υπόλοιποι της ομάδας ήμασταν τριγύρω του. Το άτομο που ήταν στο κέντρο έπρεπε να αφεθεί ελεύθερο να γείρει ακόμα και να πέσει και όλοι οι υπόλοιποι έπρεπε να τον κρατήσουν χωρίς να χτυπήσει για να πέσει να τρομοκρατηθεί…. “πήγε η καρδιά μου στην κούλουρη’. Τέλος όταν βάλαμε μουσική στο χορό και αρχίσαμε και χορεύαμε ήταν πραγματικά τέλεια!
Φώτης Καραγιάννης
Εμένα μου άρεσε πολύ όταν μας έδωσε ένα πίνακα Η κυρία Νίκη και πρέπει να σταθούμε σε 10 περίπου δευτερόλεπτα αφού το είχαμε χρόνο να μοιράσουμε ρόλους σε σχέση με τα πρόσωπα που βρίσκονταν στον πίνακα και το ποιος θα κάνει τι.
Επίσης μου αρέσει πολύ όταν μιλήσαμε με ένα παιδί και ανταλλάξαμε προσωπικές πληροφορίες. Στη συνέχεια έπρεπε να παρουσιάσω τη συμπαίκτρια μου ενώ μαγείρευα και έφτιαχνα ένα τοστ!
Άγγελος Ντόρα
Αχ αναμνήσεις ήταν η δεύτερη άσκηση και έγινε χαμός, κυριολεκτικά.
Άρχισε ο όμιλος, βάλαμε κάτι στρώματα στο κέντρο και περπατούσαμε γύρω από το χώρο. Η πόρτα ήταν πάρα πολύ άβολη, γιατί μας εμπόδιζε. Κάποια στιγμή η κυρία χτυπούσε παλαμάκια και με κάθε χτύπημα έπρεπε να σταματήσουμε και όποιον βρίσκαμε μπροστά μας Το βλέπουμε σαν τον καθρέφτη μας. Έπρεπε λοιπόν να κάνουμε ότι κίνηση έκανε ο άλλος. Ή ακόμα άσκηση που μου άρεσε πολύ ήταν όταν είχαμε ξαπλώσει τα στρώματα και κάνε μου την ξυπνήσαμε και “it was raining cats and dogs’!