Στο σχολείο μας φέτος υλοποιήθηκε το πρόγραμμα “Mental Health & Self-Identification Journey” με την υποστήριξη του Ιδρύματος Costas M. Lemos Foundation και φορέα υλοποίησης το Tipping Point.
Σκοπός του προγράμματος ήταν να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα τα ενδιαφέροντά μας ώστε να μειωθεί και το άγχος μας σχετικά με τις επαγγελματικές/ ακαδημαϊκές επιλογές, να συμβάλει στην ενδυνάμωση της ψυχικής μας υγείας, να μας βοηθήσει να αισθανθούμε πως μπορούμε να μιλήσουμε ανοιχτά για ό,τι μας απασχολεί και να καταπολεμήσουμε το στίγμα και τα ταμπού που συνοδεύουν συχνά τα θέματα ψυχικής υγείας. Το πρόγραμμα περιλάμβανε 2 ενότητες: 1) Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω της βιωματικής μάθησης 2) Μαθαίνω για την Ψυχική υγεία – Καταπολεμώ τα ταμπού.
Στα πλαίσια του προγράμματος κάθε τμήμα έκανε με τη βοήθεια των καθηγητών μας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα 12 συνεδρίες όπου συζητήσαμε αρχικά με επαγγελματίες που μας έδωσαν πληροφορίες για το επάγγελμά τους, τις σπουδές που απαιτούνται, τις συνθήκες εργασίας, αλλά και τη σημασία του για την ψυχική υγεία. Στη συνέχεια συζητήσαμε με ειδικούς για θέματα ψυχικής υγείας όπως η διαχείριση του άγχους και των κρίσεων πανικού, οι οικογενειακές σχέσεις, οι μαθησιακές δυσκολίες, ο σχολικός εκφοβισμός, η σχέση με τις νέες τεχνολογίες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η σχέση του επαγγέλματος με την ψυχική υγεία.
Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα με βάση όσα ακούσαμε και βιώσαμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος συντάξαμε έναν σύντομο οδηγό ψυχικής υγείας με απλές συμβουλές για τα παραπάνω θέματα και δημιουργήσαμε αφίσα που έχει τοποθετηθεί σε εμφανή για τους μαθητές σημεία του σχολείου μας.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Β1 ΚΑΙ Β2