2025: η χρονιά του PROJECT PAN

    Είναι γεγονός ότι βρισκόμαστε, ζούμε και συνεισφέρουμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία, της οποίας μόνος σκοπός είναι το κέρδος. Όμως, υπάρχει ακόμα ανθρωπιά ανάμεσά μας και γίνονται προσπάθειες και ενέργειες για την καταπολέμηση της υπερκατανάλωσης. Συγκεκριμένα, ένα τρεντ κυκλοφορεί στο διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια που αναγκάζει τους καταναλωτές να τελειώνουν ένα προϊόν, πριν αγοράσουν το επόμενο. Αυτό το κίνημα ονομάζεται Project Pan και παίρνει το όνομά του από την αρχαία ελληνική αντωνυμία παν (πας) η οποία μεταφράζεται ως ολότητα. Ξεκίνησε κυρίως για τα καλλυντικά και τα προϊόντα μακιγιάζ αλλά γιατί να σταματήσουμε εκεί, ενώ μπορούμε να το εφαρμόσουμε γενικότερα στην ζωή μας;

    Θεωρητικά ακούγεται αυτονόητο και πολύ εύκολο να πραγματοποιηθεί, εάν όμως θυμηθούμε και αναλογιστούμε πόσες φορές έχουμε αγοράσει πράγματα, τα οποία είτε είναι“καλύτερα” από αυτά που έχουμε ήδη είτε μας είναι εντελώς άχρηστα, γιατί απλά θέλουμε κάτι καινούριο, συνειδητοποιούμε ότι και εμείς είμαστε μέρος του προβλήματος. Η ουσία του συγκεκριμένου κινήματος είναι να ελέγχουμε καλύτερα τις αγορές μας και να οριοθετούμε τις ψευδείς ανάγκες μας.

    Είναι αρκετά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι αυτή η τάση ξεκίνησε μέσω των κοινωνικών δικτύων, τα οποία συνεχώς περιέχουν διαφημίσεις και ωθούν τον κόσμο στο να αγοράζει νέα είδη, να ακολουθεί τις διαφορετικές μόδες που μεταβάλλονται συνεχώς, όμως αυτή την φορά τα ΜΚΔ προβάλλουν ένα κίνημα που δεν έχει κεφαλαιοκρατικό χαρακτήρα. Μάλλον, το αντίθετο!

    Τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου πρότζεκτ είναι πολυάριθμα και πολύ σημαντικά, με σημαντικότερο, κατά την γνώμη μου, τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. Η μείωση των άχρηστων αγορών και των υπερβολικών ρύπων θα συνεισφέρει στον πλανήτη, έστω και λίγο, καθώς είναι αλήθεια ότι κάθε μικρή βοήθεια που προσφέρουμε έχει σημασία και μπορεί να κάνει την αλλαγή. Επιπλέον, όσοι το επιχειρήσουμε θα κάνουμε οικονομία αποφεύγοντας τις μη αναγκαίες δαπάνες που μας έχουν γίνει συνήθεια. Επομένως, καταπολεμώντας την υπερβολική κατανάλωση που συμβαίνει ευρέως γινόμαστε πιο συνειδητοποιημένοι πελάτες.

    Παροτρύνω όλους τους αναγνώστες να γίνετε μέλη του συγκεκριμένου project, για να προκαλέσετε τους εαυτούς σας και να δοκιμάσετε τα όριά σας ευνοώντας το περιβάλλον και τα συμφέροντά σας αυτή την χρονιά! Εγώ προσωπικά θα το επιχειρήσω!

 

Eπιμέλεια: Βάσια  Μεθενίτη, Β1

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης