5 Οκτωβρίου World teachers day.

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Παγκόσμια ημέρα των  εκπαιδευτικών  σήμερά και αναρωτηθήκαμε ποια σημασία έχει για εμάς το λειτούργημά του δασκάλου. Υπάρχει ιδανικός δάσκαλος;

Τελικά μετά από πολύωρη σκέψη και αφού μοιραστήκαμε με τους συμμαθητές μας διάφορες απόψεις καταλήξαμε ότι  ιδανικός δάσκαλος δεν υπάρχει, γιατί απλά δεν υπάρχει το ιδανικό που να ικανοποιεί τον καθέναν από εμάς. Ωστόσο για εμάς, δάσκαλός είναι αυτός που…:

  • Είναι διατεθειμένος να μας ακούει.
  • Κατανοεί τις αδυναμίες μας και σέβεται τον ρυθμό μας.
  • Μας προσφέρει όχι μόνο γνώσεις αλλά και τρόπους να διαχειριστούμε τις δυσκολίες και τα προβλήματα μας.
  • Έχει χιούμορ και μας βοηθάει με τον τρόπο του να ξεπεράσουμε μια δύσκολή μέρα.
  • Είναι ευρηματικός στον τρόπο που διδάσκει και μας δίνει χώρο να εκφράσουμε. τους προβληματισμούς μας και τις αμφιβολίες μας  για ένα θέμα.
  • Μας φροντίζει μετά από ένα επιπόλαιο χτύπημα στο διάλειμμα η όταν είμαστε αδιάθετοι.
  • Περνάμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας μαζί άρα η σχέση μας είναι μοναδική με τις ομορφιές και τις δυσκολίες της.

Ωστόσο η ερευνά μας συνεχίστηκε….

 

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

 

Ο  δάσκαλός  και η «Αλληγορία του σπηλαίου» στην «Πολιτεία» του Πλάτωνα

Εικόνα2

 Μελετήσαμε με την καθοδήγηση των καθηγητριών μας την «Αλληγορία του Σπηλαίου»  που απαντάται στο έργο του Πλάτωνα «Πολιτεία».

Μια ομάδα ανθρώπων ζουν αλυσοδεμένοι στον τοίχο ενός σπηλαίου όλη τους την ζωή. Δεν μπορούν να δουν έξω από το σπήλαιο, ούτε να δουν πίσω τους οπού μια φλόγα φωτίζει  τα αντικείμενα και ρίχνει τις σκιές τους στα τοιχώματα του σπηλαίου.

Αν κάποιοι από τους φυλακισμένους καταφέρουν να βγουν από το σπήλαιο θα τυφλωθούν από την λάμψη του ήλιου και θα  γυρίσουν  πίσω  στις σκιές της σπηλιάς φοβισμένοι.

Αν κάποιοι από αυτούς συνηθίσουν το φώς, θα έχουν την ευκαιρία  να δουν τον ήλιο δηλαδή το Αγαθό και θα κατανοήσουν ότι μέσα στο σπήλαιο δεν έβλεπαν όλη την αλήθεια αλλά την σκιά της.

Αν κάποιοι έφταναν σε αυτό το σημείο, θα αισθάνονταν ευτυχισμένοι για την σοφία που απέκτησαν και θα προσπαθούσαν να μεταδώσουν την αλήθεια στους υπόλοιπους φυλακισμένους, ώστε να σωθούν και αυτοί.

Η παραπάνω διήγηση επικεντρώνεται στην αξία της Παιδείας. Ο αληθινός φιλόσοφος είναι αυτός που μπορεί να να απελευθερώσει τους δέσμιους έξω από το σπήλαιο και με την δύναμη της παιδείας να τους βγάλει από το σκοτάδι της άγνοιας και να τους προσφέρει το φως της αλήθειας.

Αυτός είναι για εμάς λοιπόν ο ιδανικός δάσκαλος. Αυτός που μας βγάζει από τα σκοτάδια της αμάθειάς και του φόβου και μας βοηθάει να γνωρίσουμε και να  αντιμετωπίσουμε την αλήθεια.

 

ΜΕΡΟΣ ΤΡΊΤΟ

Ο Φόβος

Εικόνα3

Τον περασμένο Μάρτιο ζήσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις λόγω της πανδημίας. Τα σχολεία έκλεισαν για δύο μήνες. Τα μαθήματά συνεχίστηκαν  σύγχρονα και ασύγχρονά. Μετά επιστροφή στο σχολείο τον Μάιο. Φοράμε μάσκες, παρακολουθούμε τα μαθήματά  εκ περιτροπής, προαυλιζόμαστε σε ξεχωριστούς χώρους ανά τμήμα. Φόβος και αμηχανία παντού γύρω μας. Εμείς ως μαθητές και έφηβοι μπερδεμένοι και φοβισμένοι. Οι καθηγητές μας, μας δίνουν οδηγίες και συμβουλές ώστε να τηρούμε όλα τα απαραίτητα μέτρα. Η μυρωδιά του αντισηπτικού διάχυτη παντού…ο φόβος εκεί! Να επιμένει να μπει στην παρέα μας, στο σχολείο μας, στις οικογένειές μας.

Καλοκαιρινές διακοπές….. δεν πήγαμε πουθενά από φόβο μην μολυνθούμε.

Ανοίγουν τα σχολεία. Ξανά μάσκες, προαυλιζόμαστε  πάλι σε ξεχωριστούς χώρους ανά τμήμα.  Ο φόβος λες και έχει τρυπώσει στην σχολική μου τσάντα και με ακολουθεί παντού… φόβος μην κολλήσω και μεταδώσω τον ιό στην οικογένειά μου και ειδικά στην  γιαγιά μου που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, φόβος μήπως κλείσουν ξανά τα σχολεία και δεν μπορώ να συναντήσω τους φίλους μου… Φόβος, φόβος, φόβος……

Μέσα σ΄αυτό το κλίμα οι καθηγητές μας αφού συζήτησαν μαζί  μας, προσκάλεσαν τρεις εκπαιδευτικούς άλλων εκπαιδευτικών μονάδων που έχουμε συνεργαστεί σε άλλες δράσεις στο παρελθόν( Μάμα Αποστολία καθηγήτρια Αγγλικών στο Γυμνάσιο Αγιάσου Λέσβου, Ντόκο Γιώργο εκπαιδευτικό στο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου, Τριανταφυλοπούλου Άννα εκπαιδευτικό στη Δημοτικό Σχολείο Ιλίου) να στείλουν τα δικά τους μηνύματα για να διώξουμε  τον φόβο που προκάλεσε η πανδημία. Τέλος η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς  εκπαιδευτικούς ,συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων Δευτεροβάθμιάς Εκπαίδευσης της περιοχής  αποφάσισαν να οργανώσουν μια  Διαδικτυακή Ενημερωτική ημερίδα ημερίδα  σχετικά με το θέμα.

Εικόνα4

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη την διαδικτυακή ημερίδα στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=lH77Um4yKGQ&t=6758s

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ο  δάσκαλος και «Η ομορφιά που θα σώσει τον κόσμο»

 Εικόνα5

Στο έργο του Ντοστογιέφσκι »Ο Ηλίθιος», ο πρωταγωνιστής, Πρίγκιπας Μίσκιν (Prince Lev Nikolayevich Myshkin/Князь Лев Николаевич Мышкин), λέει ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο.

Η δήλωση αυτή φαντάζει απλή αλλά είναι κατά την γνώμη μας εξαιρετικά σημαντική.

Η εξωτερική ομορφιά είναι υποκειμενική, η ψυχική ομορφιά αδιαπραγμάτευτη. Η  κατανόηση , ο σεβασμός, η ανθρωπιά, είναι συναισθήματά που μπορούν να μεταμορφώσουν τις σχέσεις μας με τους άλλους, ακόμη να παραδειγματίσουν μερικούς και από την στιγμή που θα εκφραστούν να υψώσουν ένα ανθρώπινό κύμα γεμάτο αγάπη που θα πλημμυρίσει την ανθρωπότητα.

Αυτό είναι για εμάς η ομορφιά που θα σώσει τον κόσμο. Και αυτήν την ομορφιά εισπράξαμε από τους εκπαιδευτικούς που μέσα από τα μηνύματά τους  θέλησαν να μας βοηθήσουν να διώξουμε τις σκιές  που μας φοβίζουν και να αντικρύσουμε τον κόσμο με αισιοδοξία.

 

Μηνύματα εκπαιδευτικών

Γιώργος Ντόκος

Άννα Τριανταφυλλοπούλου

Αποστολια Μάμμα

 

Ευχαριστούμε θερμά τους εκπαιδευτικούς:

Μάμα Αποστολία καθηγήτρια Αγγλικών στο Γυμνάσιο Αγιάσου Λέσβου,

Ντόκο Γιώργο εκπαιδευτικό στο 20ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου

Τριανταφυλοπούλου Άννα εκπαιδευτικό στο 25ο Δημοτικό Σχολείο Ιλίου

FEAR

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης