Ο κινηματογράφος στην Εκπαίδευση

Ο Κινηματογράφος στην Εκπαίδευση

​Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια

1

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Με την εικόνα ως κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας της εποχής, ο εκπαιδευτικός καλείται να ανταπεξέλθει σε ένα απαιτητικό περιβάλλον, όπου οι μαθητές κατακλύζονται καθημερινά από οπτικά μηνύματα, τα οποία συχνά αδυνατούν να αξιολογήσουν ορθά. Συγχρόνως, η αυξανόμενη εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα, υπαγορεύει τη σύνδεση της διδακτικής ύλης και πρακτικής με παράλληλες πηγές γνώσης και επικοινωνίας.

Με στόχο διττό, την ψυχαγωγία και την εκπαίδευση, οι προβολές που πραγματοποιούμε με βραβευμένες ταινίες επιμορφωτικού χαρακτήρα, προσφέρουν στον παιδαγωγό ένα πολύτιμο εργαλείο, επικουρικό του σχολικού προγράμματος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην ανάδειξη της κινηματογραφικής κληρονομιάς της χώρας μας, προτείνοντας σημαντικό αριθμό και ελληνικών ταινιών των τελευταίων 40 και πλέον ετών.

Πιστεύουμε ότι η Έβδομη Τέχνη αποτελεί κρίσιμο συνδετικό κρίκο με το παρελθόν και την Ιστορία. Επιπλέον, συμβάλλει στη διάπλαση αισθητικών κριτηρίων, στην καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας και την ανάπτυξη της αντίληψής του μαθητή. Διαμορφώνει, τελικά, μία προσωπική ματιά πάνω στα πράγματα.

Ο κινηματογράφος, ως ένα «ανοιχτό παράθυρο στον κόσμο», διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντές του ανθρώπου, φέρνοντάς τον σε επαφή με ετερόκλητους πολιτισμούς, γλώσσες, ιδέες, εποχές. Ο θεατής καθίσταται περισσότερο δεκτικός στο νέο και το διαφορετικό. Το θέμα και το βίωμα κάθε προβολής συνιστούν πολύτιμο υλικό για γόνιμη συζήτηση των παιδιών με τους γονείς τους και τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, η θέαση μίας ταινίας σε χώρο κινηματογραφικών προδιαγραφών, εισάγει τους μαθητές στην κοινωνική διάσταση της τέχνης και τη λειτουργία του κινηματογράφου ως συλλογικής εμπειρίας, αντίβαρο στην εξατομικευμένη ψυχαγωγία μέσω του προσωπικού υπολογιστή.

Οι τίτλοι του καταλόγου, ποικίλοι και προσεκτικά επιλεγμένοι, διαρθρώνονται με βάση θεματικές ενότητες, παρέχοντας ευελιξία στον εκπαιδευτικό να επιλέξει ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Πριν από την προβολή γίνεται μία σύντομη εισαγωγή, με στόχο να τοποθετηθεί η συγκεκριμένη ιστορία σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Με τον τρόπο αυτό, βοηθάμε τα παιδιά να δομήσουν μία συγκροτημένη θεώρηση των γεγονότων και να εστιάσουν σε επιμέρους ζητήματα του έργου. Στο τέλος, διατυπώνοντας απόψεις και ερωτήσεις, ενθαρρύνονται να οργανώσουν τη σκέψη τους και να την εξελίξουν.
Τη συζήτηση συντονίζει ο σκηνοθέτης και καθηγητής Κινηματογράφου Φώτης Δημητρακάκης.

Ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί, μπορούμε να συνεχίσουμε τη δραστηριότητα αυτή στο σχολείο σας, με τη δημιουργία κινηματογραφικής λέσχης και εργαστηρίου για τον κινηματογράφο.

Καλή επιτυχία στο έργο σας!

Με εκτίμηση,

Αλεξάνδρα Κερασίδου
Σύμβουλος Πολιτισμού
Καλλιτεχνική Διευθύντρια
Cherry Tree Production & Creation

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης