Γιατί δεν μαθαίνουμε Ιστορία…;

Η  Ιστορία είναι ένα από τα μαθήματα που τα παιδιά διδάσκονται από την ηλικία των 8 ετών μέχρι το τέλος της σχολικής τους διαδρομής. Χωρίζεται σε πολλά κεφάλαια που διδάσκονται περιληπτικά στο δημοτικό και αναλυτικότερα στο γυμνάσιο και λύκειο. Όμως, το ότι τα διδασκόμαστε συνεπάγεται με την εμπέδωση και την κατανόηση του συγκεκριμένου αντικειμένου; Δεν υπάρχει ιδιαίτερη αγάπη προς την Ιστορία από τους μαθητές και πολλοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες με αυτό το μάθημα. Όμως, από πού προέρχεται αυτή η άρνηση;

Πιθανόν, ο τρόπος διδασκαλίας να μην είναι πάντοτε σωστός με αποτέλεσμα όχι μόνο τα παιδιά να μην αγαπούν το μάθημα, αλλά να απωθούνται ολοκληρωτικά. Η μέθοδος που ονομάζεται αποστήθιση αγχώνει τα παιδιά και δεν επιφέρει κανένα απολύτως αποτέλεσμα. Μέσω αυτής, τα παιδιά ξεχνούν σε σύντομο χρονικό διάστημα της πληροφορίες και τα ιστορικά γεγονότα που έχουν διδαχτεί. Με την πρόοδο της τεχνολογίας τα παιδιά αφοσιώνονται στο νέο που τους αφορά αδιαφορώντας για το παλιό, αφού αυτό ελκύει τις νεότερες ηλικίες σε πολλούς τομείς, οι καθηγητές θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν. Έτσι, συνδυάζοντας το παλιό με το καινούριο η διδασκαλία θα επέφερε καρπούς. Το μάθημα. Θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον και προσιτό στους μαθητές, καθώς έτσι θα χρησιμοποιούσαν τις γνώσεις που θα αποκτούσαν στο άμεσο μέλλον με μεγαλύτερη ευκολία.

Μάγια Κορμπή. Αθηνά Καρυώτη-Χατζή (Α2)

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης