ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ- ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας
11ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών
&
ΜνημόνιοΕνεργειών
για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2019-2020
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

1. Εισαγωγή………………………………………………………………………..….……………….…….. σελ. 3

2.Σύνταξη ΣχεδίουΈκτακτης Ανάγκηςγιαέκτακτο περιστατικό……………………σελ. 3

2.1. Ενέργειες ΠριντοΣεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό…………….…………….… σελ. 3
2.1.1. ΓενικάΣτοιχεία………………………………………………….……….…………………. σελ.3
2.1.2. ΑνάθεσηΑρμοδιοτήτωνστο Προσωπικό του Σχολείου .….…..………… σελ.4
2.1.3.Συμμετοχή Μαθητών……………………………………………………..…………….…σελ. 10
2.1.4. Επισήμανση& ΆρσηΕπικινδυνοτήτων…………………………….………….. ..σελ. 10

2.2.ΕνέργειεςΚατά τη Διάρκειατου Σεισμού…………………….…………….……………… σελ. 12
2.2.1.Ενέργειες Εκπαιδευτικών……………………………………………….……….……..σελ. 12
2.2.2.Ενέργειες Μαθητών………………………………………………………….……….…..σελ. 12
2.3.ΕνέργειεςΜετά το Τέλος τουΣεισμού……………….………………….………..……….σελ. 13
2.3.1.Ενέργειες Διευθυντή/ Υποδιευθυντών….………………………….………… σελ. 13
2.3.2.Ενέργειες Εκπαιδευτικών.…………………………………………………….………σελ. 13
2.3.3.Ενέργειες Μαθητών…………………….……………………………………….….….. σελ. 14
2.3.4.ΕνέργειεςΟμάδωνΕργασίας…………………….………….……………..…….…. σελ. 14

3.Διοργάνωση Ασκήσεων Ετοιμότητας……………………………..……….…………………σελ. 15
3.1. Άσκησηκατά τη διάρκειαδιδασκαλίας………………….…….….………………………σελ. 16
3.2. Κατά τη διάρκειατου διαλείμματος…………..………………………..……………………σελ. 17
3.3. ΔιαδικασίαΕκκένωσηςτου Κτιρίου……………………………………..………..…………σελ. 17
3.4. ΑξιολόγησηΆσκησης….…………………………………………………….…………..…………σελ. 18

4.Ενημέρωση Μαθητών-Εκπαιδευτικών-Γονέων…………………………….………. σελ. 18

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΔιαδικασίαΕκκένωσηςτης Σχολικής Μονάδας….…….……. σελ. 19
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β: Πίνακας ΜέτρωνΑντισεισμικής Προστασίας γιαανάρτηση
σεαίθουσες….……………………………………….…….…….…..….…. σελ. 22
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ: Πίνακας εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού
του σχολείου…………………………..……….……………….……………σελ. 23
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Δ: Πίνακας ΟμάδωνΕργασίας…………………………..………….….…. σελ. 23
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ε: ΗμερολόγιοΑσκήσεωνΕτοιμότητας……………………………….. σελ. 27
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΣΤ: Πίνακας ΧρήσιμωνΤηλεφώνων……………..……….…….………σελ. 27
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ζ: Σχετικές Εγκύκλιοι–Έγγραφα ………………………………….……….σελ. 28
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Η: Πρόγραμμα εκπαίδευσης προσωπικού …….….…….…….………σελ. 28
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Πίνακας Προβλεπόμενου Υλικού…………………………….…………σελ. 29
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Κ: Σύστημα Συναγερμού ΔΑΙ…………………………….…………………..σελ. 30
1. Εισαγωγή
Το 11οΔημ. Σχ. Γιαννιτσών(Σχολείο) χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τις
διατάξεις του Ν.Δ. 17/1974 ως Δημόσιο Ανεξάρτητο Ίδρυμα (ΔΑΙ), σε υλοποίηση της αριθμ. 107/1/158/174 οδηγίας της Δ/νσης ΠΣΕΑ Της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Σε εφαρμογή του εν λόγω Σχεδίου καταρτίζεται ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας. Αποστολή αυτού είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων στο Σχολείο αυτό μαθητών, η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, σε περιπτώσεις εκδήλωσης εκτάκτων περιστατικών.

Στηνκατεύθυνσηαυτή, στησχολικήμαςμονάδαγιατοπαρόνσχολικόέτοςθα υλοποιηθούνταακόλουθα:
-σύνταξηή/καιεπικαιροποίησητουΣχεδίουΈκτακτηςΑνάγκης του Σχολείου

- διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό ήάλλο έκτακτο περιστατικό.

– ενημέρωσητου προσωπικού, τωνμαθητών, τωνγονέωνκαι κηδεμόνων καθώς και

των αρμόδιων φορέων που καλούνται να συνδράμουν στην υλοποίηση του
Σχεδίου.

2.Σύνταξη Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκηςγια Σεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό

ΤοπαρόνΣχέδιοΈκτακτηςΑνάγκηςτου11ουΔημ. Σχολείου Γιαννιτσών., τοοποίοστεγάζεταιστοεπί τηςοδούΜ. Αλεξάνδρου 3 κτίριο(όροφοι:δύο, 2),συντάχθηκετον Οκτώβριοτου 2019μεευθύνη τηςΔιευθύντριαςΚαγιογλίδου Φωτεινής, από την ομάδα σύνταξης του σχεδίου (αρχηγό και υπαρχηγό Πολιτικής Άμυνας) σύμφωναμετις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π., λοιπών αρμόδιων αρχών & φορέωνκαι του ΥπουργείουΠαιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτωνκαι αφοράστησχολικήπερίοδο2018-19.

ΤοΣχέδιοαυτό θα επικαιροποιηθείκατάτηδιάρκειατης σχολικής αυτής χρονιάς οποτεδήποτεκριθεί απαραίτητο.

2.1.ΕνέργειεςΠριντοΣεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό
2.1.1.ΓενικάΣτοιχεία
1. Την ευθύνησύνταξης τουπαρόντος Σχεδίουκαισυντονισμούτων ενεργειώνγιατην εφαρμογήτουέχει η ΔιευθύντριατουΣχολείουμας,ηοποίαστη συνέχειαθα υποβάλει σχετική βεβαίωση σύνταξης του στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Διευθύντρια ορίζεται αυτοδίκαια ως Αρχηγός ΔΑΙ με Υπαρχηγό τον Υποδιευθυντή Τερζή Πέτρο.
2. Ο ΣύλλογοςτωνΕκπαιδευτικώνείναι υπεύθυνοςγιατον έλεγχοτης εφαρμογήςτου Σχεδίουκαικυρίωςγιατομέροςτων ενεργειώνπουτουςαναλογούν,πριν,κατάτη διάρκειακαι μετάαπό κάθεσυμβάνήάσκηση ετοιμότητας.
3. Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών συμμετέχει στις δοκιμαστικές εφαρμογές του
Σχεδίουκαι κάνει σχετικές προτάσεις γιατηνεπικαιροποίησηκαι τηβελτίωσήτου.
4.ΟΣύλλογοςτωνΕκπαιδευτικώνενέκρινεμετάαπόπρόταση τηςΔιευθύντριαςτη σύνθεσητωνομάδωνεργασίαςπουπεριγράφονταιστηνεπόμενηπαράγραφοκαι οι οποίεςθαμεριμνήσουν γιατις ενέργειεςδιαχείρισης κινδύνουστο Σχολείομας.

2.1.2.Ανάθεση Αρμοδιοτήτωνστο Προσωπικό του Σχολείου
Οιεκπαιδευτικοί και το λοιπόδιοικητικόπροσωπικότου σχολείου:
- ενημερώνονταιγιατοΣχέδιοκαιτομελετούνώστεναγνωρίζουντακαθήκοντά τους.
- εκπαιδεύονται και εκπαιδεύουν τους μαθητές σχετικά με τις ενέργειες που
προβλέπονται για την εφαρμογή του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης,
συμμετέχοντας στις προβλεπόμενεςασκήσεις ετοιμότητας.
- μεριμνούν γιατηβελτίωσητου Σχεδίου κάνονταςσχετικές προτάσεις.

Προσωπικό του Σχολείου
α. Διευθύντρια( αρχηγός ΔΑΙ ):Καγιογλίδου Φωτεινή
Υπαρχηγός ΔΑΙ ):Τερζής Πέτρος
γ. Προσωπικό. Άνδρες :3,Γυναίκες:10,Μαθητές:135
δ. Προσωπικό Πολιτικής Άμυνας: Άνδρες3, Γυναίκες10, Σύνολο:13

1. Γενικός Υπεύθυνος

Γενικός υπεύθυνος:Τερζής Πέτρος

ΔιευθύντριαΚαγιογλίδου Φωτεινή

μεαναπληρωτήτον
Αρμοδιότητες:
- Ευθύνη εκπόνησηςτου Σχεδίου.
- Συντονισμόςόλωντωνσχετικώνενεργειών.
- Ευθύνηγιαεκπαίδευση,προετοιμασία&συντονισμότουπροσωπικούκαιτων μαθητών.
- Υποβολήσχετικής Βεβαίωσης σύνταξης του ΣχεδίουστηνοικείαΔιεύθυνσηΠρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,μετάτην έγκρισήτουαπότο εκπαιδευτικόπροσωπικόκατάτη διάρκειατης σχετικής συνεδρίασης.
- Λήψη αποφάσεων σχετικά με τις ελλείψεις που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκειατου σχετικούελέγχουαπό την Ομάδα Σύνταξης του Σχεδίου (περισσότεραστην επόμενηπαράγραφο),καθώςκαιτιςπροτάσεις των υπολοίπωνΟμάδωνΕργασίας.
- Γνωστοποίηση στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών ότι μετά από ένα συμβάνθαπρέπειναπαραλάβουν ταπαιδιάτουςαπό τοχώρο καταφυγήςτου σχολείου,εάναποφασιστεί απότουςαρμοδίουςφορείςη διακοπήτης λειτουργίαςτωνσχολικώνμονάδων.

2. Ομάδα ΣύνταξηςτουΣχεδίου

Μέλη:

α. Διευθύντρια ( αρχηγός ΔΑΙ )
β.Υποδιευθυντής ( υπαρχηγός ΔΑΙ )
γ. Σύλλογος Διδασκόντων

Αρμοδιότητες:

- ΕκπόνησητουΣχεδίου.
- Διενέργεια τακτικού ελέγχου των χώρων του κτιρίου κατά τη διάρκεια της σχολικήςχρονιάςκαικαταγραφήτωνελλείψεων πουπαρατηρούνταισχετικάμε τηντήρηση βασικώνπροϋποθέσεωνγιατηνεφαρμογήτου Σχεδίουόπως:
-ΑνάρτησητουΣχεδίουστιςαίθουσες,στουςδιαδρόμους,στοχώροεισόδου
του σχολείουκ.λπ.
-Επισήμανσητων οδώνδιαφυγής και τωνεξόδων του κτιρίου.
-Δυνατότηταπρόσβασηςστιςοδούς διαφυγής και τιςεξόδουςτουκτιρίου.
-Προμήθεια απαραίτητων εφοδίων όπως: ραδιόφωνο με μπαταρίες, τηλεβόας,βασικάείδηπαροχήςπρώτωνβοηθειών,κ.λπ.
-Επισήμανσηκαι άρσητων επικινδυνοτήτωνστους χώρουςτου σχολείου.
-Επιλογήτουχώρουκαταφυγής τωνμαθητών.
-Ενημέρωσητωνεκπαιδευτικών,μαθητών και γονέων–κηδεμόνων.
-Επικαιροποίησητωνστοιχείων επικοινωνίαςτωνγονέωνκαικηδεμόνωντωνμαθητών. Δημιουργίασχετικώνκαταλόγων και τοποθέτησήτους σεκάθεαίθουσα (π.χ. μέσα στο βιβλίο Ύλης) .
-Μέριμναγιααπρόσκοπτη και ταχεία πρόσβασηστους κεντρικούς διακόπτες
ηλεκτροδότησης, καυστήρα θέρμανσης και παροχής νερού.
-Συνεχής ενημέρωση για τις επικαιροποιημένεςενέργειες προστασίας απότονΟ.Α.Σ.Π. και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Ο Αρχηγός Πολιτικής Άμυνας του Ιδρύματος αναγράφει στο Ημερολόγιο Ενεργειών σε ποιες ενέργειες έχει προβεί για την Οργάνωση της Πολιτικής Άμυνας του Ιδρύματος, την προμήθεια των υλικών, την εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και κάθε άλλο σημαντικό γεγονός που λαμβάνει χώρα στο Σχολείο.

3. Ομάδα Ασφάλειας- ΕλέγχουΠροσέγγισηςμαθητώνσεεπικίνδυνασημεία
Μέλη:

α. Τερζής Πέτρος
β.Ζήσης Δημήτριος
γ. Ιορδανίδης Νίκος
δ. Κορώνα Παυλίνα
ε.Στράντζαλη Νικολέττα

Αρμοδιότητες:
- Περιορισμός των μαθητών στο χώρο που έχει οριστεί ως ασφαλής χώρος καταφυγής.

- Αποτροπή της προσέγγισης των μαθητών σε επικίνδυνα σημεία (προσόψεις κτιρίων,στύλους, ηλεκτροφόρακαλώδιακ.λπ.).

4. Ομάδα ΠαροχήςΠρώτων Βοηθειών
Μέλη:

α. Κορώνα Παυλίνα
β.Βεζυρίδου Μαρία
γ.Παραστατίδου Αναστασία
δ.Πανταζή Σοφία
ε.Παραπονιάρη Ελένη

Αρμοδιότητες:
- Ενημέρωσησχετικάμετοχώροαποθήκευσηςτουφαρμακευτικούυλικούτης σχολικής μονάδας.
- Μέριμναγιατηνπληρότητατουφαρμακευτικούυλικούκαιενημέρωσητης
Διευθύντριαςγιατηνανάγκηπρομήθειαςαπαραίτητωνυλικών.

- ΕνημέρωσητωνμελώντηςΟμάδας,κατάπροτεραιότητα,γιαθέματαπαροχής πρώτωνβοηθειών.

- Μέριμναγιατηνενημέρωσητωνιδίωνκαιτωνσυναδέλφωντουςσεθέματα παροχήςπρώτωνβοηθειών(μετησύμφωνηγνώμητου Διευθυντή),συν- διοργανώνοντας ημερίδες ή σεμινάρια μετον αρμόδιο φορέα της Πολιτείας για σχετικάθέματα.

- Παροχήπρώτωνβοηθειώνσεμαθητέςήμέλητουπροσωπικούτουσχολείουσε περίπτωσητραυματισμού τους.
Ως χώρος της εγκατάστασης Σταθμού Α” Βοηθειών ορίζεται ο χώρος βόρεια του προαύλιου χώρου.
Θα υπάρξει συνεργασία με τα συστεγαζόμενα ΔΑΙ, αν υπάρχουν.

5. Ομάδα Πυρασφάλειας
Μέλη:

α. Τερζής Πέτρος
β. Ζήσης Δημήτριος.
γ. Στράντζαλη Νικολέττα
δ.. Ιορδανίδης Νίκος
ε. Παραπονιάρη Ελένη
Η Ομάδα Πυρασφάλειας είναι επιφορτισμένη να μεριμνά, να οργανώνει το σύστημα πυρόσβεσης και να καταστέλλει την εκδήλωση πυρκαγιάς στο αρχικό της στάδιο εφόσον πρώτα εκκενωθεί το κτίριο ή παράλληλα της εκκένωσης αν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Αρμοδιότητες:

- Ενημέρωσησχετικάμεταμέσαπυρόσβεσηςτηςσχολικής μονάδας.

- Εισήγησηπρομήθειαςτων απαραίτητων μέσων πυρόσβεσης και μέριμνα για την τοποθέτησήτουςστοσχολικόκτίριο.

- Τακτικόςέλεγχοςτηςκατάστασηςτωνπυροσβεστικώνμέσωνκαιτουκαυστήρα της κεντρικής θέρμανσης.

- Γνώσητηςχρήσης τωνμέσωνπυρόσβεσηςσεπερίπτωση έκτακτηςανάγκης.

- Μέριμναγιατηνενημέρωσητωνιδίωνκαιτωνσυναδέλφωντουςσεθέματα πυρόσβεσης συν-διοργανώνοντας ημερίδες με τον αρμόδιο φορέα της Πολιτείαςκαθώςκαι εκπαίδευσήτους στηχρήσητωνπυροσβεστικώνμέσων, μέσωπρακτικής εφαρμογής.

Προτείνεται:
-Στους χώρους εκπαίδευσης (αίθουσες, διαδρόμους, κλπ. ) κάθε 15 μ. και ένας πυροσβεστήρας ξηράς σκόνης 6 klg
-Στους χώρους των εργαστηρίων και των γυμναστηρίων ένας πυροσβεστήρας 12 klgξηράς σκόνης.
-Στο χώρο του λεβητοστασίου ένας πυροσβεστήρας οροφής 12 klgξηράς σκόνης πάνω από τον καυστήρα και ένας πυροσβεστήρας διοξειδίου άνθρακα 6 klgστην είσοδο του λεβητοστασίου.

6. Ομάδα ΕλέγχουΔικτύων-Αποκατάστασης Βλαβών
Μέλη:
α. Τερζής Πέτρος
β. Ζήσης Δημήτριος
γ. Ιορδανίδης Νικόλαος
δ. Θεοδωρίδου Ευθυμία

Αρμοδιότητες:
- Γνώση της θέσης των κεντρικών διακοπτών ηλεκτροδότησης και ύδρευσης, καθώςκαιπώςθαγίνειηδιακοπήστηνηλεκτροδότησηκαιστηνυδροδότηση τουΣχολείουμεασφάλεια.

- ΣύνταξηπροτάσεωνπροςτοΔιευθυντήώστεναγίνειπρομήθεια κατάλληλουεξοπλισμούμόνωσης (εάνδενυπάρχει ήδη):μονωτικά γάντιακαι μπότες,κ.ά

7.Ομάδα Αναζήτησης Ατόμων που δεν έχουν παρουσιαστεί στο χώρο καταφυγής
Μέλη:
α. Ιορδανίδης Νίκος
β.Θεοδωρίδου Ευθυμία
γ.Παρούσογλου Καλλιόπη
δ Παραπονιάρη Ελένη

Αρμοδιότητες:
- Αναζήτησητωνκατόψεωντουσχολείουκαιενημέρωσηγιαόλουςτουςχώρους του σχολικού κτιρίου.

 Διενέργεια σχετικού ελέγχου για να αποκτήσει η Ομάδα πλήρη γνώση των επιμέρους χώρωνώστενα είναι αποτελεσματικήσεπερίπτωσηπου χρειαστεί.

8. Ομάδα ΦύλαξηςτουΑρχείουτου σχολείου

Μέλη:
α. Ιορδανίδης Νίκος
β.Πανταζή Σοφία
γ.Ζήσης Δημήτριος
δ.ΜουταφτσήΑγλαϊα

Αρμοδιότητες:
- Γνώση του χώρου φύλαξης και των περιεχομένων ειδών του αρχείου της σχολικήςμονάδας.

- Ενημέρωση για τα στοιχεία που εμπεριέχονται στους υπολογιστές της γραμματείας του σχολείου, καθώςκαι γιαταμέσααποθήκευσης τωνεφεδρικών αντιγράφωντηςβάσης δεδομένων.

- Επεξεργασίαστοιχείωνκαικαθορισμόςτηςδιαδικασίαςπουθαακολουθηθεί,
εάνχρειαστεί, γιατηνασφαλήμεταφοράτου αρχείου.

9. ΥπεύθυνοιΕπικοινωνίαςμετουςαρμόδιουςφορείς

Μέλη:

α. ΔιευθύντριατουΣχολείου
β. Υποδιευθυντής

Αρμοδιότητες:
- Καταγραφή των τηλεφώνων των εμπλεκομένων φορέων – υπηρεσιών στη διαχείρισητηςέκτακτηςανάγκης,ώστεναείναιεφικτήηεπικοινωνίαμετους αρμόδιους φορείς, μετά την εκδήλωση ενός έκτακτου περιστατικούκαι την εκκένωση της σχολικής μονάδας.

- Επεξεργασία εναλλακτικών λύσεων επικοινωνίας (π.χ. αγγελιοφόρος) σε περίπτωση που οι γραμμές τηλεφωνίας τεθούν εκτός λειτουργίας.

- Ενημέρωσητωνεμπλεκομένωνυπηρεσιώνσχετικάμετοντρόποεπικοινωνίας που έχει καθοριστεί σεπερίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ακολουθεί το Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση ειδικότερα του Σεισμικού κινδύνου

Η Ελλάδακατέχει τηνπρώτηθέσηαπόάποψησεισμικότητας στηνΕυρώπηκαι την έκτη σεπαγκόσμιοεπίπεδο.Είναι γενικάπαραδεκτόότιημείωσητων επιπτώσεωντων σεισμώνμπορείναεπιτευχθείεάνοιπολίτεςέχουνενημερωθείσχετικάμεταμέτρα αντισεισμικήςπροστασίαςπουπρέπειναλάβουνπριν,κατάτηδιάρκεια καιμετάαπό σεισμό. Σεότι αφοράστησχολικήκοινότητα,καθοριστικής σημασίαςείναι ηανάπτυξη αντισεισμικήςσυνείδησηςκαι συμπεριφοράςστους εκπαιδευτικούςκαιστουςμαθητές μετη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσήτους.

2.1.3.Συμμετοχή Μαθητών

Οιμαθητές:
- ενημερώνονται για το φαινόμενο του σεισμού και τα ενδεδειγμένα μέτρα προστασίας πριν,κατάτηδιάρκειακαι μετά απόένασεισμό.

- ενημερώνονται γιατοΣχέδιοΈκτακτης Ανάγκης του σχολείου.

- συμμετέχουνστιςασκήσειςετοιμότηταςκαιεκπαιδεύονταιστηνεφαρμογήτου
Σχολικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκηςγιαπερίπτωσησεισμού.

2.1.4.Επισήμανση &Άρση Επικινδυνοτήτων

ΗΟμάδαΣύνταξηςτου Σχεδίουείναιυπεύθυνηγιατηνεπισήμανσηκαιτησύνταξη προτάσεων γιαάρσητωντυχόνεπικινδυνοτήτωνπουυπάρχουνστουςχώρους του κτιρίου και του προαυλίου τουσχολείου.

Μετονόροαυτό εννοούνται οι απαραίτητες προσεισμικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν,μεστόχοτηναποφυγήτραυματισμώντωνμαθητώνκαιτουπροσωπικούτουσχολείου,πουμπορείναπροκληθούναπόβλάβεςσεμηδομικάστοιχείατουκτιρίου και στον εξοπλισμότου.

ΑίθουσεςΔιδασκαλίας,Εργαστήρια, Αμφιθέατρα,Γυμναστήρια Επισήμανση Άρση
Απομάκρυνσηθρανίωνκαι εδρώναπότις τζαμαρίες και τις εξόδους 
Τοποθέτησητωνβιβλιοθηκώνμακριάαπότις θέσεις τωνμαθητών
και στερέωσήτουςκατάλληλαστους τοίχους 
Τοποθέτησητωνβαριών και εύθραυστωναντικειμένωνσεχαμηλά
και ασφαλήσημεία 
Στερέωσημεκλειστάάγκιστρατωνπινάκωνκαιτωνκάδρων 
Στερέωσηκατάλληλατωνφωτιστικών, τωνμεγαφώνωνκ.λπ. 
Ασφάλισητωνθυρώνκαι τωνσυρταριώντωνντουλαπιών, ώστενα
μηνανοίγουν 
Αποθήκευσητωντοξικώνκαι εύφλεκτωνυλικώνσεκλειστά
ντουλάπια 
ΔίοδοιΔιαφυγής
Διατήρησητωνδιαδρόμων ελεύθερωναπόντουλάπες, θρανίαή
άλλα έπιπλα 
Στερέωσημεμεταλλικές γωνιέςστους τοίχους, τωνβιβλιοθηκών,
προθηκών,ραφιών 
Τοποθέτησησεανοιχτέςβιβλιοθήκες και ράφιαειδικώνιμάντων
εμπρόςαπόταβιβλία 
Μέριμναώστε οι πόρτεςεξόδουναανοίγουνπροςτα έξω 
Στερέωσηκατάλληλατωνψευδοροφών,χωρισμάτων,σωληνώσεων κ.λπ. πουβρίσκονται κατάμήκος τωνδιαδρόμωνδιαφυγής 
Στήριξητων κιγκλιδωμάτωνσε κλιμακοστάσια, εξώστεςκ.ά. 
Εγκαταστάσεις,Δίκτυα,Συσκευές,ΠρώτεςΒοήθειες
Στερέωσηκατάλληλητωνσωμάτωνθέρμανσης, κλιματισμού,των
ανεμιστήρων,κ.λπ. 
Ενημέρωσηγιατη θέση και τηλειτουργίατων διακοπτών ηλεκτρικού, νερούήφυσικού αερίου 
Τοποθέτησητωνπυροσβεστήρων-μεοδηγίεςχρήσης-σε
κατάλληλεςθέσεις και στήριξήτουςμεελαστικούς ιμάντες 
Τοποθέτησητωνηλεκτρονικώνυπολογιστώνή τωντηλεοράσεων
σεασφαλείς θέσειςκαιστήριξηαυτώνκατάλληλαπάνω στα γραφείακ.λπ. 
Τοποθέτησητουφαρμακείουσεασφαλήκαι ευπρόσιτηθέση 

ΠροαύλιοΣχολείου,ΧώροιΚαταφυγής
Στερέωσηόλωντων αναρτημένωνστοιχείωνστους εξωτερικούς τοίχουςτουκτιρίου, όπως μάρμαρα,μαρκίζες, μεγάφωνα, προβολείς, πινακίδες,κ.λπ. 
Μέριμνα γιατηνκατάλληληστήριξη καισυντήρησητων
καλαθόσφαιρων,στύλων,καλωδίων,στεγάστρων,κρουνώνκ.λπ. που βρίσκονται στοπροαύλιοτουσχολείου 

2.2.ΕνέργειεςΚατάτηΔιάρκειατουΣεισμού

2.2.1.ΕνέργειεςΕκπαιδευτικών
Διατηρούν τηνψυχραιμίατους.
Ζητούναπότουςμαθητέςτουςνακαλυφθούνκάτωαπόταθρανία τους, κρατώνταςμετο χέριτουςτοπόδιτουθρανίου, δίνοντας την οδηγία:«Παιδιά καλυφθείτε-Σεισμός».Οι ίδιοι προφυλάσσονταικάτωαπότηνέδρα.
Προφυλάσσονταικατάλληλαανάλογαμετηθέσηπουβρίσκονταιτηνώρατου σεισμού,σύμφωναμε τηνοδηγία:«Μένωστο χώροπουβρίσκομαι,Σκύβω, Καλύπτομαι,Κρατιέμαι»,εάνδενβρίσκονταισε αίθουσαδιδασκαλίαςτηνώρα τηςδόνησης.Πιοσυγκεκριμέναεάνδενυπάρχει γερό, ξύλινοτραπέζιήγραφείο γιανακαλυφθούνστο χώροπου βρίσκονται, πλησιάζουν στοδάπεδοκαι καλύπτουν τοκεφάλι και τοναυχέναμετα χέριατους.
Παραμένουνπροφυλαγμένοι γιαόσοχρόνο διαρκείοσεισμός.

2.2.2.ΕνέργειεςΜαθητών
Καλύπτονταιαμέσωςκάτωαπόταθρανίατουςκρατώνταςμετοχέριτουςτο
πόδιτουθρανίου,εάντηνώρατουσεισμούβρίσκονταιμέσαστιςαίθουσες διδασκαλίας
 Προφυλάσσονταικατάλληλαανάλογαμετηθέσηπουβρίσκονταιτηνώρατου σεισμού(π.χ. διάδρομο,τουαλέτα),σύμφωνα μετην οδηγία:«Μένωστο χώρο πουβρίσκομαι,Σκύβω,Καλύπτομαι,Κρατιέμαι»,εάνδεν βρίσκονταισε αίθουσα διδασκαλίας.Εάνστοχώροπουβρίσκονταιδενυπάρχειγερό, ξύλινοτραπέζιή γραφείογιανακαλυφθούν,πλησιάζουνστοδάπεδοκαικαλύπτουντοκεφάλι και τοναυχέναμετα χέριατους.
Παραμένουνπροφυλαγμένοι γιαόσοχρόνο διαρκεί οσεισμός.
Παραμένουνστον αύλειοχώρο, μακριά από τις όψεις του κτιρίου, εάν βρίσκονται στοπροαύλιοκατά τηδιάρκειατης σεισμικής δόνησ

2.3.ΕνέργειεςΜετάτοΤέλοςτουΣεισμού

2.3.1.ΕνέργειεςΔιευθυντή /Υποδιευθυντή
Διατηρούντηνψυχραιμίατουςκαιμεριμνούνγιατηνανύψωσητουηθικούτων
μαθητών καιτου προσωπικού.
Επιτηρούν την εφαρμογήτουΣχεδίουΈκτακτης Ανάγκης,δηλαδήτηνασφαλή εκκένωσητων αιθουσώνκαιτησυγκέντρωση τωνμαθητώνστοπροαύλιοτου σχολείου.
Επικοινωνούνμετηνπροϊσταμένητουςαρχήκαιάλλουςαρμόδιουςφορείςγια ναενημερωθούνήναενημερώσουνγιατυχόνπροβλήματαπουπροέκυψαν απότο σεισμό.
Λαμβάνουν,κατάτηνκρίσητους,κάθεμέτρογιατηδιασφάλισητηςζωήςκαι
τηςακεραιότηταςδιδασκομένωνκαιδιδασκόντων,καθώςκαιτηςπεριουσίας του Δημοσίου.

2.3.2.ΕνέργειεςΕκπαιδευτικών
Διατηρούντηνψυχραιμίατουςκαιμεριμνούνγιατηνανύψωσητουηθικούτων
μαθητών τουςκαι τωνσυναδέλφωντους.
Μετάτοτέλοςτηςσεισμικήςδόνησης,σηκώνονταικαιζητούν απότουςμαθητές ναπροετοιμαστούνγιατηνεκκένωσητης αίθουσάτους.
Ανοίγουντην πόρτα της αίθουσας, ελέγχουν για τυχόν επικινδυνότητες,
παρακολουθούντηνεκκένωσητωναιθουσώνπουπροηγούνται τηςδικήςτους και δίνουντοέναυσμα της εκκένωσηςότανέρθειησειράτηςσυγκεκριμένης αίθουσας,σύμφωναμετοΣχέδιοΈκτακτηςΑνάγκηςτουΣχολείου(Παράρτημα
Α).
Παίρνουνμαζίτουςτοαπουσιολόγιο,τοβιβλίούληςκαιτηνκατάστασημετα στοιχείατωνγονέωνκαικηδεμόνωντωνμαθητώνπουυπάρχειστηναίθουσα, πριντην εκκενώσουν.
Βεβαιώνονταιότι δενέμεινεκανένας μαθητής μέσαστηναίθουσα.
Ζητούναπότουςμαθητέςτουςναμηντρέχουν,νακινούνταιγρήγορααλλάμε ηρεμίακαι τάξηκατάτην εκκένωσητου κτιρίου.
Καταμετρούντους μαθητές τους στο χώροσυγκέντρωσης.
Ενεργούνσύμφωναμετις αρμοδιότητες πουτουςέχουνανατεθεί στοΣχέδιο.
2.3.3.ΕνέργειεςΜαθητών
 Μετάτοτέλοςτηςσεισμικήςδόνησης,βγαίνουναπόταθρανίακάτωαπότα
οποίαείχανπροφυλαχθεί,καιπροετοιμάζονται γιατηνεκκένωσητηςαίθουσας σύμφωναμετις οδηγίεςτου εκπαιδευτικού τους.
Εκκενώνουντοσχολικόκτίριο,σύμφωναμετοΣχέδιοΈκτακτηςΑνάγκηςτου
Σχολείου, χωρίς νατρέχουν,γρήγορα και μετάξη.
Συγκεντρώνονταιανάτμήμαστοκεντρικόπροαύλιοκαιβοηθούντον εκπαιδευτικότους ναπάρει παρουσίες.
Ακολουθούν τις οδηγίεςπου τους δίνονται από τουςεκπαιδευτικούς.
Παραμένουνστοχώροκαταφυγήςέωςότουπαραληφθούναπότουςγονείςή τους κηδεμόνες τους, σεπερίπτωσηπου ανακοινωθεί απόφασηδιακοπής της λειτουργίας τουΣχολείου.
Εάνοιμαθητέςβρεθούνμόνοιτουςεντόςτουσχολικούκτιρίουπ.χ.διάδρομο, τουαλέτα(εκτόςαίθουσαςδιδασκαλίας),προφυλάσσονται κατάλληλαανάλογα μετο χώροπουβρίσκονται την ώρατουσεισμούκαιεκκενώνουντοσχολικό κτίριο μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου,δηλαδήκατευθύνονται στοπροαύλιοτουΣχολείουκαι ενσωματώνονται μετο τμήματους.
Εάνκατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική
δόνηση,οι μαθητέςπροφυλάσσονται κατάλληλαανάλογαμετηθέσηπου βρίσκονται(κλιμακοστάσιο,διάδρομοκ.α.),σύμφωναπάντοτεμετηνοδηγία:
«Μένωστοχώροπουβρίσκομαι,Σκύβω,Καλύπτομαι,Κρατιέμαι».Μετά το πέραςτουσεισμούαυτούσυνεχίζουνκανονικάτην εκκένωσητουσχολικού κτιρίου.

2.3.4.ΕνέργειεςΟμάδων

Γενικός Υπεύθυνοςγια τιςΕνέργειεςΔιαχείρισηςτουΣεισμικούΚινδύνου

ΗΔιευθύντριαμεαναπληρωτή τονΥποδιευθυντήαναλαμβάνει:

- Τοσυντονισμόόλωντωνσχετικώνενεργειώνγιατηνασφαλήεκκένωσητου σχολικού κτιρίου σύμφωναμετο ΣχέδιοΈκτακτηςΑνάγκηςγιαΣεισμό.

- Την επικοινωνία με την Προϊσταμένη Αρχή για να ενημερώσει και να ενημερωθεί σχετικά,και άλλους φορείς ότανκριθεί αναγκαίο.
- Τημέριμναγιατηνπαραμονήτωνμαθητώνστοχώροκαταφυγήςέωςότου ενημερωθείγιατιςπεραιτέρωενέργειεςαπότουςαρμοδίους.Σεπερίπτωση πουανακοινωθείαπόφασηδιακοπήςτηςλειτουργίαςτων σχολείωνμεριμνάγια τηνασφαλή παραμονήτωνμαθητώνστο χώροκαταφυγής έωςότουτους παραλάβουνοι γονείς τους.

Ομάδα ΠαροχήςΠρώτων Βοηθειών
- Παρέχει πρώτεςβοήθειες σεοποιονδήποτεέχεισχετικήανάγκη-
Συγκεντρώνειτουςτραυματίεςπουμπορούνναμετακινηθούνσεπρόσφορο σημείοδιακομιδής,κοντάστηνέξοδοτουκεντρικούπροαύλιουτουσχολείου, ενώ τουςβαριά τραυματισμένουςτουςπαρέχειβοήθειαστηθέσηπου βρίσκονται, έως ότου φτάσει τοΕ.Κ.Α.Β.

Ομάδα Πυρασφάλειας

- Παρεμβαίνει γιατηνκατάσβεσημικροεστιώνπυρκαγιάς.
- Ελέγχει επίσης την κατάσταση του καυστήρα κεντρικής θέρμανσης και ενημερώνειτοΔιευθυντή γιατυχόνπροβλήματα ήβλάβη.

Ομάδα Ελέγχου Δικτύων-Αποκατάστασης Βλαβών
- ΕλέγχειταΔίκτυα.
- Μεριμνάγιατηδιακοπήτης ηλεκτροδότησηςκαιτης ύδρευσης τουσχολείου.

Ομάδα Αναζήτησης Ατόμωνπουδεν έχουν παρουσιαστείστοχώροκαταφυγής

- Εντοπίζειμαθητέςή εκπαιδευτικούς πουδεν έχουνπαρουσιαστείστοχώρο καταφυγής και είναι ίσως τραυματισμένοι ήεγκλωβισμένοι.
- Συνεργάζεται μετηνΟμάδαΠαροχής ΠρώτωνΒοηθειών.

Ομάδα ΦύλαξηςτουΑρχείουτου σχολείου

- Μεριμνάγιατηφύλαξητουαρχείουκαιτωνφορητώνπεριουσιακώνστοιχείων του σχολείου (π.χ.υπολογιστές, προβολείς κ.λπ.) μέχρι τηναποκατάστασητης ασφάλειάς τους ήτη μεταφοράτους σεασφαλέςμέρος.

Ομάδα Ασφάλειας-Ελέγχου Προσέγγισης μαθητών σε επικίνδυνα σημεία
- Αναλαμβάνει τον έλεγχο προσέγγισης των μαθητών σε επικίνδυνα σημεία (προσόψειςκτιρίων,στύλους, ηλεκτροφόρακαλώδιακ.λπ.)γιατηναποφυγή τυχόντραυματισμών.

Ομάδα ΥποστήριξηςΑμεΑ

- Κατευθύνονται μέλητηςστηναίθουσαπου βρίσκεται το ΆτομομεΑναπηρία.
- ΒοηθούντοΆτομομεΑναπηρίαναεκκενώσειτηναίθουσαδιδασκαλίαςκαιτο σχολικόκτίριομετάτοπέρας της σεισμικής δόνησης.
- Μεριμνούνγιατηνκάλυψητυχόναναγκώντου στοχώροκαταφυγής.

3. ΔιοργάνωσηΑσκήσεωνΕτοιμότητας

Οι ασκήσεις ετοιμότηταςδίνουντηδυνατότητανααποκτηθεί ηενδεδειγμένη αντισεισμικήστάσηκαισυμπεριφοράτωνμαθητών, εκπαιδευτικώνκαι διοικητικού προσωπικούκαιναβελτιωθούνοιδεξιότητές τους.Ηπρώτη άσκησηετοιμότητας του σχολείουθαπραγματοποιηθείμετην έναρξηκάθεσχολικούέτους και θα ακολουθήσουνδύοακόμα,μίαανάτρίμηνο,σύμφωναμετιςσχετικέςεγκυκλίουςκαι τααντίστοιχαέγγραφα.Στοημερολόγιοασκήσεωνετοιμότητας(ΠαράρτημαΣτ)θα καταγράφονται οι πραγματοποιηθείσεςασκήσεις.

Η έναρξη της άσκησης/της προσομοίωσης της δόνησης καθώς και το τέλος της προσομοίωσης της δόνησης γίνεται με τον ακόλουθο συνθηματικόήχο: χτύπημα κουδουνιού. Σε περίπτωση πραγματικού σεισμού η ίδια δόνησηαποτελεί το έναυσμαεκκίνησηςσχετικώνενεργειών.

3.1.Άσκηση κατά τη διάρκεια διδασκαλίας

Οεκπαιδευτικός διατηρεί τη ψυχραιμία του και ζητά να καλυφθούν οι μαθητέςκάτωαπόταθρανίακρατώνταςμετοχέριτους τοπόδιτουεπίπλου και ναμείνουνσεαυτήτηθέσημέχρι νατελειώσει οσεισμός. Ο ίδιος καλύπτεται κάτωαπότην έδρα.

Οιμαθητέςκαιοιεκπαιδευτικοίπουδενβρίσκονταισεαίθουσαδιδασκαλίας καιδενυπάρχειτραπέζι,γραφείοήθρανίοστοχώροπουβρίσκονται,πρέπει νασκύψουν καινα πλησιάσουν στοδάπεδοόσο τοδυνατόν μακριάαπό επικινδυνότητες,προστατεύονταςτοκεφάλικαιτοναυχένατους μεταχέρια τους.

Μόλιςακουστείοπροαναφερόμενοςσυνθηματικόςήχοςλήξηςτουσεισμού,ο εκπαιδευτικόςζητάαπό τουςμαθητέςνασηκωθούνκαιοίδιοςκατευθύνεται προςτηνπόρταεισόδου-εξόδουτηςαίθουσας γιαναελέγξει τοδιάδρομο.

Ότανέρθειησειράτηςσυγκεκριμένηςαίθουσαςναεκκενώσει τοκτίριο (σύμφωναμετοΣχέδιο),ζητάαπότουςμαθητέςναείναι ήρεμοι και προσεκτικοί,καινατουςπαροτρύνειναακολουθήσουντηνπροσχεδιασμένη πορείαμετάξηκαι ψυχραιμία,προκειμένουναβγουνστοπροαύλιο, μένοντας οίδιοςπίσωαπ’αυτούς.Οεκπαιδευτικόςεκκενώνειτην αίθουσααφούπρώτα πάρειμαζίτουτοβιβλίούλης,τοαπουσιολόγιοκαιτηνκατάσταση μετα στοιχείατωνγονέωνκαικηδεμόνωντωνμαθητών.

Εάνκατάτηδιάρκειατηςεκκένωσηςτουσχολικούκτιρίουεκδηλωθείκάποιος νέοςσεισμός,θαπρέπειναακολουθηθείαπόόλους εκνέουη οδηγία αυτοπροστασίας:»Μένωστο χώροπουβρίσκομαι,Σκύβω,Καλύπτομαι και παραμένωστηθέσημουμέχρινα τελειώσει οσεισμός».Μετάτοπέραςτου σεισμού θασυνεχιστείη διαδικασία εκκένωσης.

Ότανοιμαθητέςσυγκεντρωθούνστοπροαύλιο,οεκπαιδευτικόςτους καταμετρά.

Εάντοπροαύλιοδεναποτελείτονκατάλληλοχώροκαταφυγήςθαπρέπεινα μετακινηθούνοι μαθητέςσεάλλοπροεπιλεγμένο χώροκαταφυγής,ανά ομάδες των30ατόμωνπερίπου μετησυνοδείαεκπαιδευτικών.

ΟιΟμάδεςενεργούνσύμφωναμετιςαρμοδιότητεςπουτουςέχουνανατεθεί στοΣχέδιο.

Στηνπερίπτωσηπουδιακοπείηλειτουργίατωνσχολείωνοιμαθητέςπρέπει ναπαραληφθούναπότουςγονείςήτους κηδεμόνεςτουςαπότους προκαθορισμένους στο σχολικόΣχέδιο χώρους καταφυγής.

3.2. Κατάτη διάρκειατου διαλείμματος

Οιμαθητές και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στον αύλειοχώρο παραμένουν εκεί.Δενπλησιάζουντιςπροσόψειςτουκτιρίουκαιάλλες επικινδυνότητες.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοίστουςορόφους,οιεπιμελητές τουςκαιοι τυχόνυπάρχοντεςμαθητές εφαρμόζουντιςσχετικέςοδηγίεςαυτοπροστασίας ανάλογαμετο χώροπουβρίσκονται.

Μόλιςακουστείοπροαναφερόμενοςσυνθηματικόςήχοςλήξηςτουσεισμού, οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοίκαιοιεπιμελητές εκκενώνουντο κτίριο σύμφωναμετοΣχέδιο τουΣχολείου.Οι επιμελητέςπαίρνουνμαζίτουςτο απουσιολόγιοκαιτηνκατάστασημεταστοιχείατωνγονέωνκαι κηδεμόνων τωνμαθητών.

Προσεισμικάοιεφημερεύοντεςεκπαιδευτικοίθαμεριμνούνκαθημερινάγια την υποχρεωτική εκκένωση των αιθουσών, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ώστε ναμηνυπάρχουνμαθητές στις αίθουσες.

3.3.ΔιαδικασίαΕκκένωσης τουκτιρίου

Σεότι αφοράστηνδιαδικασία εκκένωσηςόλοι οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι γιατην εκκένωσητηςαίθουσας στηνοποίαδιδάσκουντηνώρατουσεισμούσύμφωναμετις οδηγίες πουυπάρχουν παρακάτω.

Μετάτοπέραςτηςσεισμικήςδόνησηςεφαρμόζεταιη διαδικασίαεκκένωσηςτων αιθουσώνανάόροφοπουπεριγράφεταιστοΠαράρτημαΑ,ακολουθώνταςτηναρχή της εγγύτηταςτωναιθουσώνσεσχέσημετηνέξοδο,δηλαδήεκκενώνονται πρώτατα τμήματα και οι πτέρυγεςπου βρίσκονται πλησιέστεραστοκάθε κλιμακοστάσιο.

Πιοσυγκεκριμένα:
ΤοτμήμαΑ΄θαφύγειαπότην(δυτική) είσοδοτου σχολείου.Τα τμήματα Δ΄2 και Δ’1μετησειράπου αναφέρονται από τη βόρεια είσοδο.
ΤατμήματαΒ΄,Γ΄και ΣΤ΄ από τη δυτική είσοδο, τα τμήματα Ε΄1 καιΕ΄2απότηβόρειαείσοδομετηνσειρά που αναφέρονται. Αν υπάρχουν μαθητές/ τριες στην αίθουσα πληροφορικής και στο τμήμα ένταξης θα ακολουθήσουν την Β΄ τάξη.

Ο χώρος συγκέντρωσης του Σχολείου μετά το σεισμό είναι:
Το νότιο τμήμα του αύλειου χώρου.
Οιμαθητέςπουκατάτηνεκδήλωσητουσεισμούβρίσκονταιμόνοι τουςσε διαδρόμους, στο γυμναστήριοήστις τουαλέτες, μετάτοπέρας του σεισμού θα πρέπεινα βγουνστο προαύλιοκαινακατευθυνθούνστονπροαναφερόμενο χώρομεμεγάληπροσοχή, αποφεύγοντας ναπροσεγγίσουντις προσόψεις του κτιρίου.

Αμέσωςμετάτηνέξοδοτωνμαθητώναπότοκτίριοκαιτησυγκέντρωσήτους στον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης (Παράρτημα Α), ο εκπαιδευτικός κάθετμήματοςθακαταμετρήσειτουςμαθητές,προκειμένουναβεβαιωθείότι όλοι οι παρόντες στηναίθουσαμαθητές βρίσκονται στοπροαύλιο. Σεπερίπτωση σεισμούκατάτην ώρατουδιαλείμματοςοεκπαιδευτικόςπουθακάνειτην καταμέτρησητωνμαθητώνθαείναι οδιδάσκωντης επόμενηςακριβώς ώρας.

Στησυνέχειαοκάθεεκπαιδευτικόςθααναφέρειστη ΔιευθύντριακαιστηνΟμάδα ΑναζήτησηςΑτόμωντην τυχόναπουσίαμαθητών απότοχώροκαταφυγής,ώστε ναελεγχθούνοιδιάδρομοι,οιαίθουσεςκαιοιτουαλέτες γιατηνανεύρεσητων απόντωνμαθητών.

ΟιΟμάδεςενεργούνσύμφωναμετιςαρμοδιότητεςπουτουςέχουνανατεθείστο
Σχέδιο.

Προσοχή: Οιμαθητέςδενθαπάρουνμαζίτουςτιςτσάντεςτουςκατάτηνεκκένωσητου κτιρίου, παράμόνοτακατάλληλα γιατηνεποχήρούχακ.λπ.

3.4.ΑξιολόγησηΆσκησης
Μετάαπόκάθεάσκησηακολουθείαξιολόγησήτηςαπότους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, έτσιώστεναεπισημανθούντυχόνπροβλήματα ήαδυναμίεςστοεπί χάρτου ΣχολικόΣχέδιοκαιναπροταθούνβελτιώσεις.ΕίναιστηνκρίσητηςΔιευθύντριαςη συμμετοχήτωνμαθητώνστηναξιολόγησητηςάσκησης.

4. ΕνημέρωσηΜαθητών- Εκπαιδευτικών -Γονέων
Γιατηνεμπέδωσητωνπροαναφερομένωνπρέπειναυπάρξεισχετικήενημέρωσητων
μαθητώνκαι τωνεκπαιδευτικώνγιατιςενδεδειγμένεςστηνπερίπτωσηεκδήλωσης σεισμούοδηγίες προστασίας, ώστενααποφευχθεί τυχόνπανικός και τραυματισμοί.
Οιγονείςκαικηδεμόνεςθαπρέπειναγνωρίζουνότισεπερίπτωσηπουανακοινωθεί διακοπήτης λειτουργίας τωνσχολικώνμονάδωνθαπρέπει ναπαραλάβουνταπαιδιά τους απότονπροεπιλεγμένοχώρο καταφυγής του σχολείου.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΑ
ΔιαδικασίαΕκκένωσηςτηςΣχολικήςΜονάδας

Ισόγειο:Εκκενώνεταιμε την ακόλουθη σειρά:
ΑίθουσαΑ΄
Αίθουσα Δ΄2
Αίθουσα Δ΄1

1οςΌροφος:Εκκενώνεταιμετην ακόλουθη σειρά:
Αίθουσα Β΄
Αίθουσα πληροφορικης
Αίθουσα Τ.Ε.
ΑίθουσαΓ΄
ΑίθουσαΕ΄1
ΑίθουσαΕ΄2
ΑίθουσαΣΤ

ΧώροςΚαταφυγής
Οριοθετείται μεταξύ Διδακτηρίου και Περίφραξης του αύλειου χώρου στο νότιο τμήμα του.

Η διαδικασία εκκένωσηςαπεικονίζεταικαι στις ακόλουθες κατόψεις.
Στηνκάθεαίθουσατουσχολείουθααναρτηθείκαιηαντίστοιχη κάτοψη του ορόφου.
ΚάτοψηΙσογείου

Κάτοψη1ουΟρόφου

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΒ
Πίνακας ΜέτρωνΑντισεισμικής Προστασίας – Ανάρτησησεαίθουσες

Ενέργειες Αντισεισμικής Προστασίας
Κατά τη διάρκεια τουσεισμού
Διατήρησετην ψυχραιμία σου.
Ακολούθησετις οδηγίεςτου εκπαιδευτικού.
Καλύψουαμέσωςκάτωαπότοθρανίοσουκρατώνταςμετοχέρισουτοπόδι του, εάντηνώρατου σεισμού βρίσκεσαι μέσαστηναίθουσαδιδασκαλίας.
Προφυλάξουκατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκεσαι την ώρα του σεισμού (π.χ. διάδρομο,τουαλέτα),σύμφωναμετηνοδηγία: «Μένωστο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω,Καλύπτομαι, Κρατιέμαι»,εάνδενβρίσκεσαι σεαίθουσα διδασκαλίας.Εάνδηλαδή στοχώροπου βρίσκεσαιδενυπάρχει γερόξύλινο τραπέζιήγραφείογια νακαλυφθείς,πλησίασεστοδάπεδοκαικάλυψετο κεφάλικαιτοναυχένα μετα χέρια σου.
Παράμεινεπροφυλαγμένος γιαόσαδευτερόλεπταδιαρκέσει οσεισμός.
Παράμεινεστοναύλειοχώρο,μακριάαπότιςόψειςτουκτιρίου,εάνβρίσκεσαι στοπροαύλιοκατά τη διάρκειατης σεισμικής δόνησης.

Μετά τοτέλοςτου σεισμού
Προετοιμάσουγιατην εκκένωσητηςαίθουσας σύμφωναμετιςοδηγίεςτου εκπαιδευτικού.
Εκκένωσετηναίθουσάσουκαιτοσχολικόκτίριογρήγορακαιμετάξη,όταν δοθεί ησχετικήοδηγία,σύμφωναμετοΣχέδιοΈκτακτης Ανάγκης του Σχολείου σου, χωρίςνα τρέχεις.
Παράμεινεμαζί μετοτμήμασου στοπροαύλιοκαι βοήθησετον εκπαιδευτικόνα πάρει παρουσίες.Σε περίπτωσηπουανακοινωθείαπόφασηδιακοπήςτης λειτουργίαςτου Σχολείουθαπαραμείνειςστο χώροκαταφυγήςέως ότουνα έρθουνοιγονείςήο κηδεμόναςσουνασεπαραλάβει.
Εάνβρεθείςμόνοςσουεντόςτουσχολικούκτιρίουπ.χ.διάδρομο,τουαλέτα (εκτόςαίθουσαςδιδασκαλίας),καιδενυπάρχει γερόξύλινοτραπέζιήγραφείο γιανακαλυφθείς,πλησίασεστοδάπεδοκαικάλυψετοκεφάλικαιτοναυχένα μεταχέριασου. Μετάτοπέραςτηςσεισμικήςδόνησηςεκκένωσετοσχολικό κτίριοσύμφωναμετο Σχέδιοτου Σχολείου,δηλαδήκατευθύνσουστοπροαύλιο του Σχολείουώστεναβρεις τοτμήμασου.
Εάνκατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική
δόνηση, προφυλάξου κατάλληλα ανάλογα με τηθέση πουβρίσκεσαι (κλιμακοστάσιο,διάδρομοκ.α.),σύμφωναμετηνοδηγία:«Μένωστο χώρο που βρίσκομαι,Σκύβω,Καλύπτομαι,Κρατιέμαι».Μετάτοπέρας του σεισμού αυτού συνέχισεκανονικάτηνεκκένωσητου σχολικού κτιρίου.
Ακολούθησετιςοδηγίεςτωνεκπαιδευτικώνσουκαιμηνπλησιάζειςεπικίνδυνα σημεία(προσόψεις τουκτιρίου, στύλους κ.λπ.).

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΓ
Πίνακαςεκπαιδευτικούκαιδιοικητικούπροσωπικού τουσχολείου

Α/Α Εκπαιδευτικοί Έλαβε Γνώση
1 Καγιογλίδου Φωτεινή
2 Τερζής Πέτρος
3 Ζήσης Δημήτριος
4 Ιορδανίδης Νίκος
5 Στράντζαλη Νικολέττα
6 Βεζυρίδου Μαρία
7 Παραστατίδου Αναστασία
8 Κορώνα Παυλίνα
9 Παραπονιάρη Ελένη
10 Παρούσογλου Καλλιόπη
11 Θεοδωρίδου Ευθυμία
12 Πανταζή Σοφία
13 ΜουταφτσήΑγλαϊα

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΔ ΠίνακαςΟμάδωνΕργασίας

1. Γενικός Υπεύθυνος
α. Υποδιευθυντής του Σχολείου
β. Διευθύντρια του Σχολείου

2. Ομάδα σύνταξης του Σχεδίου
α. ΔιευθύντριατουΣχολείου
β. Υποδιευθυντής
γ. Σύλλογος Διδασκόντων

3. Ομάδα ασφάλειας
α. Τερζής Πέτρος
β. Ζήσης Δημήτριος
γ. Ιορδανίδης Νίκος
δ. Κορώνα Παυλίνα
ε. Στράντζαλη Νικολέττα.

4. Ομάδα ΠαροχήςΠρώτων Βοηθειών

α. Κορώνα Παυλίνα
β.Βεζυρίδου Μαρία
γ.Παραστατίδου Αναστασία
δ. Πανταζή Σοφία
ε. Παραπονιάρη Ελένη

5. Ομάδα Πυρασφάλειας

α. Τερζής Πέτρος
β. Ζήσης Δημήτριος.
γ.Στράντζαλη Νικολέττα
δ. Ιορδανίδης Νίκος
ε. Παραπονιάρη Ελένη

6. ΟμάδαΑσφάλειας- ΕλέγχουΠροσέγγισηςμαθητώνσεεπικίνδυνασημεία

α. Τερζής Πέτρος
β. Ζήσης Δημήτριος
γ. Ιορδανίδης Νίκος
δ. Κορώνα Παυλίνα
ε. Στράντζαλη Νικολέττα

7. Ομάδα ΦύλαξηςτουΑρχείουτου σχολείου

Α. Ιορδανίδη Νίκος
β. Πανταζή Σοφία
γ. Ζήσης Δημήτριος
δ.ΜουταφτσήΑγλαϊα

8.
Ομάδα ΕλέγχουΔικτύων-Αποκατάστασης Βλαβών

α. Τερζής Πέτρος
β. Ζήσης Δημήτριος
γ. Ιορδανίδης Νίκος
δ. . Θεοδωρίδου Ευθυμία

ΕνέργειεςΟμάδων

Γενικός Υπεύθυνοςγια τιςΕνέργειεςΔιαχείρισηςτουΣεισμικούΚινδύνου ή άλλου έκτακτου περιστατικού

ΟΥποδιευθυντήςμεαναπληρώτρια τηνΔ/ντριααναλαμβάνει:

- Τοσυντονισμόόλωντωνσχετικώνενεργειώνγιατηνασφαλήεκκένωσητου σχολικού κτιρίου σύμφωναμετο ΣχέδιοΈκτακτηςΑνάγκηςγιαΣεισμό.

- Την επικοινωνία με την Προϊσταμένη Αρχή για να ενημερώσει και να ενημερωθεί σχετικά,και άλλους φορείς ότανκριθεί αναγκαίο.
- Τημέριμναγιατηνπαραμονήτωνμαθητώνστοχώροκαταφυγήςέωςότου ενημερωθείγιατιςπεραιτέρωενέργειεςαπότουςαρμοδίους.Σεπερίπτωση πουανακοινωθείαπόφασηδιακοπήςτηςλειτουργίαςτων σχολείωνμεριμνάγια τηνασφαλή παραμονήτωνμαθητώνστο χώροκαταφυγής έωςότουτους παραλάβουνοι γονείς τους.

Ομάδα ΠαροχήςΠρώτων Βοηθειών

- Παρέχει πρώτεςβοήθειες σεοποιονδήποτεέχεισχετικήανάγκη.
-Συγκεντρώνειτουςτραυματίεςπουμπορούνναμετακινηθούνσεπρόσφορο
σημείοδιακομιδής,κοντάστηνέξοδοτουκεντρικούπροαύλιουτουσχολείου, ενώ τουςβαριά τραυματισμένουςτουςπαρέχειβοήθειαστηθέσηπου βρίσκονται, έως ότου φτάσει τοΕ.Κ.Α.Β.

Ομάδα Πυρασφάλειας

- Παρεμβαίνει γιατηνκατάσβεσημικροεστιώνπυρκαγιάς.
- Ελέγχει επίσης την κατάσταση του καυστήρα κεντρικής θέρμανσης και ενημερώνειτοΔιευθυντή γιατυχόνπροβλήματα ήβλάβη.

Ομάδα Αποκατάστασης Βλαβών-Ελέγχου Δικτύων
- ΕλέγχειταΔίκτυα.
- Μεριμνάγιατηδιακοπήτης ηλεκτροδότησηςκαιτης ύδρευσης τουσχολείου.

Ομάδα Αναζήτησης Ατόμωνπουδεν έχουν παρουσιαστείστοχώροκαταφυγής

- Εντοπίζειμαθητέςή εκπαιδευτικούς πουδεν έχουνπαρουσιαστείστοχώρο καταφυγής και είναι ίσως τραυματισμένοι ήεγκλωβισμένοι.
- Συνεργάζεται μετηνΟμάδαΠαροχής ΠρώτωνΒοηθειών.

Ομάδα ΦύλαξηςτουΑρχείουτου σχολείου

- Μεριμνάγιατηφύλαξητουαρχείουκαιτωνφορητώνπεριουσιακώνστοιχείων του σχολείου (π.χ.υπολογιστές, προβολείς κ.λπ.) μέχρι τηναποκατάστασητης ασφάλειάς τους ήτη μεταφοράτους σεασφαλέςμέρος.

Ομάδα Ασφάλειας-Ελέγχου Προσέγγισης μαθητών σε επικίνδυνα σημεία
- Αναλαμβάνει τον έλεγχο προσέγγισης των μαθητών σε επικίνδυνα σημεία (προσόψειςκτιρίων,στύλους, ηλεκτροφόρακαλώδιακ.λπ.)γιατηναποφυγή τυχόντραυματισμών.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΕ ΗμερολόγιοΑσκήσεωνΕτοιμότητας

Α/Α Ημερομηνία Άσκησης Ώρα Άσκησης Αξιολόγηση*

*Να αξιολογηθούν οι χρόνοι εκκένωσης της σχολικής μονάδας

ΑξιολόγησηΆσκησης
Μετάαπόκάθεάσκησηακολουθείαξιολόγησήτηςαπότους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, έτσιώστεναεπισημανθούντυχόνπροβλήματα ήαδυναμίεςστοεπί χάρτου ΣχολικόΣχέδιοκαιναπροταθούνβελτιώσεις.ΕίναιστηνκρίσητουΔιευθυντήη συμμετοχήτωνμαθητώνστηναξιολόγησητηςάσκησης.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΣΤ
ΧρήσιμαΤηλέφωνα

ΕνιαίοςΕυρωπαϊκός ΑριθμόςΈκτακτης Ανάγκης…………….…………………………………………112
ΠυροσβεστικόΣώμα……………………………….……………………………………………………….………..199
Αστυνομία…………………………………………….………………………………..…………………….…………..100
Ε.Κ.Α.Β……………………………………………..………….…………………………………………………………….166
Δήμος ………………………………………………………………………………………………………………… 2382350808
Νοσοκομείο………………………………………………………………………………………………………….…2382350200ΔΕΗ……………………………………………………………………………………………………………………….…2382022300
Δ/ΝΣΗ Π. Ε ΠΕΛΛΑΣ ……………………………………………………………………………………….. 2381023368
ΔΕΥΑΠ …………………………………………………………………………………………………………………… 2382022400
ΓΚΑΡΑΖ ΔΗΜΟΥ ΠΕΛΛΑΣ………………………………………………………………………………………….2382083227

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΖ
ΣχετικέςΕγκύκλιοι–Έγγραφα

Έγγραφο Ο.Α.Σ.Π.824/11-4-2012: «Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στις
Σχολικές Μονάδες»(www.oasp.gr)

ΈγγραφοΓ.Γ.Π.Π.2450/9-4-2012: «Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας γιατηναντιμετώπισηκινδύνωναπότην εκδήλωσησεισμικών φαινομένων»(www.gscp.gr)

Εγκύκλιος Γ.Γ.Π.Π.4648/6-7-2009: «Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας γιατηναντιμετώπισηκινδύνωναπότην εκδήλωσησεισμικών φαινομένων» (www.gscp.gr)

Έγγραφο ΣΕΠΕΔ/ Τμήμα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ΥΠΔΒΜΘ,148037/14-11-2008: «ΜέτραγιατηνΑντιμετώπιση Σεισμών–Πυρκαγιών – Πλημμυρών»

ΈγγραφοΠΑΜ/ΠΣΕΑ/ΥΠΔΒΜΘ,180/18-11-2008:«ΟργάνωσηΠολιτικήςΆμυνας
Σχολικών Μονάδων»

Έγγραφο ΠΑΜ/ΠΣΕΑ/ΥΠΔΒΜΘ, 137/17-3-2011: «Υπενθύμιση εφαρμογής μέτρωνοργάνωσης της πολιτικήςπροστασίαςόλωντων εν γένειεκπαιδευτικών ιδρυμάτων»

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΗ
Πρόγραμμα εκπαίδευσης Προσωπικού
α) Ανά τακτά χρονικά διαστήματα γίνεται εκπαίδευση Α” Βοηθειών από ιατρό της Δ/νσης Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας ή άλλης υγειονομικής μονάδας.
β) Κάθε (εξάμηνο,χρόνο,κλπ.) γίνεται εκπαίδευση πυρασφάλειαςαπό την Πυροσβεστική Υπηρεσία .
Ο αρχηγός ΔΑΙ είναι υπεύθυνος για την οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΙ

Πίνακας Προβλεπόμενου Υλικού

Σειρήνα χειροκίνητη
Ηλεκτρικό κουδούνι
Φακός μπαταρίας
Σφυρίχτρες
Ομάδας Πυρασφάλειας
Φορητοί πυροσβεστήρες διοξειδίου του άνθρακαή ξηράς σκόνης(ανάλογα με τους χώρους)

Φτυάρια
Τσεκούρια ή λοστοί σιδερένιοι
Σκαπάνια με κοντάρι

ΣΧΟΛΙΚΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

1. Οινόπνευμα.
2. Φυσιολογικό ορό (500ml) και amp για καθαρισμό τραυμάτων και ματιών σε περίπτωση εισόδου ξένου σώματος.
3. Betadine για αντισηψία τραυμάτων.
4. Αντιισταμινή αλοιφή (π.χ. fenistil) για τσιμπήματα εντόμων.
5. Αλοιφήγια εγκαύματα.
6. Βαμβάκι.
7. Λευκοπλάστ σερολό (5cm).
8. Handsaplastσεδιάφορα μεγέθη.
9. Αυτοκόλλητα ράμματα (steri-strips).
10. Παγοκύστες.
11. Γάντια ελαστικά (Latex).
12. Ψυκτικό σπρέι.
13. Ελαστικοί επίδεσμοι (5, 7 και 10cm).
14. Πιεστικοί αιμοστατικοί επίδεσμοι.
15. Τριγωνικός επίδεσμος για ακινητοποίηση άνω άκρου.
16. Γάζες αποστειρωμένες σε πακετάκια των 5Χ5 και 10Χ10 cm.
17. Aιμοστατικό λάστιχο, ψαλίδι, σύριγγες, θερμόμετρο, λαβίδα, παραμάνες.
18. Αλοιφή(Rhinolex) για ρινορραγία.
19. Παυσίπονα (π.χ. Depon, Ponstan) σε ταμπλέτες και σιρόπι.
20. Κορτιζόνη (Solu-Cortef) για αντιμετώπιση αλλεργικού Shock.
21. Νάρθηκες και Αυχενικό κολάρο για ακινητοποίηση κακώσεων του σκελετού.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΚ
Σύστημα Συναγερμού ΔΑΙ
Το σήμα του συναγερμού δίνεται από το Τμήμα ΠΣΕΑ της Περιφεριακής Ενότητας……..μέσω της…. Δ/νσης. Το σύνθημα του συναγερμού στο προσωπικό δίνεται από τον Αρχηγό, ο οποίος αμέσως οφείλει να ειδοποιήσει το Προσωπικό αναμένοντας να ηχήσουν οι σειρήνες του Δήμου. Η Θέση του Ιδρύματος είναι τέτοια που θα ακουσθούν οπωσδήποτε οι σειρήνες του Δήμου.
Μέσα σήμανσης Συναγερμού.
α) Με ηλεκτροκίνητη σειρήνα
β) Σε περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος με σφυρίχτρα.

Σχολιάστε

Top