Διεθνές Σχέδιο Δράσης για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης GOALS PROJECT 2021 Στόχος 6: Καθαρό Νερό και Αποχέτευση #GoalsProject

ΑΠΟ: ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - Μαρ• 14•21

Συμμετείχαμε φέτος στο Διεθνές Σχέδιο Δράσης  Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης GOALS PROJECT που στόχο έχει την εμπλοκή σχολείων από όλο τον κόσμο στην προώθηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Φέτος πήραν μέρος  στη δράση  3.040 σχολεία από όλο τον κόσμο με μαθητές και μαθήτριες από 5 ως 18 ετών. https://www.goalsproject.org/

Τα σχολεία χωρίστηκαν σε 17 ομάδες, όσοι και οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης και η κάθε ομάδα σε δύο ή περισσότερες  υποομάδες. Η δική μας υποομάδα ήταν χωρισμένη σε παιδιά: α)από 6 ως 9 ετών και  β)από 15 ως  18 ετών.  Εμείς επιλεχθήκαμε στην πρώτη υποομάδα κι ενταχθήκαμε για να εργαστούμε για τον Στόχο 6: Καθαρό νερό και Αποχέτευση.

gr-goal-6

Το Project διήρκεσε από τις 25 Ιανουαρίου ως τις 4 Μαρτίου 2021 και οι εργασίες του ήταν χωρισμένες σε βήματα 6 εβδομάδων. Η επικοινωνία ανάμεσα στις δύο υπεύθυνες  για την ομάδα, τους/τις  εκπαιδευτικούς των τάξεων και τους μαθητές και μαθήτριες γινόταν με ηλεκτρονική αλληλογραφία, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και με εφαρμογές του διαδικτύου. Μπορείτε να δείτε μίνι συνεντεύξεις και παρουσιάσεις γνωριμίας των μελών της ομάδας στο:

https://flipgrid.com/0c337f94 .

Επίσης στο συνεργατικό εργαλείο Padlet αναρτήθηκε

α)Υλικό για όλους τους Στόχους “GoalsProject SDG Resources:

https://padlet.com/jenwilliamsedu1/GoalsProject2021    και

β) Τα  τελικά projects των τάξεων (ανοικτό ως τις 31 Μαρτίου):

https://padlet.com/JenWilliamsEdu/2021GoalsProject

 

Ξεκινήσαμε αρχικά να συζητάμε στην τάξη για το νερό: Τη σύστασή του, την περιεκτικότητα του ανθρώπινου σώματος σε αυτό, καθώς και του πλανήτη, το ποσοστό του νερού που είναι γλυκό και το ποσοστό αυτού που είναι πόσιμο, τις χρήσεις του, τον τρόπο συλλογής και εξοικονόμησης,  τα είδη μόλυνσης και ρύπανσης, τον τρόπο καθαρισμού του νερού, τον κύκλο του νερού, την αναγκαιότητά  του σε όλα τα ζωντανά είδη.

Μελετώντας το χάρτη αναφερθήκαμε στις περιοχές με ξηρασία, σε περιοχές που οδηγούνται στην ερημοποίηση, περιοχές με πλημμύρες και περιοχές με μολυσμένα νερά. Εικόνες από το Εκπαιδευτικό Υλικό της Action Aid μας βοήθησαν να καταλάβουμε την έλλειψη πόσιμου νερού και αποχέτευσης σε πολλά κράτη, τις ασθένειες που μεταδίδονται από αυτό, τον χρόνο και κόπο που καταναλώνουν καθημερινά άνθρωποι για να μεταφέρουν νερό προς πόση και βρώση.

Αυτό μας οδήγησε να καταλάβουμε καλύτερα πώς η ανάγκη να πετύχουμε το Στόχο 6: Καθαρό Νερό και Αποχέτευση  συνδέεται με την ανάγκη να πετύχουμε και σχεδόν όλους τους άλλους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Θέλαμε να ενώσουμε το Στόχο 6 με τον πολιτισμό, τα ήθη, έθιμα και παραδόσεις μας κυριότερα στην Ελλάδα, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Έτσι συλλέξαμε και διαβάσαμε στην τάξη, χωρισμένοι/ες σε ομάδες μύθους, ήθη και έθιμα της Ελλάδας για το νερό. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τους χορούς βροχής από διάφορα κράτη. Για την Ελλάδα είδαμε το έθιμο της Περπερούνας, μάθαμε να την τραγουδάμε και δημιουργήσαμε ένα δρώμενο- αναπαράσταση αυτής.

Στο μάθημα της Μουσικής με την κα Λουκία Πολυχρονοπούλου μάθαμε να τραγουδάμε το τραγούδι «Ένα νερό κυρά-Βαγγελιώ» το οποίο και χορέψαμε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής με την Κα Πασχαλίνα Παπαδαμάκη. Μάλιστα χρησιμοποιήσαμε βάζοντάς το στη μέση του χορού μας,  ένα ωραίο χειροποίητο χαρτονένιο πηγάδι κατασκευασμένο από την κα Ευανθία Λυγνού, μητέρα μαθητή της τάξης.

Φτιάξαμε από ρολό χαρτί κουζίνας το Μουσικό Όργανο της Βροχής και παίξαμε μουσική με αυτό.(Παραδοσιακό όργανο της Νότιας Αμερικής).

Παίξαμε ένα παιχνίδι BINGO από τη WWF για να γνωρίσουμε το υδατικό μας αποτύπωμα.

Για μας το Goals Project 2021- Goal 6 αποτέλεσε αφορμή για να ασχοληθούμε με ένα θέμα που έχει προκαλέσει πολλές και ποίκιλες συζητήσεις στην κοινωνία της πόλης μας και αποτελεί ένα διεθνές θέμα για τη Βιωσιμότητα  Πόλεων και Κοινοτήτων (Στόχος 11).

Επισκεφτήκαμε το κοντινό μας ποτάμι, τον Ποδονίφτη, ο οποίος πηγάζει από το Πεντελικό Όρος  και, αφού ενώνεται με τον Κηφισό, καταλήγει στη θάλασσα του Πειραιά. Έτσι ενώσαμε το project μας με την Τοπική Ιστορία, τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας που κατοίκησαν στην περιοχή στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και έδωσαν το όνομα στον ρηχό ποταμό.

Ετυμολογικά, η ονομασία “Ποδονίφτης” προέρχεται από τα συνθετικά “πους” (πόδι) + “νίπτω=τρίβω, πλένω” που σημαίνει “πλένω τα πόδια μου”. Η ονομασία του βασίζεται  στο γεγονός ότι πριν να κατασκευασθεί η γέφυρα στη διασταύρωση με την Αχαρνών, οι διαβάτες έπρεπε να βρέξουν τα πόδια τους στα λίγα νερά του ποταμού προκειμένου να περάσουν απέναντι.

Ανάλογα με την περιοχή που διατρέχει, το ρέμα Ποδονίφτη παίρνει και τις αντίστοιχες ονομασίες όπως ρεματιά Χαλανδρίου, ποταμός Καλαμάς (σύνορα Φιλοθέης-Χαλανδρίου) και ρέμα του Γκούμα (σύνορα Φιλοθέης –Νέας Ιωνίας).

Στην περιοχή του Ποδονίφτη (Νέα Ιωνία και Νέα Φιλαδέλφεια), η οποία γύρω στο 1920 είχε μόνο 110 κατοίκους, εγκαταστάθηκαν το 1927 Μικρασιάτες πρόσφυγες, οι οποίοι μεταφέρθηκαν εκεί από τον συνοικισμό Γηροκομείου της Αθήνας.

Το ρέμα ξεκινούσε κοντά στην μονή Πεντέλης, αλλά σήμερα η πηγή του έχει στερέψει.

Πριν πάμε λοιπόν στο πεδίο μελέτης μας, τον Ποδονίφτη,  μάθαμε από τον Σύλλογο  Πτυχιούχων Ωκεανογράφων και Θαλασσίων Βιοεπιστημόνων Ελλάδας και Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ)  του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ  τα παρακάτω στοιχεία για τους υγρόποπους:

«Οι υγρότοποι είναι πηγή γλυκού νερού. Οι υγρότοποι είναι περιοχές φυσικές (π.χ. εκβολές και δέλτα ποταμών, λίμνες, λιμνοθάλασσες, έλη, πηγές) ή τεχνητές (π.χ. αλυκές, ορυζώνες), που καλύπτονται μόνιμα ή εποχικά από ρηχά νερά ή που δεν καλύπτονται από νερά, αλλά έχουν υγρό υπόστρωμα για μεγάλο διάστημα του έτους. Αν και το νερό καλύπτει περίπου το 70% της Γης, μόλις 1% του γλυκού νερού μπορεί να χρησιμοποιείται και από αυτό 0,3%  προέρχεται από ποτάμια και λίμνες.

Τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουμε μια αυξανόμενη κρίση του γλυκού νερού, που απειλεί τους ανθρώπους και τον πλανήτη μας. Χρησιμοποιούμε περισσότερο γλυκό νερό από ότι η φύση μπορεί να αναπληρώσει και καταστρέφουμε το οικοσύστημα, από το οποίο εξαρτώνται το νερό και η ζωή γενικότερα.

Οι υγρότοποι απειλούνται κυρίως από την υπεράντληση των υδάτων, τις αποξηράνσεις, τη ρύπανση από υγρά και στερεά απόβλητα και από συνθετικές χημικές ουσίες, τις καταπατήσεις, τις καταστροφές της φυσικής βλάστησης, καθώς επίσης και από την κλιματική αλλαγή.

Η εκστρατεία του 2021 υπογραμμίζει τη συμβολή των υγροτόπων στην ποσότητα και την ποιότητα του γλυκού νερού στον πλανήτη μας. Το νερό και οι υγρότοποι αποτελούν αδιαχώριστη συνύπαρξη ζωτικής σημασίας για τη ζωή, την ευημερία μας και την υγεία του πλανήτη μας.

Τι προσφέρουν οι υγρότοποι;

- Συμβάλλουν στην αποθήκευση και βελτίωση της ποιότητας του νερού,

- Αποτελούν κύριες πηγές ύδρευσης και άρδευσης,

- Παράγουν αλιεύματα,

- Προστατεύουν από τις πλημμύρες,

- Συμβάλλουν στη διατήρηση της άγριας ζωής αποτελώντας σταθμούς ξεκούρασης, καταφυγίου και τροφής, τόπους διαχείμασης και αναπαραγωγής,

- Προσφέρουν στον άνθρωπο πολλές ευκαιρίες για άσκηση και αναψυχή,

- Δημιουργούν ηπιότερο κλίμα (ηπιότερους χειμώνες και πιο δροσερά καλοκαίρια).

Αξίζει να αναφερθούν τα παρακάτω:

- Η υδατοκαλλιέργεια είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας παραγωγής τροφίμων, ενώ μόνο η αλιεία εσωτερικών υδάτων παρείχε 12 εκατομμύρια τόνους ψαριών το 2018. Οι ορυζώνες τρέφουν 3,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους ετησίως,

- Περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι βασίζονται σε υγροτόπους για το εισόδημα τους,

- Το 40% των ειδών του κόσμου ζουν και αναπαράγονται σε υγροτόπους. Ετησίως, περίπου 200 νέα είδη ψαριών ανακαλύφθηκαν σε υγροτόπους γλυκού νερού. Οι υγρότοποι παρέχουν προστασία από πλημμύρες και καταιγίδες, με κάθε στρέμμα υγροτόπου να απορροφά έως και 1,5 εκατομμύρια γαλόνια πλημμυρικών υδάτων,

- Οι υγρότοποι αποθηκεύουν διπλάσιο άνθρακα από τα δάση.

Σύμφωνα με πρόσφατες  εκτιμήσεις, οι υγρότοποι εξαφανίζονται τρεις φορές ταχύτερα από τα δάση τα τελευταία 45 χρόνια. Απειλούνται κυρίως από την υπεράντληση των υδάτων, τη ρύπανση, τις αποξηράνσεις, τις καταπατήσεις και την καταστροφή της φυσικής βλάστησης. Ειδικά στα αποθέματα γλυκού νερού, μεγάλες πιέσεις ασκούν η αύξηση του πληθυσμού, η αστικοποίηση και η κατανάλωση.

Για όλους τους παραπάνω λόγους οφείλουμε να προστατεύουμε τους υγροτόπους, να τους χρησιμοποιούμε με σύνεση και να προχωρούμε σε δράσεις αποκατάστασής τους.»

Προτού επισκεφθούμε τον Ποδονίφτη,  είδαμε εικόνες της περιοχής πριν από 100 χρόνια, αλλά και πιο πρόσφατες, του 1994, όπου πλημμύρισε ο ποταμός, σκοτώθηκαν πολλοί άνθρωποι και έγιναν πολλές καταστροφές. Στις σημερινές εικόνες είδαμε στη θέση του ποταμού να έχουν κατασκευαστεί  μεγάλοι κεντρικοί δρόμοι της πόλης μας και όμορων δήμων.

Στην  επίσκεψή μας παρατηρήσαμε το τοπίο, πίσω από το Άλσος Φιλαδέλφειας, όπου κτίζεται γνωστό γήπεδο ποδοσφαίρου και με ταχείς ρυθμούς τα μηχανήματα ετοιμάζονται να καλύψουν  ένα από τα τελευταία ανοικτά-ορατά  μέρη του ποταμού.

Στα φύλλα εργασίας που είχαμε μαζί μας και  συμπληρώσαμε από το Εκπαιδευτικό Υλικό του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης, καταγράψαμε την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, τις καιρικές συνθήκες τη στιγμή της επίσκεψης, το πλάτος της κοίτης και της όχθης και το είδος της, αλλά και τα πάρα πολλά σκουπίδια από ανθρώπους μέσα και πέριξ του νερού. Είδαμε πλαστικού σωλήνες να εξέχουν από το χώμα με κατεύθυνση προς την κοίτη του ποταμού  και μυρίσαμε όλοι και όλες τις πολύ άσχημες οσμές που αναδύονταν από το ποτάμι σε κάποια σημεία.

Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο Άλσος Φιλαδέλφειας για να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες μας, παίζοντας ένα παιχνίδι ρόλων που βρήκαμε από το Μεσογειακό Εκπαιδευτικό Κέντρο (Φύλλο Δραστηριότητας για μαθητές Νο 8) με θέμα την κατασκευή ενός εργοστασίου ανάμεσα σε ένα δάσος και έναν υγρότοπο: απόψεις  με επιχειρήματα ανάμεσα σε ομάδες πολιτών, Δήμου, Εργοστασιάρχη και Περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Ήμασταν ακριβώς στο κατάλληλο σημείο για να παίξουμε το παιχνίδι!!!

Στην τάξη συζητήσαμε τη σημασία των υγροτόπων και του καθαρού πόσιμου νερού για όλους κα όλες.

Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε σοβαρά με τα σκουπίδια μας που ρυπαίνουν το νερό.

Φτιάξαμε μια υφασμάτινη τσάντα για τα ψώνια μας ώστε να μην χρησιμοποιούμε πλαστικά μιας χρήσης.

Παίξαμε με την καθηγήτρια  της Φυσικής Αγωγής στο προαύλιο του σχολείου ένα παιχνίδι από πλαστικά μπουκάλια (Επαναχρησιμοποίηση).

Κατασκευάσαμε παιχνίδια από ρολά χαρτί υγείας!

Έπειτα  φτιάξαμε κάδους για να ξεχωρίσουμε τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα σε κατηγορίες. Η δράση μας είχε ξεκινήσει μια βδομάδα νωρίτερα, όταν χωριστήκαμε σε ομάδες και φέρναμε τα σκουπίδια ανακύκλωσης από το σπίτι στο σχολείο. Η ομάδα που θα μάζευε τα βαρύτερα σκουπίδια θα κέρδιζε. Στο παιχνίδι συμμετείχε έτσι και όλη η οικογένεια. Μάλιστα κάποιες φορές οι μικροί υπενθύμιζαν στους μεγάλους να μην πετάνε τα ανακυκλώσιμα στον συνηθισμένο κάδο για να τα πάρουν τα παιδιά στο σχολείο. Το σχέδιο δράσης πήγε τόσο καλά που ενώ αρχικά είχαμε συμφωνήσει να το εφαρμόσουμε για 2 εβδομάδες, εμείς το ολοκληρώσαμε σε μία, αφού είχαμε πια μαζέψει στην τάξη πολύ μεγάλο όγκο απορριμμάτων.

Για την εύρεση της νικήτριας ομάδας χρησιμοποιήθηκε ζυγαριά (Να μια καλή ευκαιρία να κάνουμε και λίγα Μαθηματικά για το βάρος!), αλλά μετά από συζήτηση καταλάβαμε ότι το βάρος δεν ισούται με την ποσότητα, αλλά ούτε με την ποιότητα των υλικών μας. Λίγα γυάλινα μπουκάλια που δεν ρυπαίνουν το ίδιο τον πλανήτη μας, είχαν μεγαλύτερο βάρος από μια πολύ μεγάλη ποσότητα πλαστικών που ρυπαίνει όλο τον υδροφόρο ορίζοντα και κατά συνέπεια την τροφική αλυσίδα για πάνω από 400 χρόνια.

Η ρύπανση και η μόλυνση των υδάτων καταλάβαμε ότι οδηγούν  σε ανισορροπία της φύσης με αποτέλεσμα με τη σειρά τους να οδηγούν στην κλιματική κρίση, τους κλιματικούς πρόσφυγες, την ανισότητα, την αδικία, την φτώχεια, την πείνα, τις ασθένειες, την ελλιπή εκπαίδευση όλων, την ανεύθυνη παραγωγή και κατανάλωση, τη μη βιωσιμότητα θάλασσας, δασών, αλλά και πόλεων.

Έτσι σχηματικά  κατασκευάσαμε ο καθένας και καθεμιά από έναν πίνακα-κολάζ, όπου στη μέση βάλαμε τον Στόχο 6 :Καθαρό Νερό και Αποχέτευση και γύρω του τους Στόχους που πιστεύαμε ότι έχουν σχέση με αυτόν, αλληλοσυνδέονται και αλληλεξαρτώνται.

Τέλος χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε συνεργατικά αφίσες για τη σημασία του καθαρού νερού στον πλανήτη. Και αν δεν μας είχε προλάβει το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορονοϊού, θα τις είχαμε αναρτήσει στο προαύλιο για να τις μελετήσουν μικροί και μεγάλοι.

Τουλάχιστον προλάβαμε να φτιάξουμε έναν πίνακα στο διάδρομο του σχολείου με πληροφοριακό υλικό για το νερό!

Τις μέρες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  κάναμε πειράματα με το νερό για να μάθουμε περισσότερα για τη σύσταση και  τις ιδιότητες του, αφού παρακολουθήσαμε κάποια εκπαιδευτικά βίντεο με σχετικά θέματα.

Επίσης τις μέρες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  γράψαμε γράμματα στη Δήμαρχο της πόλης μας τονίζοντας τη σημασία του ποταμού Ποδινίφτη για τη διατήρηση  της βιοποικιλότητας, αλλά και  για την ευζωία  των κατοίκων της πόλης, όταν μπορούν να έχουν κοντά τους έναν τέτοιο εν δυνάμει παραδεισένιο  ανοικτό κοινόχρηστο χώρο αναψυχής. Ζητήσαμε από το Δήμο μας να καθαριστεί η κοίτη και οι όχθες του ποταμού από σκουπίδια, να είναι προσβάσιμες και φυσικά να ανοιχθούν περισσότερα σημεία του ποταμού, καθώς τα τελευταία χρόνια γίνονται συνεχώς έργα μπαζώματος και εγκιβωτισμού.

Τα γράμματα ανέλαβε να μεταφέρει στο Δημαρχείο η δασκάλα μας, που λόγω περιοριστικών μέτρων της πανδημίας του  κορονοϊού δεν μπορούσαμε να μεταφέρουμε εμείς.

Από τις μεγαλύτερες χαρές που πήραμε από το project   ήταν όταν παρακολουθήσαμε παιδιά από όλο τον κόσμο να μας στέλνουν μηνύματα και  όταν είδαμε στο χάρτη με τα σχολεία που συμμετέχουν σε όλο τον κόσμο και ειδικά για το Στόχο 6, κάπου εκεί να βρίσκεται και  το σχολείο μας!

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1komaziAF4-

u6XlPlfH8dCI8GlQ2UEoS6&ll=-0.46088555813862797%2C0&z=2

 

Αισθανθήκαμε με περηφάνια ότι είμαστε κι εμείς πολίτες του κόσμου, όταν παρακολουθήσαμε δύο  φορές τις απευθείας συνδέσεις του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών της Νέας Υόρκης  με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς από όλο τον κόσμο που συμμετείχαν στο GOALS PROJECT 2021.

Την πρώτη φορά μάλιστα μας ζητήθηκε να γράψουμε τις ερωτήσεις μας για τα Ηνωμένα Έθνη και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης για να μας απαντήσουν (3-2-2021).

Πριν τις απαντήσεις περιηγηθήκαμε εικονικά στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΗΕ και μαγευτήκαμε από τους χώρους όπου γίνονται  τόσο σημαντικές συζητήσεις. https://youtu.be/SZFq2ZpKZKY

Τη δεύτερη φορά (17-2-2021) συμμετείχαμε στη συζήτηση των Ηνωμένων Εθνών για τον ακτιβισμό των μαθητών με τον Chief Hawa Diallo των Ηνωμένων Εθνών. https://youtu.be/dGgmOydECSI

Στις 4 Μαρτίου παρακολουθήσαμε διαδικτυακά την τελική ημέρα των προτάσεων των σχολείων, σε ζωντανές συνδέσεις στο

https://twitter.com/#GoalsProject

όπου κάποια σχολεία παρουσίασαν τις σκέψεις τους και τις δραστηριότητες τους για τους στόχους που είχαν αναλάβει. Την ίδια μέρα έγινε και η αποχαιρετιστήρια συνάντηση με όλους τους συμμετέχοντες/χουσες και την επιτροπή διοργάνωσης στης δράσης:

https://youtu.be/7D0OuO_fa8c

Μετά από λίγες μέρες παραλάβαμε όλοι και όλες την Πιστοποίηση της συμμετοχής μας στο Παγκόσμιο πρόγραμμα Goals Project 2021.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι και χαρούμενες από την παγκόσμια συνεργασία μας με άλλα σχολεία και ανυπομονούμε για νέες συνεργασίες!!!

Αντίγραφο του Goals Project Student Certificate (16)

 

Μπορείτε να δείτε  όλο το σχέδιο Δράσης σε μορφή βίντεο εδώ:   https://youtu.be/Xj2btS0kE1g

Για το  project «Goals Project 2021-Στόχος 6: Καθαρό Νερό και Αποχέτευση» που υποβάλλαμε στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό  Bravo School  2021 για την προώθηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης,  λάβαμε  διάκριση στην κατηγορία «Εκπαιδευτικά Εφαρμοσμένα  Σενάρια-Στόχος 6″. Το σχολείο και οι μαθητές- μαθήτριες της Γ΄1 τάξης παρέλαβαν τον Έπαινο Συμμετοχής από το  Quality Net Fundation.

1 in-action_-eimai-presveytis 1

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν τη φετινή χρονιά 342 σχολικές τάξεις με 867 συμμετοχές σε εφαρμοσμένα σενάρια/καινοτόμα προγράμματα, μαθητικές δημιουργίες και δράσεις συνεργασίας, από 30.000 και πλέον μαθητές, ενώ 42.000 ενεργοί πολίτες ανταποκρίθηκαν στα μηνύματα των παιδιών και συμμετείχαν στην ανοιχτή ψηφοφορία των κατατιθέμενων εργασιών.

Η συμμετοχή του σχολείου σας στο Bravo Schools 2021 μας εντάσσει στο διεθνές σχολικό δίκτυο του World’s Largest Lesson και στο Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους  in Αction SDGs Schools Club.

1 ο Δ.Σ. Νεας Ιωνιας_page-0001

bravo-schools-παιδιά_2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτικό Υλικό που χρησιμοποιήσαμε:

 

ΚΠΕ Αργυρούπολης: «Το νερό-τα ρέματα»:

http://kpea.gr/nero_remata.php

 

ΚΠΕ Καστοριάς: «Μια σταγονοπαρέα στη λίμνη μας»:

https://kpe-kastor.kas.sch.gr/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%

CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%

8C-%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%BF

%CF%85-%CE%BA%CF%80%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CF%83%

CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%AC%CF%82/

 

ΚΠΕ Αρχανών σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΗ:  «Τρόποι εξοικονόμησης νερού»:

http://www.kpearchanon.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=217&Itemid=213

 

National Geographic, Εγκυκλοπαίδεια του Περιβάλλοντος για Νέους, τόμος 4, «Υδάτινοι Πόροι»

https://www.inedivim.gr/images/ng-egkykpolaideia/ng-egkykpolaideia-perivalon-4-ydatinoi-poroi.pdf

 

WWF: «Yδατικό Αποτύπωμα ή το κρυμμένο νερό των πραγμάτων»:

https://wwfeu.awsassets.panda.org/downloads/Waterfootprint.pdf

 

Μεσογειακό Εκπαιδευτικό Κέντρο, Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικών «Αειφόρος Χρήση Νερού»

https://bestu.eu/wp-content/uploads/2019/05/%CE%95%CE%93%

CE%A7%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%99%CE%94%CE%99%

CE%9F-%CE%95%CE%9A%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94

%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%A9%CE%9D-%CE%91%CE%

95%CE%99%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%9F%CE%A3-%CE

%A7%CE%A1%CE%97%CE%A3%CE%97-%CE%9D%CE%95%CE

%A1%CE%9F%CE%A5-opt.pdf

(Φύλλο δραστηριότητας 3, σελίδα 126)

 

Μεσογειακό Κέντρο Πληροφόρησης για το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη Medies: Εκπαιδευτικό Υλικό  «Το Δώρο της Βροχής στην Πόλη»

https://medies.net/wp-content/uploads/2019/12/TO-DWRO-THS-VROXHS-STHN-POLH.pdf

 

Δίκτυο MEdIES και Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου «Μη Συμβατικοί Υδατικοί Πόροι»

http://old.medies.net/_uploaded_files/rain_water_harvest/cyprus/final_lowres_act_cyprus_in_a4.pdf

 

Click For Schools: «Οι υδάτινοι πόροι σε κίνδυνο»:

https://www.clickforschools.eu/wp-content/uploads/2020/04/Water-an-endangered-resource_gr.pdf

 

Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης για το Περιβάλλον τον Πολιτισμό και την Αειφόρο Ανάπτυξη, Εκπαιδευτικό Υλικό: «Το νερό στη Μεσόγειο»

https://medies.net/wp-content/uploads/2019/12/Publ_Alter-Aqua_CY.pdf

 

Action Aid :22 Μάρτη Παγκόσμια Μέρα Νερού(Παιχνίδι ρόλων)

https://education.actionaid.gr/media/820620/Pagosmia-Hmera-Nerou.pdf

 

ΚΠΕ Καλαμάτας: Βιβλίο Φλιπ-φλοπ: «Απεργία στον κύκλο του νερού»

https://issuu.com/kpe-kalamatas/docs/apergia

 

Ακουστικό βιβλίο «Η λίμνη μας κινδυνεύει»

https://youtu.be/tR39-WTvIiw

 

ΚΠΕ Καστοριάς: Παραμύθι «Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας»

https://youtu.be/atDCjF2ofYg

 

Δημοσιογραφικά  Άρθρα

Ο Ποδονίφτης που πληγώνουμε

https://politisfx.gr/2019/09/27/o-podoniftis-pou-pligonoume-tis-xristinas-filippa/

 

Ποδονίφτης: Μαρτυρίες παλιών κατοίκων

https://www.kosmosnf.gr/2019/06/podoniftis-martyries-palaion-katoikon/

 

Μια βουτιά στην ιστορία του ρέματος Ποδονίφτη

https://citygo.gr/psychiko-filothei/2018/11/14/mia-voytia-stin-istoria-toy-rematos-podonifti/

 

Αστική Σπηλαιολογία- Στα άδυτα του ρέματος του Καλαμά… (Ποδονίφτης)

http://urbanspeleology.blogspot.com/2013/11/blog-post.html

 

 

Παραδοσιακό παραμύθι

Λαϊκό Παραμύθι από τη Θεσσαλία  «Το αθάνατο νερό»

https://youtu.be/Df2xAvENsqI

 

 

Βίντεο

Clean Water and Hygiene Services Help Combat COVID-19 Pandemic

https://youtu.be/WAtai7zrepc?list=PLPbTEMLeBi2maXo-MVIUfeaf8lIPSmye2

 

Η «Στιγμούλα» εξηγεί τον Κύκλο του Νερού!

https://youtu.be/VSeEwnZWrmg

 

ΠΣΠΘ – «Ο κύκλος του νερού» (The Water Cycle Rap)

https://youtu.be/PaSmmNN9wRc

 

Ο Κύκλος του Νερού – Το κλίμα αλλάζει

https://youtu.be/Mb9AyvnG5zw

 

Ο «κύκλος του νερού» και η σημασία του για το περιβάλλον (πείραμα: δημιουργία σύννεφου)

https://youtu.be/KKXWSjK9irQ

 

NASA Ο κύκλος του νερού

https://youtu.be/fZv__xppdrw

 

Ο κύκλος του νερού- Niki Evelpidou

https://youtu.be/jrCk947lTJE

 

5ο ΓΥΜΝ ΧΑΛΑΔΡΙΟΥ ΥΔΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ

https://youtu.be/FdZU6SCzlR4

 

“Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πώς το νερό φτάνει στη βρύση μας; – ΕΥΔΑΠ

https://youtu.be/ZBXx10GKudQ

 

ΕΥΔΑΠ: On-line Παιχνίδια για την εξοικονόμηση του νερού, καθαρισμός νερού και καθαρισμός λυμάτων:

https://www.eydap.gr/LearnAboutWater/KidsSpace/stagonoulis/games/

 

ΕΥΔΑΠ: Διαδικτυακά βιβλία «Παρέα με τον Σταγονούλη», «Το ταξίδι του Σταγονούλη»

https://www.eydap.gr/LearnAboutWater/KidsSpace/stagonoulis

 

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΝΕΡΟΥ

https://youtu.be/AmY1h11WLh4

Νερό πηγή ζωής

https://youtu.be/gARfHfHmOxs

 

Η σημασία του νερού για τον άνθρωπο

https://youtu.be/6kgmi782WOk

 

Λειψυδρία Αφρική

https://youtu.be/TzELv_yyaqI

https://youtu.be/iVRf6a7Nd2Y

https://youtu.be/gNLZc8nANmE?list=PL35aCXEMA-5jMkhGSm9BlkOwYjqZhD9Mq

 

Ξηρασία-Αφρική

https://youtu.be/hOLGXTuHkz8

https://youtu.be/9_gaYPx6vxU

 

Μουσώνες- Μπαγκλαντές

https://youtu.be/9FoOfwW-sDA

 

Πλημμύρες-  Μάνδρα Αττικής

https://youtu.be/gPsXl91j0ok

 

Ο Ποδονίφτης πνίγει την Ν. Ιωνία

https://youtu.be/nqBa1CJSJbw

 

Αποσπάσματα Ειδήσεων- Πλημμύρες στην Αττική 1994

https://youtu.be/qXcjQqNJ1O8

 

Ποδονίφτης 21 Οκτωβρίου 1994

https://youtu.be/1o1QhAr6kOU

 

Γεωμυθική: Ποδονίφτης «Οδοιπορικό μέσα στην κοίτη του, από την γέφυρα Χαλκίδος μέχρι την συμβολή με Κηφισό»

https://youtu.be/0sP0qwyHyzM

 

Δημιουργώντας χώρο για το νερό στις πόλεις μας

https://youtu.be/iRr0_mVmxq8

 

Λιώσιμο Πάγων

https://youtu.be/Ya8mMQgHWN4

 

Επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην αλιεία

https://youtu.be/6Tg2d27_ZjY

 

Υγρότοποι και άνθρωπος: ένας δεσμός ζωτικής σημασίας

https://youtu.be/-bfrQlPj0lU

 

Safe Sanitation for a Healthy, Sustainable World (A 2020 Goalkeepers Accelerator)

https://youtu.be/Vt9NNSjupRc?list=PLr6SwO7GNtc8mOifAprST2ToZWIvmOyK9

 

Ένα Νερό Κυρά Βαγγελιώ – Πώς δημιουργήθηκε το τραγούδι

https://youtu.be/wen-pi1Qtyg

 

Χοροί του νερού

 

Δράκος χορός στην πόλη νερού του Tongli

https://youtu.be/PX-bHNmFVkU

 

PACHAMAMA – RAIN DANCING-ΙΝΔΙΆΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΉ ΓΙΑ ΤΟ ΧΟΡΟ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

https://youtu.be/lF_iVHKz-Mk

 

Rain Dance-Indians America

https://youtu.be/aMTLs4qfJtI

 

Adiemus – Rain Dance-Africa

https://youtu.be/8zOWGX4-wv8

 

African Rain Dance Ceremony for Queen Modjadji V

https://youtu.be/so3MrmFxdj8

 

Rain Dance | Odia Girls On Cham Cham | Dance Video- ΙΝΔΙΑ

https://youtu.be/udhWatJtyks

 

Cherokee Rain Dance

https://youtu.be/G–giyZff1s

 

Singing In The Rain (Gene Kelly) [HD Widescreen]

https://youtu.be/D1ZYhVpdXbQ

 

Rain Dance (Marian Hill Remix) – Choreography by Jake Kodish (μοντέρνος αντρικός χορός)

https://youtu.be/6-D_iFtWycs

 

Rain Dance (Whilk & Misky), Choreo Hannah Millott, Dance Force Tour 20189( μοντέρνος γυναικείος χορός)

https://youtu.be/HKRH6Jevc9k

 

Τὸ ἔθιμο τῆς «Περπερούνας»

https://youtu.be/uU0K-UOtgwA

 

Πιρπιρούνα πιρπατεί

https://youtu.be/NayG68DyrDA

 

 

Τραγούδια

Χρήστος Θηβαίος «Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό»

https://youtu.be/CFfTuVTuHlw

 

Αλκίνοος Ιωαννίδης- Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας Βόλου –«Tο νερό των Σταγιατών»

https://youtu.be/ytvmaHn8Pzc

 

Ζουζούνια – Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ (Official)

https://youtu.be/mmxeoGS_wGY

 

Ελευθερία Αρβανιτάκη – Δώρος Δημοσθένους – Επτά ποτάμια

https://youtu.be/4I_vf918O0s

 

Δόμνα Σαμίου – Παιδική χορωδία – Η περπερούνα (Αιανής, Κοζάνης)

https://youtu.be/2QHEsdb9Ar8

 

Μάνος Χατζιδάκις (Το χαμόγελο της Τζοκόντας)- Βροχή

https://youtu.be/qvWl7JOOT6I

 

Κατασκευή 

Το μπαστούνι της βροχής:

https://youtu.be/qCB5mxRia1g

Το όργανο της βροχής:

https://youtu.be/VO1FESxtok4

 

Πειράματα νερού:

Φτιάχνοντας σύννεφο σε ένα βάζο

https://youtu.be/uo7ouBQyzYU

 

Πειραματίζομαι με το νερό: Πλεύση και βύθιση

https://youtu.be/THGRwGQlFzc

 

5 κόλπα με νερό που θα σας κάνουν να τρελαθείτε

https://youtu.be/7CvRLqxDgyc

 

Φτιάχνουμε φίλτρο νερού

https://youtu.be/R00Ox6dH9Kc

goal6_800x450

 

 

One Comment

  1. Ο/Η Στέλλα παπαλιανου λέει:

    Εξαιρετική δουλειά. Μπράβο σας κα Βάσω, σας ευχαριστούμε πολύ για όλα αυτά τα σπουδαία που μαθαίνεται στα παιδιά μας. Νιώθουμε πολύ τυχεροί που σας έχουμε.

Σχολιάστε

Top