Τέχνη και Κλιματική Αλλαγή

ΑΠΟ: ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - Ιουν• 06•23


ΟΗΕ

Τη φετινή χρονιά 2022-2023 συμμετείχαμε σε πέντε διαγωνισμούς με θέμα το Περιβάλλον και  την Κλιματική Αλλαγή, συνέπειες, δράσεις, προτάσεις.

Α) «Κλίμα και Αναγκαστικός Εκτοπισμός» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες

Τίτλος έργου: «Μαζί δημιουργούμε τον κόσμο μας»

Το τρισδιάστατο έργο κολάζ έχει δημιουργηθεί από χαρτόκουτες ανακύκλωσης με ξυλομπογιές και ακουαρέλες.

Κάθε μαθητής και μαθήτρια έκοψαν δύο χαρτόνια ο καθένας/ η καθεμιά.

Στο πρώτο χαρτόνι  η μία του πλευρά βάφτηκε κόκκινη και η άλλη ζωγραφίστηκε με ενέργειες που κάνουμε στην καθημερινότητα και   βλάπτουν το περιβάλλον επιτείνοντας την κλιματική αλλαγή.

Στο δεύτερο χαρτόνι η μία πλευρά βάφτηκε πράσινη και η άλλη ζωγραφίστηκε με ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε ώστε να μετριάσουμε την κλιματική αλλαγή.

Μετά το τέλος της δημιουργία και των δύο χαρτονιών  από κάθε παιδί, κάναμε εγκοπές στα χαρτόνια (το ένα μετά το άλλο) προσπαθώντας να δημιουργήσουμε μια τρισδιάστατη σύνθεση που δείχνει ότι ο κόσμος μας αποτελείται από ενέργειες που άλλες βλάπτουν το περιβάλλον και άλλες το ωφελούν.

Ο κόσμος μας δεν μπορεί όμως τα εξελιχθεί θετικά, αν δεν μειώσουμε τις αρνητικές μας πράξεις. Οι πράξεις όλων έχουν αντίκτυπο στις ζωές όλων.

Είμαστε ένα πολύχρωμο παζλ, που όλοι εξαρτιόμαστε από όλους.

Είμαστε συνταξιδιώτες στον πλανήτη μας με συνείδηση των πράξεων μας.

Το συγκεκριμένο έργο έγινε με την εποπτεία της δασκάλας Εικαστικών

Τσέκενη Αγγελικής

Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, στον οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 1.800 παιδιά σε όλη την Ελλάδα, εδώ: https://www.unhcr.org/gr/student-contest-22

 IMG_20230405_145719 - Αντιγραφή

Β) «Το κλίμα αλλάζει…αλλάζω ζωή»-Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

Για το έργο χρησιμοποιήθηκαν τα κουτιά από τα γάλατα στα Σχολικά Γεύματα με την τεχνική της προοπτικής σε τρισδιάστατες ζωγραφιές.

Μπορούν να διαγωνιστούν ατομικά αλλά και ως μια ομαδική εργασία με τη λογική της αλληλοσύνδεσης των καινοτόμων ιδεών για την καλύτερη προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή.

ΑΦΙΣΑ1_1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Αττικής_ Υπεραιωνόβια χελώνα

Γ) «Εκπαιδευτική Βαλίτσα ΓΗ 2030» της οργάνωσης  Άγονη Γραμμή Γόνιμη & HELLENiQ ENERGY

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ζωγράφισε μια χελώνα και σε κάθε κομμάτι από το καύκαλό της κάθε μαθητής/τρια ζωγράφισε μια ιδέα για τον Μετριασμό της Κλιματικής Αλλαγής

Τίτλος έργου ΟΜΑΔΑΣ Α΄: «Υπεραιωνόβια χελώνα» – Ο πλανήτης, το σπίτι μας, είμαστε εμείς

Η δεύτερη ομάδα παιδιών ζωγράφισε ένα σαλιγκάρι και στο καβούκι του κάθε μαθητής/τρια ζωγράφισε  μια ιδέα για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή

Τίτλος έργου ΟΜΑΔΑΣ Β΄: «Το σκεπτικό σαλιγκάρι» – Ο πλανήτης, το σπίτι μας, είμαστε εμείς

IMG_20230510_135539

Δ)  «Η θάλασσα που θέλω να έχω»  του Κοινωφελούς Ιδρύματος  Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη Οι ατομικές ζωγραφιές είχαν θέμα το θαλάσσιο περιβάλλον και την προστασία του.

Για τα έργα χρησιμοποιήθηκαν, εκτός από χρώματα, είδη πλαστικού που ευθύνονται για τη θαλάσσια ρύπανση. Έτσι κάποια έργα έγιναν με την τεχνική του κολάζ.

IMG_20230510_075714

Ε) «Ο ΄Ηλιος πηγή ΖΩΗΣ αλλά και ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ» του Συνδέσμου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Πόλεων (ΣΒΑΠ)

Το θέμα του διαγωνισμού ήταν η Ηλιακή Ενέργεια και τα έργα των μαθητών τριών έγιναν ατομικά με ξυλομπογιές , μαρκαδόρους και λαδοπαστέλ.

Περισσότερα για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού μπορείτε να διαβάσετε στην ιστοσελίδα του ΣΒΑΠ:

https://sva.gr/%ce%bc%ce%b5-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%84%cf%85%cf%87%ce

%af%ce%b1-%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b9%cf%

83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%b6%cf%89%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%b9

%ce%ba%ce%ae%cf%82/

Για το περιβάλλον δεν μαθαίνουμε μόνο.

Στην εκπαίδευση των παιδιών ενεργοποιούμε όλα τα είδη  νοημοσύνης.

Και βέβαια δρούμε!

Αν δραστηριοποιηθούμε όλοι και όλες μαζί μπορούμε να καταφέρουμε πολλά για τον πλανήτη μας.

Μπορείτε να δείτε εδώ το βίντεο με όλες τις δημιουργίες των παιδιών και να ακούσετε  περιγραφές των έργων τους :  https://drive.google.com/file/d/1YeK2BsPARLLFrMqOiVxUK–k-yNtcvQw/view?usp=drive_link

Σχολιάστε

Top