ΣτοχEUω ενεργώντας- Ένα βιωματικό εργαστήρι για την καλλιέργεια των ηθικών αξιών

ΑΠΟ: ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ - Νοε• 03•19

Στην δια ζώσης και Διαδικτυακή Διήμερη Επιμόρφωση (1-2-/11) των Ambassadors T4E

το Σάββατο 2-11-2019, στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture”, πραγματοποιήθηκαν  στο Πανεπιστήμια Πειραιά δύο εργαστήρια  με γενικό θέμα : «Προσεγγίζοντας τους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης»

1) Ομάδα Α/θμιας «ΣτοχEUω ενεργώντας»  με τη Βασιλική Στρατάκη, Εκπαιδευτικό στο 1ο Δ.Σ. Νέας Ιωνίας Αττικής

2)Ομάδα Β/θμιας  «Ζώντας σε μια βιώσιμη πόλη: από τα δικαιώματά μας στους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης»  με τη Δρ. Σταυρούλα Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη ΚΠΕ Δραπετσώνας   και τον Δρ. Θάνος Ιωάννου, Υπεύθυνο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Δ” Αθήνας

https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2019/11/Πρόγραμμα-επιμόρφωσης_1_2-Νοεμβρίου-2019.pdf

Στο βιωματικό εργαστήριο «ΣτοχEUω ενεργώντας» έγινε αρχικά παρουσίαση των δράσεων της τάξης τα σχολικά έτη 2014-2019, δράσεις  που έχουν σκοπό τη δημιουργία ενεργών πολιτών χρησιμοποιώντας τις δημοκρατικές ιδέες και την καλλιέργεια ηθικών αξιών μέσω της ενσυναίσθησης.

Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός διάβασε  το κείμενο «Αν ο κόσμος ήταν 20 άτομα» για το οποίο μπορείτε να βρείτε πληροφορίες  σε σχολική  δραστηριότητα στο Β” τεύχος. (Α΄τάξη) Παραθέτεται εδώ το κείμενο: https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2019/11/ΑΝ-Ο-ΚΟΣΜΟΣ-ΗΤΑΝ-20-ΑΤΟΜΑ.pdf

(Έχει ενδιαφέρον να βρείτε στο διαδίκτυο το βιντεάκι «Αν ο κόσμος ήταν 100 άτομα». από το οποίο είναι εμπνευσμένη η δραστηριότητα και να δείξετε σε μεγαλύτερα παιδιά (11-18 ετών) ως αφόρμηση για την δραστηριότητα ενσυναίσθησης.)

Ταυτόχρονα οι συμμετέχοντες/χουσες έφτιαχναν τα γυαλιά των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης για να δουν το κόσμο με «άλλα μάτια», μέσα δηλαδή από τους στόχους. Στο α΄τεύχος μπορείτε να δείτε αναλυτικότερα τη  δραστηριότητα με μαθητές/τριες της τάξης. (Δ΄τάξη)

Γυαλιά_SDGs_Στρατάκη

 

 

 

Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες/χουσες κλήθηκαν να εκφράσουν με μία λέξη την αξία που θεωρούν πιο σημαντική να  καλλιέργησουν στα παιδιά μέσω των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, ώστε ο κόσμος μας να είναι πιο δίκαιος και δημοκρατικός.

Στο τέλος δόθηκαν υλικά για την κατασκευή λουλουδιών για τον  «Κήπο των Στόχων». Τα λουλούδια στο κέντρο τους έγραφαν την ηθική αξία που ο/η κάθε συμμετέχοντας/χουσα είχε σκεφτεί και τοποθετήθηκαν στον κήπο τους , εκεί όπου ανθίζουν οι αξίες και φυτρώνουν τα αποτελέσματα της συνεργασίας όλων μας.

Στο γ΄τεύχος μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερα για τη δραστηριότητα με παιδιά της τάξης. (Β΄τάξη)

Το εργαστήριο κατέδειξε την μεγάλη επιθυμία των εκπαιδευτικών της α΄/θμιας να συμμετέχουν σε βιωματικά εκπαιδευτικά σεμιναρίων για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης , καθώς πραγματικά το εκπαιδευτικό υλικό είναι αρκετά περιορισμένο ειδικά για παιδιά 5-10 ετών.

Η πρόσκληση για τη συμμετοχή αυτή στο βιωματικό εργαστήριο ήταν μεγάλη τιμή και χαρά για μας και θέλουμε γι΄αυτό να ευχαριστήσουμε θερμά :

την κα Βέρα Δηλάρη, Εθνική Συντονίστρια ASPnet Ελλάδος, Τμήμα Διεθνών Σχέσεων, UNESCO GAP Key Partner, Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων, Γενική Διεύθυνση Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων, Παιδείας  Ομογενών και  Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Υπουργείο  Παιδείας και Θρησκευμάτων και φυσικά

την κα Φωτεινή Ασδεράκη,  Αν. Καθηγήτρια, Έδρα Jean Monnet, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Ακαδημαϊκή Συντονίστρια του Προγράμματος : Erasmus+ KA3 “Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture”

 

74162800_563149754513275_1692530965064187904_n P1170920 P1170923 P1170939 P1170942 P1170945 P1170968 P1170971 P1170976 P1170982 P1170985

Σχολιάστε

Top