Η πρώτη μας επαφή φέτος με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης ήταν μια σειρά από βίντεο που παρακολουθήσαμε όλοι μαζί στην αίθουσα υπολογιστών.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις τις οποίες επισκεφτήκαμε για περισσότερη ενημέρωση :
- Τι είναι η Βιώσιμη ανάπτυξη https://youtu.be/DsLNnl2a0HA
- Το Μεγαλύτερο Μάθημα του Κόσμου Μπες στο παιχνίδι https://youtu.be/SAjKTnpFIWk
- Το φαγητό στο πιάτο σου -ΟΗΕ https://youtu.be/Y_EiO-1U4Is
- Οι στόχοι σε κινούμενα σχέδια https://youtu.be/nrfBsJuo0os
- Η Φρίντα και οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης https://youtu.be/fBceF8ia6w0
- Έμα Γουότσον ΟΗΕ https://youtu.be/AHEfwY2iPFQ
- Μαλάλα ΟΗΕ https://youtu.be/rpaAKlSXGiE
- Τραγούδι «Να θυμάσαι πάντα κάτι» https://youtu.be/c7jHbpoWeA4
- 17 Στοχοι-1ο Δ.Σ.Ν.ΙΩΝΙΑΣ https://youtu.be/M4cPzHons3Y
- 17 Στόχοι-1ο Δ.Σ. Νέας Ιωνίας https://youtu.be/7QSf0qaNE4k
- Νηπιαγωγείο Κατακωλου https://youtu.be/T0W-AUuGhgQ
- Σχολεία Μάνεση-Πλανήτης 2030-Action Aid https://youtu.be/YkMBIxuiajs
- Πρόσκοποι και 17 Στόχοι https://youtu.be/2psfGBJveOI
Στη συνέχεια και ενώνοντας τους Στόχους με τη μυθολογία, χρησιμοποιήσαμε το μύθο « Το Κουτί της Πανδώρας» για να μιλήσουμε για τα σύγχρονα δεινά του κόσμου μας και πώς μπορούμε να τα διορθώσουμε. Τετράδιο Εργασιών Ιστορίας,σελ.8 «Το κουτί της Πανδώρας, ένα παιχνίδι στην τάξη»
Χρησιμοποιήσαμε χρωματιστά χαρτάκια (με αντιστοίχιση με τα χρώματα των Στόχων) και εκεί γράψαμε προτάσεις που αντικατοπτρίζουν σύγχρονα προβλήματα και στερεοτυπικές ιδέες.
Παραδειγματικές προτάσεις:
- Τα κορίτσια είναι εξυπνότερα από τα αγόρια.
- Μπορώ να τρώω όλων των ειδών τα ψάρια σε όλες τις εποχές.
- Δεν είναι απαραίτητες οι βρύσες και οι τουαλέτες για όλους.
- Καλύτερα να λύνουμε μόνοι μας τις διαφορές μας παρά να απευθυνόμαστε στη δικαιοσύνη/δικαστήρια.
- Μπορώ να πετύχω πολύ περισσότερα πράγματα μόνη μου παρά μαζί με άλλους.
- Δε χρειάζομαι ποδηλατόδρομους στην πόλη, αφού έχει μεγάλους δρόμους και μπορώ να χρησιμοποιήσω το αυτοκίνητό μου.
- Ο πόλεμος πολλές φορές είναι αναγκαίος.
Βάλαμε τα χαρτάκια σε ένα κουτί (Το κουτί της Πανδώρας) και τα ανακατέψαμε.
Η δασκάλα με κλειστά μάτια έπαιρνε ένα χαρτάκι και διάβαζε δυνατά την πρόταση που υπήρχε σε αυτό.
Οι μαθητές και μαθήτριες κρατώντας τους Στόχους στα χέρια τους (ο καθένας τον δικό του) φώναζε τον αριθμό και το όνομα του Στόχου κάθε φορά που η πρόταση που ακουγόταν πίστευε ότι αφορούσε το δικό του Στόχο.
Γρήγορα μπορέσαμε να καταλάβουμε την αντιστοίχιση των προτάσεων με τους Στόχους, αλλά και να αντιληφθούμε ότι μια πρόταση μπορούσε να αφορά περισσότερους από έναν Στόχο.
Επίσης καταλάβαμε την αλληλεξάρτηση των Στόχων: Ένας Στόχος μπορεί να εξαρτάται από άλλον, να επηρεάζεται , να λειτουργεί αποτελεσματικότερα συνδυαστικά.
Συζητήσαμε, συμφωνήσαμε και διαφωνήσαμε σε πολλά, προβληματιστήκαμε, αλλά κυρίως διασκεδάσαμε πολύ.
Ονομάσαμε το παιχνίδι μας : «Το Κουτί της Πανδώρας και η Ασπίδα των Στόχων».
Τι λέτε; Το ξαναπαίζουμε στο σπίτι με όλη την οικογένεια;