Τη φετινή χρονιά 2023 2024 είχαμε τη χαρά να προσκληθούμε γαι να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα:
Erasmus+ project: Food in schools and climate change – what is the connection? I take action!
Έργο Erasmus+: Τρόφιμα στα σχολεία και κλιματική αλλαγή – ποια είναι η σύνδεση; Aναλαμβάνω δράση!
Διάρκεια έργου: 1 Δεκεμβρίου 2023 – 30 Ιουνίου 2025
Εταίροι:
Association DOVES – FEE Slovenia (Εθνικός χειριστής στη Σλοβενία για το πρόγραμμα Eco-Schools)
Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης (Εθνικός χειριστής στην Ελλάδα για το πρόγραμμα Eco-Schools)
Θέμα: Η σημασία της υπεύθυνης διατροφής σε νηπιαγωγεία και σχολεία σε σχέση με το αποτύπωμα άνθρακα των τροφίμων και τον αντίκτυπο στο περιβάλλον – στάση απέναντι στη σπατάλη τροφίμων, η σημασία της συμπερίληψης τοπικών και εποχιακών τροφίμων στη διατροφή, βιώσιμη μαγειρική, γνωρίζοντας τοπικά πιάτα, προετοιμάζοντας ένα μενού χαμηλών εκπομπών άνθρακα, το αποτύπωμα άνθρακα μεμονωμένων τροφίμων, η σημασία της βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης, η γνώση ολόκληρης της διαδρομής του φαγητού (σε σχέση με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον), ο αντίκτυπος των απορριμμάτων…
Σύντομη περίληψη του έργου: «Το έργο στοχεύει στην επιμόρφωση και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών με τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τη διατροφή στα σχολεία σε σχέση με την κλιματική αλλαγή. Η διεθνοποίηση των θετικών εμπειριών και η ανταλλαγή καλών πρακτικών για την εκπαίδευση για την αειφορία μεταξύ των δύο χωρών πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία θετικής στάσης των νέων απέναντι στη βιώσιμη διατροφή και στο περιβάλλον γενικότερα.»
Food in schools and climate change – What is the connection? https://www.facebook.com/groups/870925941449660/
Θεματικές με τις οποίες ασχοληθήκαμε:
Δίκαιο Εμπόριο
Μηδενική Φτώχεια
Μηδενική Πείνα
Διατροφική Δικαιοσύνη
Συσκευασίες τροφίμων
Απόρριψη
Ανακύκλωση
Μείωση
Ελαχιστοποίηση
Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή
Μεταφορές
Τοπικά Προϊόντα
Σχολικός Κήπος
Διατροφικό Αποτύπωμα
Κλιματική Κρίση
Κρυμμένα Συστατικά
Φυτοφάρμακα
Βιολογικά Προϊόντα
Υγιεινή διατροφή/Μείωση Κρέατος
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δ΄τάξης
Στο μάθημα της Γλώσσας, Ενότητες: «Η Ελιά», «Εμένα με νοιάζει», «Ρώτα το νερό τι τρέχει», «Το ανθρώπινο Θαύμα»
Στη Μελέτης Περιβάλλοντος, Ενότητα «Γνωρίζουμε και προσέχουμε το σώμα μας» και «Η φύση είναι το σπίτι μας» μάθαμε για τη ρύπανση του αέρα και την ανακύκλωση των υλικών.
Χρησιμοποιήσαμε Μαθηματικά σε μετρήσεις μήκους και βάρους, κλασματικές μονάδες για τις αναλογίες και εικονικές αναπαραστάσεις δεδομένων (πίτες και πόδια!!!).
Στην Ιστορία: Κεφάλαιο 11: «Σπάρτη, Η ζωή στην πόλη» και Κεφάλαιο 22: «Η καθημερινή ζωή των Αθηναίων».
Συνδυάσαμε τις γνώσεις μας, τις ιδέες μας και τη φαντασία μας και δημιουργήσαμε τα δικά μας λογότυπα για το πρόγραμμα, αφού γνωρίσαμε περισσότερα για τον εταίρο μας, τη Σλοβενία: γεωγραφία, σημαία, ήθη και έθιμα, παραδόσεις, τροφή.
Συζητήσαμε πώς πρέπει να μοιάζει ένα λογότυπο, ποιες πληροφορίες πρέπει να έχει.
Παρακολουθήσαμε βίντεο με τα σχολεία της Σλοβενίας που ομάδα Ελλήνων Δασκάλων επισκέφτηκαν 13-16/3/2024. https://youtu.be/ap3VubyS5Ys
Παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες στην αυλή του σχολείου για να μάθουμε την ιστορία της διατροφής του ανθρώπου από την προϊστορική εποχή ως σήμερα.
Φέραμε το πρωινό μας στην τάξη και στις 8.30π.μ., φάγαμε όλοι/ες μαζί, καταλαβαίνοντας τη σημασία της κοινής σίτισης για την κοινωνικοποίηση και τις υγιείς καθημερινές μας σχέσεις, την ευεξία και καλή ψυχική διάθεση.
Στη συνέχεια φτιάξαμε στον πίνακα μια λίστα με τα είδη των πρωινών μας και τι περιέχουν.
Στη χριστουγεννιάτική πίτα που ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου μας έφερε, βρήκαμε τα φανερά υλικά και τι «κρύβουν μέσα τους»-τα κρυφά υλικά: συντηρητικά, λάδι, πλαστικές συσκευασίες, καυσαέρια, ρεύμα, μεθάνιο, σκουπίδια, ζωοτροφές, λιπάσματα, μεταφορές, φάρμακα, νερό, μηχανήματα…
Στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Οσπρίων, 10 Φεβρουαρίου, επισκεφτήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης και συμμετείχαμε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Διατροφή. Φτιάξαμε μωσαϊκά με όσπρια και διασκεδάσαμε με το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού διατροφής που μας ετοίμασαν οι υπεύθυνες της βιβλιοθήκης. https://worldpulsesday.org/
Διαβάσαμε στην τάξη το παραμύθι «Ο Τζακ και η φασολιά».
Συνδέσαμε την Παγκόσμια Ημέρας Οσπρίων με το παραμύθι και αναζητήσαμε με ιδεοκαταιγισμό ποια θέματα Βιώσιμης Διατροφής μπορούμε να αναγνωρίσουμε στο παραμύθι. Τις απαντήσεις μας αποτυπώσαμε με ζωγραφική στο χαρτί. https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Τζακ-Φασολιά-και-Βιώσιμη-Διατροφή.pdf
Στο Σχολικό Κήπο φυτέψαμε λουλούδια και λαχανικά, αλλά και τους σπόρους που φέραμε από τους Σλοβένους μαθητές/τριες που μόνοι/ες τους συνέλεξαν και αποξήραναν στην έκθεση Altermed Fair της Σλοβενίας.
Παίξαμε: α) το παιχνίδι με τις κάρτες για το ταξίδι της μπανάνας https://www.contentarchive.wwf.gr/images/pdfs/pe/PB/A5_BananaStory_Gr_Final.pdf και β) το κρυμμένο φοινικέλαιο (από το εκπαιδευτικό υλικό της WWF Hellas). https://www.contentarchive.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia/Actions7apogevmatino.pdf
Κάναμε βόλτα στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς μας. Καταγράψαμε σε φύλλα εργασίας τα τρόφιμα που είδαμε, αλλά και το μέρος προέλευσής τους.
Μελετήσαμε στον παγκόσμιο χάρτη τις περιοχές προέλευσης και φτιάξαμε πίνακες δεδομένων (σε μορφή πίτας).
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Βόλτα-στη-λαϊκή-αγορά-της-γειτονιάς-μου.pdf
Στη βόλτα μας πολλοί έμποροι μάς χάρισαν τοπικά και άλλα προϊόντα: πορτοκάλια, σαγκουίνια, γλυκό πορτοκαλάκι, ξηρούς καρπούς τα οποία και δοκιμάσαμε στην τάξη στο τέλος της μελέτης μας.
Για μια εβδομάδα μαζέψαμε όλες τις συσκευασίες τροφίμων από το σπίτι, τις φέραμε στην τάξη και τις παρατηρήσαμε. Μάθαμε τι πρέπει να προσέχουμε στις συσκευασίες: χώρα προέλευσης, ημερομηνία λήξης, συστατικά, βάρος, σήμανση ανακύκλωσης, σήμανση Δίκαιου Εμπορίου(Fair Trade), όγκος συσκευασίας(περιττός ή μη), τροφοχιλιόμετρα και άλλα.
Κατόπιν αναρωτηθήκαμε πού καταλήγουν τα σκουπίδια μας. Στην επίσκεψη μας στην παραλία της 3ης Μαρίνας Γλυφάδας για καθαρισμό μαζέψαμε όσα περισσότερα σκουπίδια μπορούσαμε.
Στην τάξη τα καταγράψαμε αναλυτικά σε φύλλα εργασίας: είδος και ποσότητα. Τα πλαστικά φυσικά ήταν πρώτα σε αριθμό, πολλά εξ αυτών ήταν πλαστικά μιας χρήσης, αποτσίγαρα και είδη οικιακής χρήσης που παρασύρθηκαν από τους κάδους λόγω αέρα ή βροχόπτωσης.
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Καθαρίζουμε-την-3η-Μαρίνα-Γλυφάδας-61.pdf
Έτσι μάθαμε το χρόνο αποσύνθεσης κάθε αντικειμένου και αναρωτηθήκαμε τι μπορούμε να κάνουμε για τη μείωση των απορριμμάτων μας και ειδικά αυτών που προέρχονται από συσκευασίες τροφίμων.
Καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής μας.
Στη συνέχεια σημειώσαμε ποια από τα τρόφιμα δημιουργούν πρόβλημα στον πλανήτη χωρίζοντας τα σε τρεις χρωματικές ζώνες.
Ζωγραφίσαμε τις πατούσες μας σε χαρτόνι και τις χρωματίσαμε ανάλογα με τις εβδομαδιαίες διατροφικές μας επιλογές. Μιλήσαμε έτσι για το διατροφικό μας αποτύπωμα στον πλανήτη.
Το διατροφικό μας αποτύπωμα μάθαμε συνολικά ως τάξη χρησιμοποιώντας ψηφιακή μέτρηση, με μια εφαρμογή σχεδιασμένη για μαθητές/τριες από το Γραφείο για την Κλιματική Εκπαίδευση (Office for Climate Education-OCE) https://www.oce.global/animations/CarbonFootprint-final/footprint.html
Παρατηρήσαμε, συζητήσαμε, συγκρίναμε και κατόπιν χρωματίσαμε εικόνες με τη χρήση καλλιεργήσιμης γης το 1930 και 2015, από εκπαιδευτικό υλικό της WWF Hellas.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με θέμα τη Διατροφική Δικαιοσύνη. «Υγιή Παιδιά-Υγιής Πλανήτης», Εκπαιδευτικό Υλικό της WWF Hellas:
https://www.contentarchive.wwf.gr/images/pdfs/pe/YgiiPaidia
/Actions1to3EisagogikesVasikesArxes.pdf
Η διατροφή μας επηρεάζει την δίαιτα άλλων ανθρώπων στον πλανήτη; Τι μπορούμε να κάνουμε για τη διατροφική δικαιοσύνη;
Δημιουργήσαμε κόμικς με θέμα την υγιεινή διατροφή- meatless nutrition.
Συμμετείχαμε στη Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2024 «Η Δύναμη στο Πιάτο σου» από την Action Aid Hellas. https://actionaid.gr/sites/default/files/%CE%95%CE%B3%CE%BA%
CE%B5%CE%BA%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%
BF%CF%82%20O%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82%20Toolkit%202024.pdf
Δραστηριότητα της Εβδομάδας ήταν και ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Αφίσας, με θέμα: Διατροφική Δικαιοσύνη.
Στα πλαίσια της συμμετοχή μας δημιουργήσαμε μια αφίσα από φωτογραφίες παλιών τευχών του περιοδικού ΦΥΣΗ της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) με το σύνθημα «Δικαιοσύνη από τον παραγωγό στον καταναλωτή».
Παρακολουθήσαμε τη Διαδικτυακή συνάντηση της Οργάνωσης Action Aid με μαθητές/τριες σχολείων με θέμα: «Ρωτήστε τους ειδικούς – Τρόφιμα για Όλους: Εξερευνώντας τη Διατροφική Δικαιοσύνη» με την Αναστασία Λύτου, Γεωπόνο και Τεχνικό Τροφίμων.
Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από δύο ξενόγλωσσα βιβλία:
α) Η Λούλου και το τέρας- Lulu and the hunger monster, Eric Talkin
https://www.youtube.com/watch?v=2i_flAYKwgI
β) Πριν να φάμε, από τη φάρμα στο τραπέζι – Before we eat, from farm to table, Pat Brisson
https://www.youtube.com/watch?v=5UoVbRcStxk
Καλέσαμε στο σχολείο την ΜΚΟ «Μπορούμε» για να παρακολουθήσουμε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τη Σπατάλη Τροφίμων. https://www.boroume.gr/
Βασικοί στόχοι προγράμματος
- Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών για το θέμα της σπατάλης φαγητού
- Γνωριμία με πρακτικές λύσεις για τον περιορισμό της σπατάλης φαγητού
- Δημιουργία κοινωνικής συνείδησης (εθελοντισμός-κοινωνική προσφορά)
Κατασκευάσαμε χάρτινες κούκλες με «Όμορφα» και «άσχημα» φρούτα και λαχανικά και παίξαμε κουκλοθέατρο με μικρές αυτοσχεδιαστικές ιστορίες.
Αναζητήσαμε τα παραδοσιακά τρόφιμα της περιοχής καταγωγής μας, τα ζωγραφίσαμε και τα τοποθετήσαμε στον χάρτη της Ελλάδας. Στη συνέχεια μαζέψαμε και διαβάσαμε στην τάξη παραδοσιακές συνταγές του τόπου μας. https://actionaid.gr/sites/default/files/only%20AA%20logo%20map%20preview.pdf
Συζητώντας για τη σπατάλη των τροφίμων σκεφτήκαμε λύσεις. Μια από αυτές ήταν η δημιουργία φαγητών με τα περισσεύματα της επόμενης μέρας.
Σκεφτήκαμε, γράψαμε και διαβάσαμε συνταγές με περισσεύματα φαγητών.
Στις 24 Απριλίου, Ημέρα κατά της Σπατάλης Τροφίμων, λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα, συλλέξαμε πασχαλινές συνταγές και συνταγές με τα περισσεύματα της επόμενης μέρας.
Για την προώθηση της Ημέρας κατά της Σπατάλης Τροφίμων, φτιάξαμε ένα τραγουδάκι, με μουσική και λόγια δικά μας και το κάναμε μικρό βιντεάκι.
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/ΝΟ-FOOD-WASTE-DAY-2024.pdf
Το βίντεο προώθησης της καμπάνιας για την ημέρα κατά της Σπατάλης Τροφίμων που φτιάξαμε μπορείτε να δείτε εδώ:
Για το βίντεο αυτό, σε εκδήλωση βράβευσης της Action Aid στη Θεσσαλονίκη, στις 12 Ιουνίου 2024, παραλάβαμε Τιμητική Διάκριση. Δεν μπορέσαμε να παραβρεθούμε στην εκδήλωση δια ζώσης, αλλά κάναμε μια μικρή παρέμβαση διαδικτυακά.
Για τη συμμετοχή μας στην Πανελλαδική Εβδομάδα Δράσης ¨Η Δύναμη στο πιάτο σου παραλάβαμε Έπαινο συμμετοχής, όπως Βραβείο παραλάβαμε και για την Τιμητική Διάκριση του βίντεο μας:
Χρησιμοποιήσαμε το Εκπαιδευτικό Υλικό «Μειώνω το Οικολογικό Αποτύπωμα μου στο Σχολείο» -της Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης -Οικολογικά Σχολεία – Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-FEE . https://www.ecoschools.gr/sites/default/files/files-misc/eepf-activityguide-school-23feb.pdf
Στην ενότητα για τη διατροφή βρήκαμε και διαβάσαμε συλλογικά στην τάξη Ιστορίες Διατροφικής Δικαιοσύνης. Στη συνέχεια συζητήσαμε τις ιστορίες και ζωγραφίσαμε την ιστορία που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.
Από το ίδιο υλικό παίξαμε σε ομάδες το παιχνίδι των ηθικών διλλημάτων.
Μικρές ιστορίες διατροφής-Ηθικά Διλήμματα – Θέμα: Διατροφική Δικαιοσύνη
3 Ηθικά Διλήμματα-3 Ομάδες μαθητών/τριών, Συζήτηση και κοινή παρουσίαση των διλημμάτων στην ολομέλεια.
Πόσο εύκολα αποφασίζουμε για Ηθικά Ζητήματα Διατροφής;
Από το εκπαιδευτικό υλικό της Action Aid «Η Δύναμη στο Πιάτο σου 2024» είδαμε σε ομάδες την εικόνα «Το δέντρο της Διατροφικής Δικαιοσύνης», συζητήσαμε και αποφασίσαμε ποια εικόνα δείχνει τη Διατροφική Δικαιοσύνη. Γράψαμε κατά ομάδες τις αποφάσεις, τις διαβάσαμε στην ολομέλεια και συζητήσαμε τα αποτελέσματα.
Από το ίδιο εκπαιδευτικό υλικό παίξαμε στην αυλή του σχολείου ένα παιχνίδι ρόλων με κάρτες, χωρισμένοι/ες σε ομάδες.
Οι κάρτες των ρόλων που χρησιμοποιήσαμε: Ιδιοκτήτης φυτείας μπανάνας, Εργάτης σε φυτεία μπανανών, Ιδιοκτήτης καταστήματος στην Ευρώπη, Υπεύθυνος μεταφορών μπανανών, Έμπορος
20 συνολικά πόντοι που αναλογούν σε χρήματα και πρέπει να μοιραστούν στις πέντε ομάδες. Πόσους πόντους θα πάρει η κάθε ομάδα για τη δουλειά της; Ποια εργασία είναι η πιο επίπονη, η πιο χρονοβόρα, η πιο επισφαλής, η πιο απαραίτητη, η πιο σημαντική; https://actionaid.gr/sites/default/files/CARDS%20D.pdf
Χρησιμοποιώντας τη θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσω Αισθητικής Εμπειρίας (θεωρία Mezirow) ασχοληθήκαμε με το έργο «Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.
Στόχοι σχεδίου εργασίας «Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου»
1. Ψυχική ενδυνάμωση και δημιουργική διαχείριση κλιματικού άγχους
2. Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Α. Κόκκος- Jack Mezirow: Κατανόηση της μετασχηματίζουσας μάθησης, η οποία ασχολείται με την ουσία ενός παλιού διλήμματος: τον δεσμό μεταξύ προσωπικής και κοινωνικής αλλαγής.(Από την εκπαίδευση ενηλίκων στην ευαισθητοποίηση των παιδιών)
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BD%CE%B8%CF%81%C
F%89%CF%80%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9
2%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%8D%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CF%85
Μελετήσαμε το έργο μέσω ενός Σχέδιου διδασκαλίας για να εξερευνήσουμε τη σχέση του «Βιτρούβιου ανθρώπου» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι με τη βιώσιμη διατροφή και την κλιματική αλλαγή. https://adulteduc.gr/wp-content/uploads/attachments/mm_aisthitiki_empeiria-7.pdf
Αρχικά παρατηρήσαμε τον πίνακα για αρκετή ώρα. Στη συνέχεια αυθόρμητα γράφαμε στον λευκοπίνακα ιδέες για το περιεχόμενο του και τι συμβολίζει.
Έπειτα αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε συσχετισμούς του πίνακα με τη διατροφή και δημιουργήσαμε έτσι ομαδικές αφίσες. https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Ζωγραφιά-Βιτρούβιος.pdf
Σε ένα τρισδιάστατο παιχνίδι αναπαράστασης, χρησιμοποιώντας νήματα διασύνδεσης, κατανοήσαμε τη σχέση που έχει ο άνθρωπος με το περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία.
Στο Σχέδιο διδασκαλίας συνδέσαμε τον «Άνθρωπο του Βιτρούβιου» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και η σχέση του με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης : https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/ΔΟΚΙΜΙΟ-Άνθρωπος-του-Βιτρούβιου-ΣΒΑ.pdf
Χωριστήκαμε σε ομάδες και συζητήσαμε τη σχέση του πίνακα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Κάθε ομάδα παρουσίασε τα επιχειρήματά της σε όλη την τάξη για τους Στόχους που θεωρεί κατάλληλους.
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Σχέδιο-διδασκαλίαςΑΝΘΡΩΠΟΣ-ΒΙΤΡΟΥΒΙΟΥ-ΣΒΑ.pdf
Στα φύλλα αξιολόγησης που συμπληρώσαμε μάθαμε: όσα κατανοήσαμε, όσα μας δυσκόλεψαν και όσα ευχαριστηθήκαμε.
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Αξιολογηση_Βιτρούβιος-ΣΒΑ.pdf
Δοκιμάσαμε τις ιδέες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι για τις αναλογίες των μελών του σώματος, χρησιμοποιώντας μεζούρες, χέρια και πόδια για μέτρημα. Αυτό ήταν πολύ διασκεδαστικό!
Συμπέρασμα από το σχέδιο διδασκαλίας :
Οι Αρχές του έργου του Λεονάρντο Ντα Βίντσι «Άνθρωπος του Βιτρούβιου» ή «Ο κανόνας των αναλογιών» υπό το βλέμμα της Αειφορίας μπορεί να είναι:
Η αντίληψη του κόσμου μέσω των αισθήσεών μας οδηγεί στην αγάπη για τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας.
Η σχέση Επιστημών και Τεχνών, Λογικής και Συναισθήματος δημιουργεί τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη.
Η υγιής συνύπαρξη με τον εαυτό μας και τους άλλους διέπεται από ισορροπημένες συνδέσεις.
Η διασύνδεση όλων των πραγμάτων οδηγεί στην ολιστική κατανόηση του κόσμου μέσω της συστημικής σκέψης.
Τον Απρίλιο 2024 πήραμε μέρος στις Παγκόσμιες Μέρες Δράσης (Global Action Days) που διοργανώνει το Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(FEE) κάθε χρόνο. Συμμετείχαμε στην ενότητα για τη Σπατάλη Τροφίμων με την αφίσα μας για τα περισσεύματα των φαγητών του Πάσχα με την αφίσα:
και παραλάβαμε το πιστοποιητικό συμμετοχής:
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files
/2024/04/2024GlobalActionDaysCertificate_Fillable.pdf
Μπορείτε να δείτε συγκεντρωμένες όλες τις δράσεις μας στο βίντεο: https://youtu.be/D03W9sd5Fxs
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:
Διατροφή και αειφορία https://youtu.be/0fy0u0uBulk
ΟΗΕ: «Φρένο» στην Κλιματική Αλλαγή μέσω… αλλαγής της διατροφής https://youtu.be/bh-NGa2buPs
Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή; https://youtu.be/gXbAeOV18pA
Σπατάλη τροφίμων και κλιματική κρίση – Μπορούμε https://youtu.be/w1tPo_EuRM0
Τι τρώει τον πλανήτη μας; https://youtu.be/n6gKrzmVqGE
Πώς η κλιματική αλλαγή απειλεί το ελληνικό ελαιόλαδο; https://youtu.be/PbhbbKPk-jA
«Η Δύναμη στο πιάτο σου»- Βιώσιμη Διατροφή και Κλιματική Αλλαγή https://youtu.be/VHI9v6KMjG4
Ας δούμε τη σχέση του φαινομένου του θερμοκηπίου με τη διατροφή μας και την πρόσληψη πρωτεΐνης05-01-2024 https://www.podbean.com/ew/pb-mh88w-1541254
Μην αφήνεις το φαγητό να πάει χαμένο https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Μην-αφήνεις-φαγητο-να-παει-χαμενο_compressed.pdf
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα τροφίμων-ΚΠΕ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/Περιβαλλοντικό-
αποτύπωμα-Τροφίμων-ΚΠΕ-Δραπετσώνας-10.02.2024.pdf
Ψήφισμα για τη Διατροφή-Ευρωπαϊκή Ένωση https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/ψηφισμα-για-τη-διατροφή-ΕΕ.pdf
Ψηφιακά παιχνίδια
«Το Περιβάλλον και Eγώ» Ψηφιακή Παράσταση VR Edition
CO2-Τα πάντα
https://www.co2everything.com/?fbclid=IwAR30RAesnnXHrLJMbdXxh8YSt6AAWU3RWCsaaJ5RnEVGnq3lnGFJPtQHLx4
Βρες τη θέση σου στο Κλίμα
Κουίζ μια τα παιδιά για την Κλιματική Αλλαγή
Σώσε τον πλανήτη-Παιχνίδι-ΚΠΕ ΒΑΜΜΟΥ
Τεστ προσωπικότητας για την Κλιματική Αλλαγή
Διδασκαλία για την Κλιματική Αλλαγή με τη Μέθοδο της Μετασχηματίζουσας Μάθησης μέσω της Αισθητικής Εμπειρίας – Βασιλική Στρατάκη: https://schoolpress.sch.gr/1dimnioniaatt/files/2024/04/ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΜΕ-ΤΗ-ΜΕΘΟΔΟ-ΤΗΣ-ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑΣ-ΜΑΘΗΣΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ-ΑΛΛΑΓΗ-Βασιλική-Στρατάκη-.pdf
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑΣ ΜΑΘΗΣΗΣ -ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-Βασιλική Στρατάκη- Τζακ Φασολιά και Βιώσιμη Διατροφή Μην αφήνεις φαγητο να παει χαμενο_compressed Περιβαλλοντικό αποτύπωμα Τροφίμων ΚΠΕ Δραπετσώνας 10.02.2024 ψηφισμα για τη διατροφή ΕΕ
Δημιουργία βίντεο με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την προώθηση της Βιώσιμης Διατροφής