ΕΠΑ.Λ. ΓΡΕΒΕΝΩΝ: ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ ΣΤΟ ΕΠΑ.Λ.ΓΡΕΒΕΝΩΝ

 των μαθητών Α  Μηχανολογίας του 1ου ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών Φαμπιάν Ζμάλι, Αλεξάντερ Λλέσι και Γιώργου Βασιλειάδη 

Σήμερα πολλοί μιλούν για την ανάγκη της εκμετάλλευσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη θέρμανση δημόσιων κτιριακών συγκροτημάτων. Εμείς είμαστε περήφανοι που το σχολείο μας αποτελεί πρωτοπόρο στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας γιατί ήδη από τον Οκτώβριο του 2017 στις εγκαταστάσεις του λειτουργεί ολοκληρωμένο σύστημα γεωθερμίας.

Το έργο της τοποθέτησης γεωθερμικού συστήματος στο ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών εντάχθηκε στον τίτλο πράξης: «Ολοκληρωμένες παρεμβάσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειες για την ανάπτυξη της τοπικής κοινότητας Γρεβενών» ως μία σειρά παρεμβάσεων σε δημόσια κτίρια που υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Χρηματοδότης  ΧΜ –ΕΟΧ 2009-2014. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει δράσεις που εστιάζουν στην εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων, γιατί αποτελούν μέρος της πολιτικής της για την πράσινη μετάβαση.

 Screenshot_20230317-173036_3

    Οι εργασίες στο σχολείο μας ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2017 και το γεωθερμικό σύστημα λειτούργησε για πρώτη φορά μέσα σε λίγους μήνες, τον Οκτώβριο του 2017.Σκεπτικό της μελέτης και σκοπός του έργου ήταν η υποστήριξη του συστήματος θέρμανσης με σκοπό να καλυφθεί το μεγαλύτερο τμήμα των θερμικών αναγκών του σχολικού συγκροτήματος του ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών.

Screenshot_20230317-173041_2

     Με τη  γεωθερμία εκμεταλλευόμαστε τη σταθερή θερμοκρασία που υπάρχει στο υπέδαφος  και εξοικονομούμε περίπου 60%-70%  των ενεργειακών αναγκών που θα χρειαζόμασταν με το πετρέλαιο. Με απλά λόγια,   για κάθε 4 kw αποδιδόμενης θερμικής ισχύος τα 3 kw είναι από τη γη μέσω της γεωθερμίας και το 1 kw από ηλεκτρική ενέργεια. Το γεωθερμικό σύστημα αποτελείται από τρία μέρη: το πρώτο είναι οι λεγόμενοι γεωενναλάκτες, δηλαδή οι σωλήνες οι οποίοι μεταφέρουν την ενέργεια από την γη. Το δεύτερο μέρος του συστήματος είναι η γεωθερμική αντλία θερμότητας, μία  ηλεκτροκίνητη μηχανή που αντλεί την ενέργεια ώστε αυτή να μεταφερθεί από τη γη στο κτίριο. Το τρίτο μέρος είναι το δοχείο αδρανείας. Οι θερμοκρασίες που υπάρχουν ανάμεσα στο γεωεναλλάκτη και την γεωθερμική αντλία θερμότητας, είναι της τάξης 5 oC  και 10 oC, δηλαδή 5 oC κατευθύνονται προς την γη και 10 oC  επιστρέφουν προς την γεωθερμική αντλία θερμότητας. Στο δοχείο αδρανείας η θερμοκρασίας είναι της τάξης 40oC με 45 oC, δηλαδή 45oC στέλνουμε προς κατανάλωση και 40 oC επιστρέφουν.

Η γεωθερμία είναι το μέλλον στη θέρμανση κτιρίων και επομένως χρειάζονται εξειδικευμένοι επαγγελματίες που θα αναπτύξουν τις συγκεκριμένες δεξιότητες ώστε να εργαστούν στον τομέα αυτό. Εύστοχα οι εκπαιδευτικοί του Εργαστηριακού Κέντρου Γρεβενών επέλεξαν το αντικείμενο της γεωθερμίας και υλοποίησαν  Πρόγραμμα  Erasmus+ με τίτλο «Εκπαίδευση μαθητευομένων στην Βελτιστοποίηση Γεωθερμικών συστημάτων Θέρμανσης Κλιματισμού».  

292692509_1326613454414607_881597416168595393_n

Δεκαπέντε μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Γρεβενών επιμορφώθηκαν στο πεδίο της γεωθερμίας για δύο εβδομάδες από τα τέλη Ιουνίου έως τις αρχές Ιουλίου 2022. Προορισμός ήταν το Μόναχο, η πόλη που έχει βάλει στόχο έως το 2040 όλα τα κτίριά της να θερμαίνονται και να δροσίζονται με γεωθερμία.

292723649_1326613371081282_2034512982199647869_n

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί  του προγράμματος δήλωσαν: «Είμαστε χαρούμενοι για την ολοκλήρωση του τρίτου προγράμματος Erasmus+ στη σειρά. Η κινητικότητα μας στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία κρίνοντας από το αποτέλεσμα. Το επίπεδο της μόρφωσης ήταν αρκετά υψηλό με τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Γρεβενών να δείχνουν ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων και ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αξιοσημείωτο γεγονός η πολύ καλή συνεργασία μεταξύ συνοδών και μαθητών και γι αυτό το προσωπικό του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Γρεβενών θέλει να ευχαριστήσει τους μαθητές που συμμετείχαν. Είμαστε πολύ περήφανοι γι αυτούς και ευχόμαστε τα καλύτερα. Ελπίζουμε η προσπάθειά μας αυτή να τους γέμισε με αξέχαστες εμπειρίες, να τους εφοδίασε με ιδιαίτερα προσόντα και να άνοιξε άλλους ορίζοντες για την προσωπική και επαγγελματική τους πορεία.»

 

 

 289900902_1321419851600634_7711691292734806878_n

 

 

 

Σχολιάστε

Top