Εργασίες φιλαναγνωσίας

skinner

Οι περισσότερες εργασίες αφορούν βιβλία που τα παιδιά δανείστηκαν από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας,η οποία συνεχίζει να εμπλουτίζεται αλλά και ν’αγκαλιάζεται όλο περισσότερο από τους μαθητές.

1. «Το φάντασμα της Όπερας»            phantom

Συγγραφέας:GastonLeroux

Λογοτεχνικό είδος: Μυθιστόρημα

Χώρος δράσης:Όπερα(Παρίσι)

Χρόνος/εποχή:19ος αιώνας

Πρωταγωνιστές-ήρωες:Το φάντασμα (Έρικ),ΚρίστινΝτααέ,Ραούλ ντε Σανί

Υπόθεση:Η υπόθεση εξελίσσεται στο Παρίσι τον 19ο αιώνα. Όλα αρχίζουν με τονΡαούλΣανί,ο οποίος είναι παιδικός φίλος της Κριστίν και ταυτόχρονα ερωτευμένος με την νεαρή καλλιτέχνιδα από τότε που ήταν μικρά παιδιά. Την συναντά στην όπερα όπου  είχε πάει μαζί με τον  αδερφό του.Στην αρχή όταν ο Ραούλ της εκμυστηρεύεται όλα όσα νιώθει για εκείνη,η Κριστίν προσπαθεί να κρύψει τα αισθήματα της για αυτόν, γιατί φοβάται πως θα χάσει τον Άγγελο της μουσικής στον οποίο αρχικά αποδίδει όλης της την επιτυχία. Όλα αλλάζουν όταν ο Ραούλ είναι έτοιμος να φύγει για τον Βόρειο Πόλο για μια αποστολή. Τότε του αποκαλύπτει όλη την σχέση της με τον Άγγελο της μουσική που μέχρι χθες δεν ήξερε ότι ήταν φάντασμα. Του περιγράφει την απαγωγή της ένα βράδυ από τον άγγελο -Έρικ καθώς και την φρικτή παραμόρφωση του προσώπου του και την κράτησή της στην υπόγεια κατοικία του . Μετά  την αποκάλυψη ο Ραούλ και η Κριστίν αποφασίζουν να κλεφτούν μετά την παράσταση του Φαούστ. Όμως η Κρίστιν πέφτει θύμα απαγωγής στο τέλος της παράστασης από τον ίδιο τον Έρικ . Τώρα ο Ραούλπρέπει όχι μόνο να πάει στην κατοικία του φαντάσματος για να σώσει την  Κριστίν αλλά και για να ερευνήσει  την δολοφονία του αδερφού του. Ο μόνος που μπορεί να τον βοηθήσει είναι ο Πέρσης, ο οποίος γνωρίζει το παρελθόν του Έρικ και τις καταστροφικές του τάσεις. Ο Ραούλ δεν καλείται να σώσει μόνο την αγαπημένη του αλλά και τους πολίτες από έναν κατά συρροή δολοφόνο γνωστό και ως φάντασμα της όπερας.

Ποιά σκηνή της ιστορίας σας εντυπωσίασε περισσότερο και γιατί;

Η σκηνή που με εντυπωσίασε περισσότερο στο έργο είναι όταν η Κριστίν διηγείται στον Ραούλ την φρικτή ιστορία της απαγωγής της. Εκείνο το βράδυ μετά το συμβάν με την Καρλότα και μετά την πτώση του πολυελαίου η οποία βύθισε την όπερα στο σκοτάδι, η Κριστίν πήγε στο καμαρίνι της και άρχισε να κλαίει ,γιατί φοβόταν ότι με την πτώση του πολυελαίου ο αγαπημένος της Ραούλ και ο Άγγελος τη φωνή του οποίου άκουγε μπορεί να είχαν πεθάνει. Όμως η διάθεσή της αλλάζει όταν ακούει ένα μακρόσυρτο αλλόκοτο λυγμό. Μια φωνή που άρχισε να τραγουδά την παρακάτω φράση : Έλα και πίστεψε σε μένα.

Τότε η Κριστίν σηκώθηκε και άρχισε να την ακολουθεί ώσπου βρέθηκε μπροστά στο καθρέφτη του καμαρινιού της. Ξαφνικά, χωρίς να το καταλάβει,βρέθηκε έξω από το καμαρίνι της. Γύρω της ήταν θεοσκότεινα! Άρχισε να φωνάζει δυνατά αλλά κανείς δεν βρισκόταν εκεί. Τότε ξαφνικά ένα χέρι την ακούμπησε και λιποθύμησε.Όταν ξύπνησε, βρέθηκε πάνω σε ένα άλογο με έναν άντρα που την κρατούσε. Μόλις συνήλθε, κατάλαβε ότι το άλογο τους οδηγούσε στα υπόγεια της όπερας. Σε κάποια στιγμή, χωρίς να το καταλάβει, βρέθηκε μαζί με τον άντρα στην όχθη μιας λίμνης .Τότε αυτός την πήρε παίρνει στα χέρια του και την έβαλε  μέσα σε μία βάρκα . Όταν το ταξίδι με την βάρκα τελείωσε, η Κριστίν βρέθηκε στη μέση ενός σαλονιού  . Καθώς αυτή χάζευε το σαλόνι, άκουσε την φωνή να της λέει ότι δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο. Έπειτα εμφανίστηκε ο Έρικ, ο οποίος γονάτισε μπροστά της. ΗΚριστίν τότε θέλησε να του βγάλει την μάσκα αλλά αυτός δεν την άφησε . Μετά από αυτό το συμβάν της πρότεινε να τραγουδήσουν. Καθώς τραγουδούσαν, δεν άντεξε και τράβηξε την μάσκα του .Όμως αυτό που είδε την σόκαρε μιας και το πρόσωπό του ήταν παραμορφωμένο.

Η σκηνή αυτή με εντυπωσίασε γιατί είχε πολύ δράση και ρεαλισμό και έκανε το έργο πιο ζωντανό έτσι ώστε ο αναγνώστης να απολαμβάνει το έργο και να μην του φαίνεται βαρετό.

Ποιά σκηνή θα αλλάζατε και γιατί;

Αν θα άλλαζα κάποια σκηνή  από το έργο θα ήταν η στιγμή όπου η Κριστίν τραγουδάει και το φάντασμα έρχεται και την παίρνει. Αυτή την θα σκηνή θα την άλλαζα γιατί θα ήθελα η Κριστίν και ο Ραούλ  να είχαν φύγει μαζί όπως το είχαν συμφωνήσει.

Τί νιώσατε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του βιβλίου και γιατί;

Κατά την διάρκεια ανάγνωσης του βιβλίου ένιωσα σαν να ήμουν και εγώ εκεί όταν διαδραματιζόταν η ιστορία επειδή ο συγγραφέας μας περιγράφει με πολύ λεπτομέρεια τα γεγονότα τα πρόσωπα και τους χώρους στους οποίους έγιναν . Επίσης ένιωσα και μια μελαγχολία γιατί όταν ο συγγραφέας μας διηγούταν την ιστορία το ύφος του ήταν μελαγχολικό.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τον κεντρικό ήρωα του βιβλίου και γιατί;

Τον κεντρικό ήρωα, Έρικ θα τον χαρακτήριζα ως βίαιο γιατί έχει διαπράξει πολλά εγκλήματα . Ακόμη θα τον χαρακτήριζα ως απόμακρο και μοναχικό γιατί δεν ανοιγόταν εύκολα  σε αυτούς που αγαπά .Ωστόσο, κατά βάθος νομίζω πως ήταν καλός άνθρωπος γατί στο τέλος επέτρεψε στην Κριστίν να φύγει μαζί με τον Ραούλ.

Ποιό ή ποια διδάγματα πήρατε από αυτό;

Το δίδαγμα που πήρα από αυτό το έργο είναι ότι δεν πρέπει να κρίνουμε κάποιον μόνο από την εξωτερική του εμφάνιση χωρίς να τον γνωρίσουμε πρώτα. Επιπλέον, ότι όταν ερωτευόμαστε κάποιον παράφορα δίχως  αυτός να ανταποκρίνεται, αυτό μπορεί να μας οδηγήσει να κάνουμε τρελά πράγματα.

Δήμητρα Μαντζιαγρή ,Β’3

 

2. «Σοφία»                                             sofia

Συγγραφέας: Ζωρζ Σαρή

Λογοτεχνικό είδος: Μυθιστόρημα

Χώρος  δράσης: Αθήνα, Βαγία

Πρωταγωνιστές-ήρωες: Η Σοφία, ο Γιάννης, η  Αγγελική και τα παιδιά τους

2.ΥΠΟΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η υπόθεση του βιβλίου είναι για μια οικογένεια πολυμελή που είχαν την ανάγκη από βοήθεια για τις δουλειές του σπιτιού. Όπως συνήθιζαν τότε έπαιρναν μικρά κορίτσια από τις οικογένειες τους που δεν μπορούσαν να τις αναθρέψουν σωστά και τα κάνανε δουλάκια. Έτσι, η οικογένεια Πολυχρονιάδη πήρε την Σοφία για να βοηθάει στις δουλειές του σπιτιού. Η μάνα όμως της οικογένειας ήθελε να στρώσει την μικρή Σοφία με ήρεμο και καθόλου πιεστικό τρόπο κάτι που δεν συνηθιζόταν τότε. Η πλειοψηφία τότε φέρονταν άσχημα στα δουλικά τους και δεν τα άφηναν να χαρούν την παιδική τους ηλικία. Η Αγγελική όμως ήταν αντίθετη σε αυτό και μεταχειριζόταν την Σοφία σαν παιδί της.

3.Η ΣΚΗΝΗ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ

Η σκηνή που μου προκάλεσε αρνητική εντύπωσηήταν τότε που η μάνα της οικογένειας Πετρίδη πήρε το πυρωμένο σίδερο και το κόλλησε στο γυμνό μπράτσο της Καλλιόπης επειδή ξέχασε το σίδερο στο πουκάμισο του κύριου Πετρίδη.Αυτή η σκηνή με έκανε να σκεφτώ σε πόσο άδικο κόσμο ζούμε ακόμα και σήμερα που γίνονται παρόμοια περιστατικά σε άτυχα παιδιά.

4.ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Τα συναισθήματα που ένιωσα κατά την διάρκεια της ανάγνωσης του βιβλίου είναι η λύπη για τις περιπτώσεις των ανθρώπων που  μεταχειρίζονταν τα παιδιά σαν δουλάκια ,χαρά με την οικογένεια Πολυχρονιάδη που ήταν αντίθετη στην εκμετάλλευση παιδιών και θαυμασμό για την Σοφία που παρόλο που  ήταν μόλις 7 ετών, μπορούσε να σκεφτεί ως  ένας ώριμος ενήλικας ,που πάντα ήθελε το καλό του άλλου και να χαμογελάνε όλοι που βρίσκονταν γύρω της.

5. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ  ΗΡΩΑ

Ο κεντρικός ήρωας  είναι η Σοφία , την οποία θα χαρακτήριζα έξυπνη γιατί , παρόλο που ήταν μικρή καταλάβαινε πολλά, ευγενική γιατί φερόταν καλά σε όλους ακόμα και σε αυτούς που είχαν άσχημη γνώμη για την ίδια και σε αυτούς που της φερόντουσαν σαν να μην είναι κάτι σπουδαίο. Επίσης ήταν καλοπροαίρετη, γιατί έκανε τα πάντα για να είναι όλοι καλά και αισιόδοξη, γιατί ενώ τα πράγματα ήταν άσχημα αυτή πάντα έβλεπε την θετική πλευρά και συνέχιζε να χαμογελάει και να χαίρεται την παιδική της ηλικία.

6.ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Η συγγραφέας Ζωρζ Σαρή θέλει να μας δείξει με αυτό το βιβλίο πως πρέπει να είμαστε συμπονετικοί και να δείχνουμε την αγάπη μας προς τον άλλον .Μέσα από το βιβλίο αυτό κατάφερα να συμπεράνω πως η οικογένεια που αγκάλιασε τη Σοφία μοιάζει με«το Χαμόγελο του Παιδιού», που φροντίζει άτυχα παιδιά και τους δίνει όσα δεν μπόρεσαν να δώσουν οι οικογένειες τους. Οι γείτονες της οικογένειας Πολυχρονιάδη που στήριζαν την ιδέα της εκμετάλλευσης των παιδιών είναι ο σημερινός έξω κόσμος στον οποίο πολλοί δεν δείχνουν την σωστή αγωγή απέναντι σε ένα παιδί.

Παπαδημητρίου Δήμητρα ,Β3

 

3. «20.000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα»        vern            

Συγγραφέας: Ιούλιος Βερν

Λογοτεχνικό είδος: Μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας

Χώρος δράσης: Ευρώπη, Αμερική

Χρόνος/εποχή: 1866, Καλοκαίρι, Χειμώνας

Πρωταγωνιστές: Καθηγητής Αρονάξ, Σύμβουλος, Νεντ Λαντ, πλοίαρχος Νέμο

2.Να γράψετε την υπόθεση του έργου σε 20 σειρές περίπου:

Τον φόβο και τον τρόμο έχει φέρει σε όλους τους ναυτικούς εδώ και πολύ καιρό ένα τεράστιο θαλάσσιο κήτος που, όπως εκτιμάται, είναι μια τεράστια φάλαινα που ακρωτηριάζει όλα τα πλοία που περνάνε από τα λημέρια της. Αυτό το γεγονός έχει ως αποτέλεσμα να μην σαλπάρουν πολλά καράβια λόγω της έλλειψης θάρρους. Ο καθηγητής του πανεπιστημίου των Παρισίων Αρονάξ καλείται να πάει στους χώρους που έχει εμφανιστεί το κήτος για να ελέγξει τι είδους τέρας είναι. Ο ίδιος δέχεται και με τον πιστό του σύμβουλο και τον διάσημο καμακιστήΝεντ Λαντ θα περάσουν πολλές αξέχαστες περιπέτειες.

3.Ποια σκηνή της ιστορίας σας εντυπωσίασε περισσότερο και γιατί;

Εμένα προσωπικά μου άρεσε περισσότερο η αρχή της 6ηςενότητας  όπου ο Νεντ Λαντ ο διάσημος καμακιστής είδε το κήτος και  φώναξε τόσο δυνατά που ακόμα και οι μηχανικοί έσπευσαν  εκεί, για να το δουν. Αυτό το σημείο μου άρεσε γιατί ,καθώς το διάβαζα, το μυαλό μου γέμισε εικόνες με τους ναύτες να μαζεύονται  όλοι μαζί στην πλώρη του πλοίου για να δουν το κήτος.

4.Τι νιώσατε κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης του βιβλίου και γιατί;

Όλες οι ενότητες ήταν διαφορετικές μεταξύ τους, γι’ αυτό κάποιες φορές, όταν διάβαζα το βιβλίο έμενα έκπληκτος από την μεγάλη φαντασία του συγγραφέα. Άλλες φορές ένιωθα χαρούμενος με τις επιτυχίες των ηρώων. Βέβαια δεν έλειπαν και οι στιγμές που ένιωθα αγωνία, γιατί ήθελα να μάθω τι θα συμβεί με τους  ήρωες του βιβλίου.

5.Πώς θα  χαρακτηρίζατε τον κεντρικό ήρωα και γιατί;

Τον πλοίαρχο Νέμο θα τον χαρακτήριζα λιγομίλητο αφού, σε λίγα και μόνο μέρη του μυθιστορήματος τον είδαμε να μιλάει. Επίσης είναι λάτρης της θάλασσας και έχει διακοσμήσει το υποβρύχιο με προϊόντα θαλάσσιων ειδών.

6.Ποιο ή ποια διδάγματα πήρατε από αυτό;

Διαβάζοντας αυτό το μυθιστόρημα πήρα σίγουρα δυο διδάγματα: το ένα είναι να μην βγάζω γρήγορα συμπεράσματα και το άλλο είναι να προσπαθώ να πραγματοποιώ αυτό που επιθυμώχωρίς να περιμένω ένα θαύμα ώστε να περνάω όλα τα εμπόδια που βρεθούν στο διάβα μου.

Κωνσταντίνος Καραβάς

4.»“Ενα παράξενο ταξίδι»                                                               taxidi

Συγγραφέας: Ντίνα Xατζηνικολάου

Λογοτεχνικό Είδος:Αληθινή ιστορία – πεζό κείμενο

Xρόνος έκδοσης: 1998

Χώρος δράσης:  ένα χωριό

Χρόνος-εποχής: καλοκαίρι

Πρωταγωνίστρια: μια μικρή κοπέλα και ένα ζωάκι

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΕ 20 ΣΕΙΡΕΣ

Η υπόθεση του βιβλίου είναι πάρα πολύ συγκινητική . Αναφέρεται σε ένα κορίτσι που είδε ένα ταλαιπωρημένο γαϊδαράκο και την έπιασε μια στενοχώρια και μια λύπη επειδή είχε μια μεγάλη αγάπη στα ζώα . Είπε λοιπόν στους φίλους στης ότι δεν μπορεί να πάει μαζί τους εκδρομή, γιατί έπρεπε να φροντίσει το γαϊδαράκο. Μάλιστα, όταν έγινε καλά το ζωάκι χάρηκε πάρα πολύ !

Τι σας εντυπωσίασε περισσότερο από το βιβλίο;

Με εντυπωσίασε ότι μιαευαίσθητη κοπέλα εγκαταλείπει όλα τα σχέδια της κι ένα ταξίδι με τους φίλους της και ασχολείται με την διάσωση του ζωου.

Τι νιώσατε κατά την ανάγνωσή του;

Νομίζω πώς ότι μερικές  φορές πρέπει να θέλουμε να μοιάσουμε σε μερικούς ανθρώπους για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Το βιβλίο πουδιάβασα   με   εντυπωσίασε   πάρα   πολύ και με συγκίνησε…Αυτό το κοριτσάκι τα παράτησε όλα και βοήθησε ένα ζωάκι .!Ένιωσα την ανάγκη όλος ο κόσμος να είναι σαν την ηρωίδα του βιβλίου!!!

Να χαρακτηρίσετε την ηρωίδα του βιβλίου.

Η κεντρική ηρωίδα είναι μια κοπέλα που βάζει στόχους και τους πραγματοποιεί.Είναι   μια ευαίσθητη κοπέλα με όνειρα.

Ποιο δίδαγμα πήρατε από το βιβλίο;

Το δίδαγμα που πήραμε από το βιβλίο είναι ότι πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι και να έχουμε βαθιά αγάπη για τα ζώα!

Κατερίνα Θανάση ,Β1

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Top