Επίσκεψη στο ΚΠΕ Σικυωνίων και στο Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας

stymf1

Την Πέμπτη 14/1/2016 με την συμμετοχή τριών τμημάτων της Α΄ Γυμνασίου το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Σικυωνίων και στο Μουσείο Περιβάλλοντος τηςΣτυμφαλίας. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας («Γνωρίζω τον κόσμο της φύσης» ) και της Βιολογίας.

Η αναχώρησή μας  έγινε από το χώρο του σχολείου στις 8.45 και οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες επιβιβάστηκαν στα λεωφορεία, όπου τους μοιράστηκε φύλλο εργασίας  σχετικόμε την εκδρομή. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής συμπλήρωσαν με την ομάδα τους την πρώτη παιγνιώδη δραστηριότητα του φύλλου , ακούγοντας με προσοχή από το CDplayer του λεωφορείου τραγούδια με θέμα το νερό. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την ξενάγηση του διευθυντή του σχολείου μας που η καταγωγή του από την περιοχή τον καθιστά ιδιαίτερο γνώστητης γεωγραφίας και του πολιτισμού της.

Η άφιξή μας στο ΚΠΕ Σικυωνίων που έχει την έδρα του στο Κλημέντι Κορινθίας έγινε γύρω στις 10.00. Μετά το θερμό καλωσόρισμα των υπευθύνων τα παιδιά  παρακολούθησαν μια προβολή – αφιέρωμα στους υγροβιότοπους και ειδικότερα στο οικοσύστημα της λίμνης της Στυμφαλίας. Έμαθαν για τους μύθους που σχετίζονται με τη λίμνη αλλά και  για αξιόλογα έργα γύρω από αυτήν , όπως το Αδριάνειο υδραγωγείο που κατασκευάστηκε τη ρωμαϊκή εποχή. Συμπλήρωσαν με τα απαραίτητα στοιχεία τα φύλλα εργασίας τους ρωτώντας τους υπευθύνους κι πληροφορήθηκαν για την προσφορά  του ιατρού Χωρέμη , η προτομή του οποίου κοσμεί το χώρο μπροστά από  το ΚΠΕ.

Γύρω στις 11.30 φτάσαμε στο χωριό της Στυμφαλίας. Επόμενος σταθμός το μουσείο Περιβάλλοντος , ένα αξιόλογο μοντέρνο κτίσμα, που προσφέρει απεριόριστη θέα προς τη λίμνη. Με τα κυάλια από το μπαλκόνι του, τα παιδιά παρατήρησαν τους «φτερωτούς» κατοίκους της λίμνης και διαπίστωσαν και μόνα τους το φαινόμενο του ευτροφισμού για το οποίο έμαθαν στο ΚΠΕ.Η διαδραστική ξενάγηση στο χώρο του μουσείου μας βοήθησε να κατατοπιστούμε γεωγραφικά στο χώρο και να κατανοήσουμε την πορεία του νερού προς και από τη λίμνη. Εντύπωση μας προκάλεσε και το ανοικτό ενυδρείο του μουσείου με τα ψάρια του γλυκού νερού ,τη μικρή βάρκα και τις καλαμιές που το πλαισίωναν. Από το φωτογραφικό και ενημερωτικό υλικό  τα παιδιά συμπλήρωσαν την τρίτη δραστηριότητα του φύλλου εργασίας που είχε σχέση με τη χλωρίδα , την πανίδα της λίμνης αλλά και τα παραδοσιακά επαγγέλματα των κατοίκων της Στυμφαλίας. Τέλος, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια διασκεδαστική βιωματική δραστηριότητα. Περισυνέλεξαν ανά τμήμα κλαδιά και φύλλα από τη γύρω περιοχή , για να φτιάξουν μια φωλιά και σχημάτισαν με πηλό μια φτερωτή«κάτοικο»  με τα αυγά της.

 

Ακολούθησε φαγητό και διασκέδαση σε ταβέρνα του χωριού αλλά και  ανακοίνωση  της νικήτριας ομάδας που κατάφερε να  συμπληρώσει με επιτυχία όλο το φύλλο εργασίας και να λύσει τον τελικό γρίφο που προέκυπτε από επιλεγμένες πληροφορίες του. Η επιστροφή μας στην Κόρινθο έγινε στις 4.00 μ.μ.

Βασικός στόχος της διδακτικής αυτής επίσκεψης ήταν να γνωρίσουνοι μαθητές έναν αξιόλογο υγροβιότοπο του νομού μας και να αναπτύξουν σεβασμό και εκτίμηση για ένα πολύτιμο αγαθό, όπως είναι το νερό. Επίσης,να κατανοήσουνμέσα από χώρους άτυπης μάθησης , όπως αυτόν του μουσείου, τη σχέση της λίμνης με τον ανθρώπινο πολιτισμό και την ιστορία. Τέλος, να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση και νασυμμετάσχουν σε βιωματικές δράσεις που σχετίζονται με αυτή . Θεωρούμε πως οι στόχοι που θέσαμε  επιτεύχθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό.

Νανόπουλος Γεώργιος (ΠΕ04), Μπάκουλη Μαργαρίτα (ΠΕ04) ,Γκότση Ειρήνη (ΠΕ02),Θεοδωράτου Ευγενία (ΠΕ02)

loulou

stymf2

Σχολιάστε

Top