Το αυτοκίνητο- Ματιές στην ιστορία του από τον Μιχαήλ Άγγελο Τσελεπατιώτη

Η ανάπτυξη του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1672 με την εφεύρεση του πρώτου ατμοκίνητου οχήματος, η οποία οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου ατμοκίνητου αυτοκινήτου, ικανού για ανθρώπινη μεταφορά, που κατασκευάστηκε από τον Νικολά-Ζοζέφ Κυνιό το 1769.

Ο κινητήρας εξελίχθηκε καθώς οι μηχανικοί δημιούργησαν μηχανές εσωτερικής καύσης δύο και τεσσάρων κύκλων και άρχισαν να χρησιμοποιούν τη βενζίνη ως καύσιμο. Tο 1887 o  Καρλ Μπεντς ανέπτυξε ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο και κατασκεύασε αρκετά πανομοιότυπα αντίγραφα ενώ το Ford Model T, που δημιουργήθηκε από την Ford Motor Company το 1908, έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη μαζικά σε κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης.

Πηγές ενέργειας

Η πρώιμη ιστορία του αυτοκινήτου επικεντρώθηκε στην αναζήτηση μιας αξιόπιστης φορητής μονάδας ισχύος για την κίνηση του οχήματος.

Τα πρώτα τροχοφόρα οχήματα το 17ο και 18ο αιώνα είναι αποκλειστικά ατμοκίνητα και κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα αναπτύχθηκαν καινοτομίες όπως τα χειρόφρενα, τα κιβώτια πολλαπλών ταχυτήτων και το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης.

Το 1816, ένας καθηγητής στο Πολυτεχνείο της Πράγας, ο Γιόζεφ Μπόζεκ, κατασκεύασε ένα ατμοκίνητο βαγόνι με καύσιμο πετρέλαιο.

Ένα από τα πρώτα «πραγματικά» αυτοκίνητα κατασκευάστηκε το 1873 από τον Γάλλο Amédée Bollée στο Λε Μαν, ο οποίος κατασκεύασε αυτοκινούμενα ατμοκίνητα οδικά οχήματα για τη μεταφορά ομάδων επιβατών.

20ός αιώνας

Τα ατμοκίνητα οδικά οχήματα, τόσο τα αυτοκίνητα όσο και οι άμαξες, έφτασαν στο απόγειο της ανάπτυξής τους στις αρχές της δεκαετίας του 1930, με τους ελαφρούς λέβητες ταχείας ατμοποίησης και τα αποδοτικά σχέδια κινητήρων. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αναπτύχθηκαν επίσης σημαντικά κατά τη διάρκεια του Α” Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς έγιναν απλούστεροι στη λειτουργία και πιο αξιόπιστοι. Η ανάπτυξη του ταχύτατου κινητήρα ντίζελ από το 1930 άρχισε να τις αντικαθιστά για τα βαγόνια, γεγονός που επιταχύνθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο από τις φορολογικές αλλαγές που έκαναν τα ατμοκίνητα βαγόνια ασύμφορα από τη μια μέρα στην άλλη. Παρόλο που ορισμένοι σχεδιαστές συνέχισαν να υποστηρίζουν την ατμοκίνητη ενέργεια, μετά τον Doble το 1931 δεν σημειώθηκαν σημαντικές εξελίξεις στην παραγωγή ατμοκίνητων βαγονιών.

Το αν τα ατμοκίνητα αυτοκίνητα θα αναγεννηθούν ποτέ σε μεταγενέστερες τεχνολογικές εποχές μένει να το δούμε. Περιοδικά όπως το Light Steam Power συνέχισαν να τα περιγράφουν μέχρι τη δεκαετία του 1980. Τη δεκαετία του 1950 υπήρξε ενδιαφέρον για αυτοκίνητα με ατμοστρόβιλο που τροφοδοτούνταν από μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες(αυτό ίσχυε και για τα αεροσκάφη), αλλά οι φόβοι για τους κινδύνους που ενέχει η τεχνολογία της πυρηνικής σχάσης σύντομα σκότωσαν αυτές τις ιδέες.

Πηγή πληροφόρησης

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης