Erasmus+ KA1: Αντιμετωπίζοντας τη Σχολική Απάθεια

Το 3ο ΓΕΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ, που ανήκει στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, συμμετέχει σε δράση ΚΑ1 / Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, που χρηματοδοτείται και ελέγχεται από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Ο τίτλος της δράσης είναι «Αντιμετωπίζοντας τη Σχολική Απάθεια» με αριθμό σύμβασης 2020-1-EL01-KA101-077891. Κατά τη διάρκεια της δράσης τέσσερις εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν δύο σεμινάρια στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας τον Οκτώβρη του 2021. Στην πρώτη επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί, Ευρυδίκη Βενιού και Γιαννοπούλου Ιωάννα, ενημερώθηκαν για καινοτόμες διδακτικές μεθόδους του 21ου αιώνα καθώς και για τις δεξιότητες που πρέπει να αποκτούν οι μαθητές τη σημερινή εποχή. Στην δεύτερη επιμόρφωση συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί, Πισιμίση Αγγελική και Αργυρώ Καλλή, και αφορούσε την αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνεχεία της δράσης οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί θα δράσουν ως πολλαπλασιαστές στο 3ο ΓΕΛ Άνω Λιοσίων και σε άλλα σχολεία της περιοχής.

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η βελτίωση του παιδαγωγικού, διδακτικού και μαθησιακού κλίματος του σχολείου μας, προκειμένου να ανταποκρίνεται και να προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών καλλιεργώντας τις δεξιότητες του Ευρωπαίου πολίτη του 21ου αιώνα. Παράλληλα επιδιώκουμε τη δημιουργική οικειοποίηση γνώσεων και πρακτικών, ευρωπαϊκού επιπέδου, που θα μας βοηθήσουν στο να επιλύσουμε άμεσα προβλήματα όπως η σχολική διαρροή, η σχολική απάθεια και να επιτύχουμε την αύξηση της ουσιαστικής εμπλοκής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και τη βελτίωση της σχολικής τους επίδοσης.

 

 

Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Γιαννοπούλου Ιωάννα (ΠΕ06) και Βενιού Ευρυδίκη (ΠΕ02) του 3ου ΓΕΛ Άνω Λιοσίων στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας από 4/10/2021 έως 9/10/2021. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το 30 ωρών επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «21st Century Skills for Teachers and Students», που επικεντρωνόταν στη σύνδεση θεωρητικών διδακτικών μοντέλων με τη διδακτική πράξη με στόχο την παροχή κινήτρων στους μαθητές και την ενεργή συμμετοχή τους σε αυτή. Αρχικά, παρουσιάστηκαν πρακτικές γνωριμίας και προσέγγισης των μαθητών μέσα στην τάξη και εφαρμόστηκαν στην πράξη στην τάξη των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στο σεμινάριο. Ακολούθησε η παρουσίαση των σχολείων των συμμετεχόντων και μια συζήτηση για ζητήματα, προκλήσεις και ευκαιρίες στα σχολεία της εποχής μας. Στη συνέχεια αναπτύχθηκε το θέμα των κινήτρων στη μαθησιακή διαδικασία και πρακτικές εφαρμογές τους, καθώς και οι μέθοδοι «Task-Based Learning» και «Project-Based Learning». Οι εκπαιδευτικοί προέβησαν σε εφαρμογές των μεθόδων μέσα από ομαδικές εργασίες. Παρουσιάστηκε επίσης η «Aνεστραμμένη Τάξη» , όπως και άλλα μοντέλα μάθησης (the 6 hats model και the jigsaw model), συζητήθηκαν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και καταρτίστηκαν σχέδια μαθημάτων από τους συμμετέχοντες. Τέλος, παρουσιάστηκαν και ορισμένα εργαλεία πληροφορικής, όπως το edmodo, padlet, wheeldecide, mentimeter και nearpod και έγινε πρακτική εφαρμογή τους. Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με ανακεφαλαίωση των αποκτηθεισών ικανοτήτων, ανατροφοδότηση και ανταλλαγή απόψεων των εκπαιδευτικών.

Η δεύτερη κινητικότητα με τίτλο «There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning» πραγματοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Πισιμίση Αγγελική (ΠΕ03) και Καλλή Αργυρώ (ΠΕ02) του 3ου ΓΕΛ Άνω Λιοσίων στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας από 18/10/2021 έως τις 23/10/2021. Μετά τη γνωριμία με το μάθημα και την τάξη, έγινε η πρώτη επαφή με τις εβδομαδιαίες δραστηριότητες, σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας στην τάξη, αλλά και την ενσωμάτωση του κινητού τηλεφώνου στο μάθημα. Αρχικά, αναπτύχθηκε το ζήτημα της ασφαλούς περιήγησης στο διαδίκτυο και της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παρουσιάστηκε πλήθος ηλεκτρονικών εφαρμογών, που στοχεύουν στη διαδραστική μάθηση, καλλιεργώντας την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία των μαθητών. Προτάθηκαν εκπαιδευτικά παιχνίδια, κουίζ και εφαρμογές που προσφέρει το διαδίκτυο, στοχεύοντας στη βιωματική και παιγνιώδη μάθηση. Οι εκπαιδευτικοί εργάστηκαν σε ζευγάρια και παρουσίασαν εργασίες που ανέδειξαν τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών εφαρμογών. Η ολοκλήρωση του σεμιναρίου οδήγησε σε παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, ανατροφοδότηση και συμπεράσμα.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης