Νεδίδης Ισίδωρος, Α΄Λυκείου
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης η γλωσσομάθεια και η πολυγλωσσία αποτελούν δυο θεμελιώδεις δεξιότητες του ανθρώπου, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη ενός πλήρους επαγγελματικού ορίζοντα. Αποτελούν, επίσης, ένα κορυφαίο, ολιστικό εργαλείο για την απελευθέρωση της πολυπολιτισμικότητας.
Η γλωσσομάθεια συνιστά αναμφίβολα εργαλείο επαγγελματικής αποκατάστασης, το οποίο στον «μέσο» άνθρωπο είναι απαραίτητο. Ολοένα και περισσότεροι εργασιακοί κολοσσοί δίνουν βαρύτητα στις ξένες γλώσσες.
Με αυτήν την γνωσιακή υποδομή ενισχύεται η κοινωνική ένταξη του ατόμου, επιτρέποντάς του να αλληλεπιδρά συζητώντας με άλλες κοινωνικές ομάδες, ανταλλάσσοντας απόψεις και τρόπους ζωής, συνήθειες κλπ. Τονώνεται η αυτοπεποίθησή του, οξύνεται η κριτική σκέψη του. Αναπτύσσονται σε αυτό ποικίλες νοητικές δεξιότητες. Το βοηθά στην ανακάλυψη πολιτισμών και τη συγκριτική μελέτη ανθρώπινων συμπεριφορών, στην άμβλυνση προκαταλήψεων, στο σεβασμό της διαφορετικότητας.
Η επικείμενη τεχνική εκμάθησης ξένων γλωσσών, ωστόσο , ενδέχεται να είναι μη ελκυστική και ανταποκρίσιμη από μια μερίδα μαθητών λόγω των υψηλών απαιτήσεων, οι οποίες είναι αντιστρόφως ανάλογες με τον υπολειπόμενο διαθέσιμο χρόνο των μαθητών.
Υπάρχουν όμως αρκετοί εναλλακτικοί τρόποι για να εξασκήσει κανείς τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, όπως οι διάφορες ψηφιακές εφαρμογές, οι οποίες στοχεύουν στην καλυτέρευση ενός υφιστάμενου επιπέδου. Τέλος, σχετικά με τον εκπαιδευτικό τομέα, τα προγράμματα ανταλλαγών μαθητών σε ξένες χώρες δημιουργούν το εφαλτήριο για την εξοικείωση των μαθητών με τις ξένες γλώσσες.
Συνοψίζοντας, η γλωσσομάθεια και η πολυγλωσσία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα οφελών τόσο σε βιωματικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Οι προκλήσεις της σύγχρονης εποχής υπαγορεύουν η γνώση ξένων γλωσσών να γίνεται στόχος ζωής για τη νέα γενιά.