ΔΕΘ- ΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

εικόνα_Viber_2023-01-11_11-42-25-940εικόνα_Viber_2023-01-11_11-42-11-145εικόνα_Viber_2023-01-11_11-42-22-271εικόνα_Viber_2023-01-11_11-41-31-068

Δ.Ε.Θ.
ΤΟ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Την Τρίτη, 20/12/2022, μια ομάδα παιδιών του σχολείου μας, συνοδευόμενα από τους καθηγητές των θετικών επιστημών και την διευθύντρια τους, επισκέφτηκαν  μια από τις πολυάριθμες εκδηλώσεις της Δ.Ε.Θ. Η Δ.Ε.Θ είναι  μια ετήσια εμπορική εκθεσιακή εκδήλωση μεγάλης σημασίας για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η εκδήλωση στην οποία παρευρεθήκαμε  πρόβαλε  τη δημιουργία, την χρήση, την επιρροή καθώς και την εξέλιξη των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών από τον 6ο αιώνα π.Χ. μέχρι τον 4ο αιώνα μ.Χ..

Στην αρχή της περιήγησής μας , παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τις πόλεις στις οποίες αναπτύχθηκαν τα μαθηματικά και στην συνέχεια προχωρήσαμε σε 8 ξεχωριστά σημεία, όπου το κάθε ένα είχε διαφορετική θεματολογία. Έτσι, λοιπόν, είδαμε για το πώς ξεκίνησαν τα μαθηματικά από τους Αιγύπτιους και τους κατοίκους της  Μεσοποταμίας μελετώντας τα σύμβολα που αντιστοιχούσαν ανάλογα, πρώτα με τις μονάδες, τις δεκάδες και ύστερα με τις εκατοντάδες. Αργότερα γνωρίσαμε, τον Θαλή, τον Πυθαγόρα, τον Αρχιμήδη και τον Ερατοσθένη. Πιο αναλυτικά, διδαχτήκαμε για το Πυθαγόρειο θεώρημα και την μουσική, η οποία  συνδέεται με τους αριθμούς,  και για το πως η εφεύρεση του Αρχιμήδη έπαιξε το ρόλο της,  ώστε να αντιμετωπίζονται  οι  επιθέσεις από την στεριά με έναν μεγάλο γερανό που άρπαζε τα πλοία από μπροστά και τα άφηνε απότομα, με αποτέλεσμα να σπάνε και να βυθίζονται.

Κατόπιν μελετήσαμε και  τα γεωμετρικά στερεά ( πυραμίδα, κύλινδρο, κύβο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο, κώνο, σφαίρα ). Επίσης έγινε αναφορά και  στα στερεά σχήματα που δημιουργούνται από την κυκλική περιστροφή των αντίστοιχων επίπεδων σχημάτων τους, καθώς και στην εξαπάτηση του βασιλιά  των Συρακουσών, τον οποίον εξαπάτησε κατά μία έννοια, ο χρυσοχόος που επέλεξε για να του φτιάξει ένα στεφάνι. Αναφέρθηκε και η  γνωστή έκφραση του που γνωρίζουμε κι ως σήμερα, το :
«Εύρηκα!Εύρηκα!», όταν ανακαλύφθηκε η   αλήθεια .

 

Αξιοσημείωτο είναι να προσθέσουμε ότι δόθηκε η ευκαιρία για τη συμμετοχή των παιδιών σε  δραστηριότητες που αφορούσαν την  εξέλιξη των μαθηματικών μέσα στον χρόνο, κατανοώντάς τα καλύτερα και έχοντας μια εμπειρία από αυτά.

Γενικά, αυτή η εκδρομή μας στην Θεσσαλονίκη, μας πρόσφερε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την  ιστορία  των μαθηματικών αλλά και αυτούς  τους σοφούς ανθρώπους  που τα εφηύραν, κάνοντας την παροντική και μελλοντική μας ζωή πιο εύκολη και το νου μας να μπορεί να σκέφτεται δίχως μαθηματικές πράξεις, αλλά με σωστή δομική λογική.

Τόπτσα Σοφία, Β4

 

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Περί 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 73 Άρθρα
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΥΠΕΥΘΥΝΗ : ΠΑΠΑΓΙAΝΝΟΥΛΗ ΕΥΘΑΛΙΑ ΠE02

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης